[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Szerintem az a legnagyobb baj az egészben, hogy ez nem egyszerűen -1 gép a 14-ből, hanem -1gép a mindössze 2 db kétülésesből, ez így sajnos erősen korlátozhatja további pilóták kiképzését/átképzését.
 
http://www.ma.hu/kulfold/249820/Tulfutott_a_leszallopalyan_a_magyar_hadsereg_vadaszgepe__a_pilotak_katapultaltak?place=srss
 
A légierő blogon erről is agyalnak....
"Levente B. 2015.05.19. 17:15:10
Átmegyek spekulációba, de a távoli fotón a fűben látható nyomok alapján a gép korábban kettétört. Szóval a saját véleményem szerint szerencséjük volt, és időben felmérték a bajt. "
 
Mindenesetre a kevés fotót elnézve nekem úgy tünik, időben rájöttek, hogy mentsék legalább a veszett fejsze (Griffmadár) nyelét, vagyis saját életüket, és időben kattintottak. Ha bent maradtak volna a később leszakadt orr-részben, szerintem nem túl sok esélyük lett volna túlélni.
 
https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/1795615_903372203035035_6480239858102303046_n.jpg?oh=20cfaff89411a911a528c0824528ce16&oe=560807E0
 
Elővesszük a 29-eseket?
Honnan vennénk elő? Ráadásul arra költeni kellene.. Bölcs honatyáink csak az évente lecserélendő kormányautókra tudnak szánni pénzt. Én nem bánnám ha lenne valami, de az a sejtésem hogy semmi sem fog történni, a feladatokat ellátják a meglévő gépparkkal.
 
<blockquote rel="antigonosz">Elővesszük a 29-eseket?

Szerintem kizárt</blockquote>

Hat ha a vegen az fog kiderulni, hogy a ne
<blockquote rel="antigonosz">Elővesszük a 29-eseket?

Szerintem kizárt</blockquote>

Hat en megvarnam, hogy mi lesz a vizsgalat vegeredmenye... Ha a nem megfelelo karbantartas, akkor arra az esetre lenne egy nem eppen szalonkepes megjegyzesem azzal kapcsolatban, hogy mi valo nekunk az elmult 25 ev politikai dontesei utan.
 
A 29-esekkel az volt a baj, hogy a NATO (USA) nemtetszését fejezte ki, azért mert 8 orosz mérnöknek kellett állandó jelleggel Kecsón laknia, hogy ha valami komolyabb baj lenne tudják szervizelni a gépet. Ez ugye egy konfliktus esetén némi bonyodalmakat okozhat (földön maradnak a gépek). A valódi ok persze az volt hogy amerikai technikát vegyünk, biztos most is fel lesz ajánlva pár ingyen gép, hihetetlen összegű nagyjavítási összeggel.
 
16,30 -kor még senki nem volt a helyszínen ....
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/215411058310519
 
16,30 -kor még senki nem volt a helyszínen ....
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/215411058310519

Vagy már nem voltak. Végetért az "elsősegély"-szintű beavatkozás,
amíg a jogosított és kijelölt kivizsgálók oda nem érnek, addig így is lesz, ezt írják elő a szabályok. Kellenek hozzá a svédek (mint tulajdonos és gyártó), meg a mi képviselőink is, mint üzemeltetők.
 
Örülök, hogy a pilótáknak nem esett bajuk. Inkább technikai gond lehetett, nem hiszem, hogy elfelejtettek volna fékezni. Mondjuk ilyenkor jöhetett volna jól az amerikai típusokon kötelező fékezőhorog.
 
A leszakadt és oldalára fordult orrész szerintem ott hever a feltámasztott törzs túlsó oldalén, a fekete terület rajta vagy a kabin, vagy az aljára festett megtévesztő fals-kabin imitáció.