[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 334
11 261
113
<blockquote rel="honved"><blockquote rel="eSeM">viszont kaptuk sisakokat meg teherautókat pár éve nem? vagy rosszul emlékszem? :)
nem tudom, szerintem összességében sokszor lehetett volna korszerűbb dolgokat jutányosan beszerezni, az nem feltétlen x-y ország/szervezet hibája, hogy nem éltünk vele

Kaptunk a Németektől egy ezrednyi MI-24-es harcihelit is. Itt mindenki tudja mi lett a sorsuk.

</blockquote>

Meg vagy 20 Albatrost, ami bizony akkor nagyon jól jött, ki is használtuk amíg lehetett. A visszautasított ajánlatokról: nekünk is fel volt ajánlva az izraeli MiG-21 modernizáció ("minek a Trabantba szines display, majd ad a NATO .. .. ..", ajánlottak használt C-130 Herculest (2-3db), most a románokat gazdagítják (beszéltem a román műszakiakkal, ők úgy érzik, csak nyűglődéssel és káromkodással lettek gazdagabbak, sok a problémájuk velük).</blockquote>

Beszéltem olyannal, aki a PG-ben dolgozott az Albák felújításán.
Állítólag szétbarmolva érkeztek meg a gépek, sok kábel széjjel vagdosva, stb. Azt mondta, a felújítás nem volt sokkal olcsóbb mintha új gépeket vettünk volna.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 003
113
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... Besikláskor amúgy is majdnem alapjáraton jönnek be, nem? Vagy ennyire hozzászoktak az automatikához?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
<blockquote rel="Panzerfaust">Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... Besikláskor amúgy is majdnem alapjáraton jönnek be, nem? Vagy ennyire hozzászoktak az automatikához?</blockquote>

Leszállásnál/besiklásnál a gázkar nyolcvan-valahány % fölött van, és ilyenkor leszálló konfigurációban az automatika szabályozza a hajtóműteljesítményt. Ha nem húzzák le eléggé a gázkart, akkor a kacsa-vezérsík se áll át fékező-pozícióba, és hiába tapossa a féket is a meglévő sebesség+tolóerő ellen, sokkal hosszabb pálya kellene a megálláshoz, meg esetleg durrdefekt is lehet belőle, ami ilyen sebességnél nem életbiztosítás.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
"Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... "

pedig ez volt, kb 1hónapja megírtam. :)
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 240
1 487
113
Az Index információi szerint a Magyar Honvédség vizsgálata arra jutott, hogy a magyar Gripen csehországi balesetét egyértelműen a pilóta hibája okozta.
A Gripen-pilóta egyszerre nyomta a féket és a gázt.
http://index.hu/belfold/2015/06/24/a_gripen-pilota_egyszerre_nyomta_a_gazt_es_a_feket/

Ez igaz lehet ? Nem semmi ...

Már 1 hónapja ez a pletyka Kecskeméten...
Az is, hogy nem egy gyakorlott pilóta...
Nem baj majd előléptetik és kap egy jobb beosztást.
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Repülnek a fiúk, az biztos! Most húzott el egy Grif felettem! Egyedül volt, de ezt úgy gondolom meg kell szoknunk sajnos!
 

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 638
876
113
Hát mivel, már csak 1 kétülésesünk van, így nem csodálkozok, már ha a légi-utántöltést gyakorolnák.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Már megint mi van?!...tűz a kabinban?...vagy mi?!

Nem Gripen volt, hanem Jak-52 Szolnokon, leszállás közben tűz volt a motortérben és átterjedt az első kabinba is, aki elöl ült az eléggé megégett, ő került kórházba.
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
152
63
Valami zavart érzek a HM kommunikációjában. Szerintük pilótahiba okozta a balesetet Csehországban. Erre itt a pilóták véleménye: http://hirosveny.hu/hirek/pilotak-kiallnak-ugrik-parancsnokert
 

alfa74

Well-Known Member
2013. március 15.
1 119
152
63
A mai balesettel kapcsolatban a vezérkari főnök azt nyilatkozta, hogy a súlyos égési sérüléseket szenvedett pilóta jó kezekben van.
Hát legalább ő, ha már a Honvédség dilettánsok kezében van!
Hogy szabadna az egész HM-re egy mázsa szar!
Mikor fogják már fel, hogy emberek életével játszanak? És közvetve az egész ország biztonságával!
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 981
23 015
113
<blockquote rel="arcas">Már megint mi van?!...tűz a kabinban?...vagy mi?!

Nem Gripen volt, hanem Jak-52 Szolnokon, leszállás közben tűz volt a motortérben és átterjedt az első kabinba is, aki elöl ült az eléggé megégett, ő került kórházba.</blockquote>

...hah, mert a rádióban mintha megint vadászgépet szajkóztak volna...megijedtem...kösz
 

mathias

Member
2015. február 21.
62
1
6
Kezd rendkívül érdekes lenni az eseménysorozat. Ha a következő hetekben még egy bekövetkezik, akkor én arra az álláspontra fogok helyezkedni, hogy ekkora véletlen márpedig nincs!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Kezd rendkívül érdekes lenni az eseménysorozat. Ha a következő hetekben még egy bekövetkezik, akkor én arra az álláspontra fogok helyezkedni, hogy ekkora véletlen márpedig nincs!

molnibalage üzenete

TOP GUN 1998/1 Szomorú Jubileum
Az USAF-ot ehhez hasonló katasztrófasorozat rázta meg és semmiféle közös kiváltó okot nem találtak. Nem volt rendszerszintű hiba, nem lazult meg a fegyelem. Nem mondom, hogy nem lehet összefüggés, de ekkora véletlen márpedig van...

Ha más példát akarsz, akkor keresd meg az airliner gépek halálos áldozatainak statját a '80-as években három éven belül volt a két legjobb és minden idők legszarabb éve az elmúlt 20 évből...

Ráadásul úgy, hogy az esetek számában nem volt nagy eltérés, tehát az átlagos halálozás/eset volt nagyobb....

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm