[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Zord írta nemrég, egy órával ezelőtt:
"Információink szerint ma kezdődik a kecskeméti légibázison a magyar pilóták kiképzése a légi utántöltésre. A svéd vadászgépeket a bérleti szerződés 2003-as módosítása nyomán tették alkalmassá a levegőben történő tankolásra, de a Gripenek 2006-os beérkezése óta a honvédség nem élt ezzel a több tíz milliárd forintba kerülő technikai lehetőséggel. A manőverre svéd oktatók tanítják meg a kecskeméti repülőgép-vezetőket, a tankerrepülőgép egy KC–135-ös lesz, előreláthatóan az amerikai légierőtől."
 
A Baltikumba készülő honvédségi Gripen-misszió katonai és repülésbizonsági szempontból kritikus pontja, hogy a pilótákat szeptemberig ki tudják-e képezni az éjjellátó szemüvegek használatára, amellyel sötétben is azonosíthatják a rájuk bízott NATO-légtér közelébe repülő orosz gépeket. A helikopterek esetében a védelmi tárca már veszni hagyta az éjjellátó-képességet.
http://mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/elhanyagolt-legieros-kepesseg-1292134
 
<blockquote rel="honved"><blockquote rel="eSeM">viszont kaptuk sisakokat meg teherautókat pár éve nem? vagy rosszul emlékszem? :)
nem tudom, szerintem összességében sokszor lehetett volna korszerűbb dolgokat jutányosan beszerezni, az nem feltétlen x-y ország/szervezet hibája, hogy nem éltünk vele

Kaptunk a Németektől egy ezrednyi MI-24-es harcihelit is. Itt mindenki tudja mi lett a sorsuk.

</blockquote>

Meg vagy 20 Albatrost, ami bizony akkor nagyon jól jött, ki is használtuk amíg lehetett. A visszautasított ajánlatokról: nekünk is fel volt ajánlva az izraeli MiG-21 modernizáció ("minek a Trabantba szines display, majd ad a NATO .. .. ..", ajánlottak használt C-130 Herculest (2-3db), most a románokat gazdagítják (beszéltem a román műszakiakkal, ők úgy érzik, csak nyűglődéssel és káromkodással lettek gazdagabbak, sok a problémájuk velük).</blockquote>

Beszéltem olyannal, aki a PG-ben dolgozott az Albák felújításán.
Állítólag szétbarmolva érkeztek meg a gépek, sok kábel széjjel vagdosva, stb. Azt mondta, a felújítás nem volt sokkal olcsóbb mintha új gépeket vettünk volna.
 
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...
 
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... Besikláskor amúgy is majdnem alapjáraton jönnek be, nem? Vagy ennyire hozzászoktak az automatikához?
 
<blockquote rel="Panzerfaust">Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... Besikláskor amúgy is majdnem alapjáraton jönnek be, nem? Vagy ennyire hozzászoktak az automatikához?</blockquote>

Leszállásnál/besiklásnál a gázkar nyolcvan-valahány % fölött van, és ilyenkor leszálló konfigurációban az automatika szabályozza a hajtóműteljesítményt. Ha nem húzzák le eléggé a gázkart, akkor a kacsa-vezérsík se áll át fékező-pozícióba, és hiába tapossa a féket is a meglévő sebesség+tolóerő ellen, sokkal hosszabb pálya kellene a megálláshoz, meg esetleg durrdefekt is lehet belőle, ami ilyen sebességnél nem életbiztosítás.
 
"Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... "

pedig ez volt, kb 1hónapja megírtam. :)
 
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Már 1 hónapja ez a pletyka Kecskeméten...
Az is, hogy nem egy gyakorlott pilóta...
Nem baj majd előléptetik és kap egy jobb beosztást.
 
Repülnek a fiúk, az biztos! Most húzott el egy Grif felettem! Egyedül volt, de ezt úgy gondolom meg kell szoknunk sajnos!
 
Hát mivel, már csak 1 kétülésesünk van, így nem csodálkozok, már ha a légi-utántöltést gyakorolnák.
 
Már megint mi van?!...tűz a kabinban?...vagy mi?!

Nem Gripen volt, hanem Jak-52 Szolnokon, leszállás közben tűz volt a motortérben és átterjedt az első kabinba is, aki elöl ült az eléggé megégett, ő került kórházba.
 
Valami zavart érzek a HM kommunikációjában. Szerintük pilótahiba okozta a balesetet Csehországban. Erre itt a pilóták véleménye: http://hirosveny.hu/hirek/pilotak-kiallnak-ugrik-parancsnokert
 
A mai balesettel kapcsolatban a vezérkari főnök azt nyilatkozta, hogy a súlyos égési sérüléseket szenvedett pilóta jó kezekben van.
Hát legalább ő, ha már a Honvédség dilettánsok kezében van!
Hogy szabadna az egész HM-re egy mázsa szar!
Mikor fogják már fel, hogy emberek életével játszanak? És közvetve az egész ország biztonságával!