Nyilvánvalóan nem akkor készült. Csak az újságíró kérésére eljátszottak egy riasztást. Mint ahogy az "elfogás" is valószínűleg marketing célt szolgált. Ha egy madárraj jött volna Oroszország felől, arra is ráküldték volna a Gripeneket, csak hogy legyen hír a sajtóban "elfogásról".
Tényleg nem értem, hogy mit keresünk ott és miért veszünk részt ebben a bohóckodásban. Ha ilyen szinten áll az irányító központ, hogy messze a tenger felett (hiszen még akkor is a tenger felett voltak, amikor a Gripenek odaértek, tehát hol lehettek a riasztáskor), valószínűleg közepes utazómagasságban, kb. 400 km/h utazósebességgel repülő célra is gépeket emel, akkor bármilyen életveszélyes parancs kitelik tőlük. (Azt sem igazán hiszem, hogy transzponder nélkül repültek ebben a mostanság forgalmas légtérben, hiszen tudták, hogy úgyis látszanak a radaron. A kikapcsolt transzponderrel nem válnak láthatatlanná, viszont a saját biztonságukat veszélyeztetik).
Tényleg nem értem, hogy mit keresünk ott és miért veszünk részt ebben a bohóckodásban. Ha ilyen szinten áll az irányító központ, hogy messze a tenger felett (hiszen még akkor is a tenger felett voltak, amikor a Gripenek odaértek, tehát hol lehettek a riasztáskor), valószínűleg közepes utazómagasságban, kb. 400 km/h utazósebességgel repülő célra is gépeket emel, akkor bármilyen életveszélyes parancs kitelik tőlük. (Azt sem igazán hiszem, hogy transzponder nélkül repültek ebben a mostanság forgalmas légtérben, hiszen tudták, hogy úgyis látszanak a radaron. A kikapcsolt transzponderrel nem válnak láthatatlanná, viszont a saját biztonságukat veszélyeztetik).