[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

<blockquote rel="arcas">Már megint mi van?!...tűz a kabinban?...vagy mi?!

Nem Gripen volt, hanem Jak-52 Szolnokon, leszállás közben tűz volt a motortérben és átterjedt az első kabinba is, aki elöl ült az eléggé megégett, ő került kórházba.</blockquote>

...hah, mert a rádióban mintha megint vadászgépet szajkóztak volna...megijedtem...kösz
 
Kezd rendkívül érdekes lenni az eseménysorozat. Ha a következő hetekben még egy bekövetkezik, akkor én arra az álláspontra fogok helyezkedni, hogy ekkora véletlen márpedig nincs!
 
Kezd rendkívül érdekes lenni az eseménysorozat. Ha a következő hetekben még egy bekövetkezik, akkor én arra az álláspontra fogok helyezkedni, hogy ekkora véletlen márpedig nincs!

molnibalage üzenete

TOP GUN 1998/1 Szomorú Jubileum
Az USAF-ot ehhez hasonló katasztrófasorozat rázta meg és semmiféle közös kiváltó okot nem találtak. Nem volt rendszerszintű hiba, nem lazult meg a fegyelem. Nem mondom, hogy nem lehet összefüggés, de ekkora véletlen márpedig van...

Ha más példát akarsz, akkor keresd meg az airliner gépek halálos áldozatainak statját a '80-as években három éven belül volt a két legjobb és minden idők legszarabb éve az elmúlt 20 évből...

Ráadásul úgy, hogy az esetek számában nem volt nagy eltérés, tehát az átlagos halálozás/eset volt nagyobb....

http://www.planecrashinfo.com/cause.htm
 
"Kicsit nehéz elhinni, hogy nem vették észre, hogy nem húzták le alapra a gázt... "

pedig ez volt, kb 1hónapja megírtam. :)

Na de egyik se? Azt sem vették észre a fenekükön, hogy túl sok a tolóerő, nem lassul a gép és nem látták, hogy rossz szögben áll a kacsa vezérsík? Vagy csak 15-20 másodpercnyi, gurulás után döbbentek rá, hogy ez a gázkar állása miatt van? A nyomok alapján egészen a pálya végéig a kerekeket sem fékezték. Ezt sem vették észre?

Ilyen hibát elég nehéz véteni.

Hogy a szöszbe lehetett annyira rossz állásban a gázkar, ha megvolt a kilebegtetés, amit nem teljes tolóerőn tesz a gép? Mert ha a kilebegtetéskor már az automata veszi le a gázt, ahhoz hogy közel átesésig lassuljon a gép, akkor az egész leszállás az automata helyes működésén múlik. A pilóta legfeljebb úgy tudná elrontani, ha kigurulás közben nyomja rá a gázt, mintha meggondolta volna magát és át akarna startolni.

Ha észrevették a bajt és látták, hogy már kevés a hely a megálláshoz, akkor miért nem startoltak át? Vagy pont ezt akarták tenni, de a meghibásodott vezérlés miatt nem ment. Ha át akartak startolni, akkor naná, hogy előre van nyomva gázkar. De akkor ez nem pilóta hiba, hanem a hiba elhárítására tett kétségbeesett próbálkozás és az alapvető gond mégis a vezérlés hibája volt.

Szerintem nem kellene ilyen könnyen kijelenteni, hogy pilóta hiba.

Mellesleg nekünk anyailag az lenne az érdekünk, hogy műszaki hibát és ne pilóta hibát állapítsanak meg. Csak éppen ezzel szemben ott a presztízs. Ha mindkét baleset műszaki hiba (a második elég egyértelműen az) akkor le kellene tiltani a repüléseket. Ez pedig automatikusan azt jelentené, hogy le kell mondani a baltikumi kiküldetést.
 
Kezd rendkívül érdekes lenni az eseménysorozat. Ha a következő hetekben még egy bekövetkezik, akkor én arra az álláspontra fogok helyezkedni, hogy ekkora véletlen márpedig nincs!

Márpedig van.
Anno 95'-ben a nyíregyházi kaszinóban a hetes szám háromszor jött ki egymás után az egyik rulettkeréken.
A párom - igaz, kis összeggel - mind a háromszor arra a számra tett zsetont...
A nyerési esély 1:37-hez.

Na most a Gripen-képesség
http://www.honvedelem.hu/cikk/51706_a_honvedelmi_miniszterium_barmikor_kesz_tajekoztatni_a_gripen-kepesseg_fejleszteserol
esetében ez veszteségi esély nemrég 1:14-hez volt...

...Gripen-képesség...
"...Szó bennszakad, hang fennakad, Lehellet megszegik..."
 
Zord elég durván megfogalmazta a nézeteit a balesetekről és a Honvédség vezérkaráról is. Pont most nyilatkozott a Hírtv-n.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Rendszerszintű problémák tehetnek a Magyar Honvédség repülőgépeinek sorozatos baleseteiről – jelentette ki a Hír TV Magyarország élőben című műsorában a Magyar Nemzet katonai és repülési szakújságírója.
http://mno.hu/ahirtvhirei/zord-rendszerszintu-problemak-allnak-a-repulobalesetek-mogott-1292513
 
Zord elég durván megfogalmazta a nézeteit a balesetekről és a Honvédség vezérkaráról is. Pont most nyilatkozott a Hírtv-n.

Meg is lett az "eredménye": megint kitiltják mindenhonnan.

http://mno.hu/belfold/gond-is-meg-nem-is-a-ket-gripen-kiesese-1292576
 
Milyen meglepő, van aki nem tudja elviselni az építő jellegű kritikát.
Kár, hogy kb ő az ország egyetlen hozzáértő újságírója a témában.
Még ha repsoviniszta is.
 
Szeretném felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy a különböző rep. balesetek között a közös pont ami érintkezett az összes repesemény helyszínével az a honvédelmi vezetés és a Zord volt. Na most a hm mondja meg, hogy mire vezethető vissza a sorozatos hiba... :D
 
Azért új információ is elhangzott a sajtótájékoztatón. Lehet, hogy csak össze kevert valamit ez a kiváló ember?
"Közölte, hogy a svéd féllel történt megállapodás értemében tíz évvel, 2026-ig megnövelték a gépek lízingjét, azután magyar tulajdonba kerülnek a gépek."
Eddig úgy tudtam, hogy a módosított szerződés miatt nem kerülnek magyar tulajdonba a gépek.
Tegnap az is elhangzott (sajnos nem emlékszem már, hogy hol olvastam) ,hogy egy új két üléses gépet vásárolunk, mert a bérlése drága lenne.
Visszatérve a sajtó akkreditációra. Ez egy vicc. Nehogy valaki kellemetlen kérdéseket tegyen fel, amire nem jók az előre megírt válaszok, inkább nem engedik be! Legközelebb kiosztják a feltehető kérdések listáját?
 
Hende: 2010 óta jelentősen javult a magyar légierő helyzete

http://www.ma.hu/belfold/253459/Hende_2010_ota_jelentosen_javult_a_magyar_legiero_helyzete?place=srss
 
Hende: 2010 óta jelentősen javult a magyar légierő helyzete

http://www.ma.hu/belfold/253459/Hende_2010_ota_jelentosen_javult_a_magyar_legiero_helyzete?place=srss

Igen, "Magyarország itt is jobban teljesít" - vagyis sokkal több lett a pályaelhagyó.
 
Emel kérlek segíts , netán arra a HVG hírforrásra utalsz aki , már kb 2 szer bejelentette Szijártó lemondását vagy Hende önként távozását és egyéb álhírekkel borzolja a kedélyeket ? ? ?
 
Emel kérlek segíts , netán arra a HVG hírforrásra utalsz aki , már kb 2 szer bejelentette Szijártó lemondását vagy Hende önként távozását és egyéb álhírekkel borzolja a kedélyeket ? ? ?

Nem olvasok HVG-t, viszont vannak ismerőseim a szakmámban (rep-műszaki) saját cégemen kívül is, és már volt szerencsém ettől függetlenül is beszélgetni kecskeméti Griff-pilótákkal és műszakiakkal is. Ezen a téren nem sok pozitívat hallottam tőlük. Szerintük pozitív híreket azok tudnának mondani magukról, akik már elmentek Kecsóról.