[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 609
70 333
113
489941-original1-iz3g1.jpg


Próbáltam nagyítani a képet, ha az ott a kifutópálya vége, ti láttok ott olyan nyomot, amit a gép hagyhatott?

Mert itt a búzában nagyon látszik?

persz lehet hogy az a rész pont takarásban van.

Éppen ez tűnt fel nekem is. A szárnyak megvannak aránylag egyben,bár azok már gépen biztos nem lesznek. Nem csak a szöveg része ez a túlfutott? Remélem lesz sok fotó a pálya végéről.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 609
70 333
113
Végulis 10 év alatt 1 loss ,annyira nem vészes!

Repült órára vetítve?

Megvolt-e a pilótáknak az elegendő gyakorlata, hogy egy ilyen helyzetet megoldjanak, vagy a (nem ugrik be jobb szó) reális képzettség hiánya bosszults meg magát?

Gróf állítólag a legtöbbet repülte a pilóták közül.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 609
70 333
113
Ha belegondolok hogy a "seprűs jégtelenítés" miatt anno kukáztunk egy 29-est. Ez meg még esetleg repülhet...
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 609
70 333
113
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Féknyom nem lehet mert nem fogott a fék. Vagy mi. Viszont a kacsa szárnyak tudnak fékezni valamennyit nem? Gyanús ez nekem...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 609
70 333
113
A búzán túl a füvön meg semmi nem látszik. Pedig esős az idő és egy 10 tonnás gép semmi sárnyomot nem hagy...
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 475
23 800
113
Hmmm....

Arra kérdésre, hogy a Saab ad-e új gépet a most elvesztett helyett a magyaroknak, Carlsson kitérő választ adott. „Túl korai erről beszélni. A kérdés eleve a védelmi exportokkal foglalkozó ügynökséghez tartozik, és amúgy sem ez a legfontosabb dolog most, amivel foglalkoznunk kell.”

http://index.hu/tech/2015/05/19/saab_korai_meg_a_gepcsererol_beszelni/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
49 241
81 569
113
hiryu

Nem nem volt megfelelő képzettségük ahhoz,hogy leszálljanak egy Gripennel miután évi 100 óra körül repülnek,de tovább megyek írni és olvasni sem tudnak <b>viszont</b> a bilizés már megy nekik egyedül ha ez számít valamit...

Te gondolkozol az ilyen hülyeségeken vagy csak úgy jönnek belőled?
 

jani2

Active Member
2013. február 11.
1 039
1
38
Egy biztos, én ahányszor láttam eddig tv-ben griffet akkor mindig Ugrik ugrik ki belőle... mintha nem is lenne más pilóta. Ez persze szubjektív, de nekem csak ez maradt meg valamiért.
A hadvezér kivette a katonái kezéből a fegyvert és előretört az élvonalban.

Jelen esetben, békeidőben inkább a hatalommal való visszaélés saját szórakozás céljából.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
<blockquote rel="alfa74">Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
</blockquote>

Pont azt a képet néztem.Ahol az általad említett keréknyomok látszanak az már nem a beton! Azt valószínűleg a gép súlya nyomta a fűre, vagy mi az a rész.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 528
64 614
113
Azért nem olyan könnyű a magyar EBS-HU D gépekt pótolni, hiszen a mi gépeink felszereltsége eléggé egyedi. Ha az FMV rá is állna a dologra, idő, mire egy magyar-kompatibilis példányt összehoznak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
49 241
81 569
113
Ő is aktív vadászpilóta(ha nem az lenne ne is lehetne a kecskeméti bázis parancsnoka)ebből következik,hogy repülnie kell az aktív státusz megtartásához.Ha saját szórakoztatására repülne vagy visszaélne a rendfokozatával/beosztásával akkor nem két hanem együléses géppel tenné...
Az meg,hogy mindig őt látjuk annak az az oka,hogy a agyar média ingerküszöbét nem üti meg egy őrnagy vagy százados.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="alfa74">Én nem látok semmilyen féknyomot a betonon!
A beton szinte nem is látszik, csak a beton utáni zöld rész, ahol valamilyen növényzetben hagytak nyomot a futóművek!

Ha Python 20,30-as első képét maxra kinagyítod, még a két orrfutókerék külön nyoma is látszik a főfutókerekek között ahogy ferdén lefutottak a beton végéről, úgyhogy még itt is elég nagy sebességgel rohanhattak. A kacsa-vezérsíkok meg nagy sebességnél fékeznek valamennyire, kisebb sebességnél már kevésbé;meg abban is segítenek, hogy a gépet a betonra nyomják, hogy jobban fogjanak a kerékfékek. Na, azok itt nem valószínű, hogy rendesen működtek, mert akkor szerintem el se jutottak volna a beton végéig.
</blockquote>

Pont azt a képet néztem.Ahol az általad említett keréknyomok látszanak az már nem a beton! Azt valószínűleg a gép súlya nyomta a fűre, vagy mi az a rész.
</blockquote>

Hát, az én monitoromon a sötétebb szürke lejtős betonfelületen is látszanak a guminyomok, mind a négy kerék nyomai. Az igaz, hogy utána a zöld fűben még erősebben látszanak a nagyobb kontraszt miatt.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
153
63
A keresztben felfestett fehér vonalaktól a roncs irányában az a más színű talaj az nem beton.
 

mohacsan

Member
2014. július 5.
201
0
16
Itt is azt írjak,hogy ez a Griff már tobbet nem vadászik!
http://alfahir.hu/szakertoi_velemeny_ennek_a_gripennek_vege
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
A keresztben felfestett fehér vonalaktól a roncs irányában az a más színű talaj az nem beton.

Jogos, lehet hogy az már aszfaltburkolat, bocsánat. De hogy a fehér csíkokat nem szántóföldre festették, azért az valószínű szerintem, mert az nem lenne dilatációs kockákra osztva.