[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Bár a felelősség nem a légierőt terheli azért most lehetnének nagyvonalúak...
Ennek a srácnak pár milliora lenne szüksége hogy megcsinálhassa a civil ATPL-t. Utána már túl sok hátszélre sem lenne szüksége ahhoz hogy bekerülhessen mondjuk a Wizzairhez, és újra sínen lenne az élete...
Mostanában annyi szemétládát tömtek ki milliárdokkal. Kivételesen lehetne jó célra is csúsztatni egy keveset.
 
Bár a felelősség nem a légierőt terheli azért most lehetnének nagyvonalúak...
Ennek a srácnak pár milliora lenne szüksége hogy megcsinálhassa a civil ATPL-t. Utána már túl sok hátszélre sem lenne szüksége ahhoz hogy bekerülhessen mondjuk a Wizzairhez, és újra sínen lenne az élete...
Mostanában annyi szemétládát tömtek ki milliárdokkal. Kivételesen lehetne jó célra is csúsztatni egy keveset.
A MH szerintem hivatalosan is kérhetne kártérítést a Martin Bakertől a rosszul működő katapultülés miatt, így még nem is nekik kerülne pénzbe az ügy. Ez tipikusan olyan eset, amiben a gyártó cég szerintem szívesebben egyezkedne peren kívül mint nyilvános pereskedéssel, ami nekik nagyon rossz üzleti reklám lenne.
 
Azért halkan jegyezem meg, hogy a pilóta életkora is érdekes. 41 év. Hát izé...
A jenki pilóták ilyenkor már eleve inkább kifelé mozognak kikéve azok, akik tényleg nagyon magasa törnek és nyugdíjig tolni akarják az ipart. Valahol óriási a kontraszt ahhoz képest, hogy Ostravában eddig az összes jenki közül, akikkel beszéltem 30 feletti is alig volt, nemhogy 40 feletti. Aki volt, az is bombázó és nem vadászpilóta volt.
 
Egy felvetés:
Kapja a Huaf az infót, hogy jön valamelyik szomszédunk felől egy szállítógép ami megvan pakolva robbanószerrel és ez későn derül ki. Teszem fel Budapest irányába halad. A Huaf meg nem lőheti ki mondjuk biztos távolból, amikor lakatlan terület fölött repül, mert az Amraamok nem használhatóak? Ezt nem merem elhinni. Vagy ha kitör egy Nato konfliktus akkor rejtegetjük a légierőnket, amíg a szövetségesünk végre ideadja a kritikus elemet. Én ezt remélem, hogy nem így van, mert akkor mehet pápára az egész Gripen flotta a migek mellé...
 
Egy felvetés:
Kapja a Huaf az infót, hogy jön valamelyik szomszédunk felől egy szállítógép ami megvan pakolva robbanószerrel és ez későn derül ki. Teszem fel Budapest irányába halad. A Huaf meg nem lőheti ki mondjuk biztos távolból, amikor lakatlan terület fölött repül, mert az Amraamok nem használhatóak? Ezt nem merem elhinni. Vagy ha kitör egy Nato konfliktus akkor rejtegetjük a légierőnket, amíg a szövetségesünk végre ideadja a kritikus elemet. Én ezt remélem, hogy nem így van, mert akkor mehet pápára az egész Gripen flotta a migek mellé...
Az air policy nem AIM-120-szal történik...
 
Az ugye mindenkinek megvan, hogy a caslavi eset utan a Martin Baker honlapján fenn volt a két magyar pilóta neve és a tény, hogy a termékük ismét életet mentett. Majd jött ez az eset, ismét a győzelmi jelentés a honlapjukon, ami még aznap rögvest le is került, mikor koraestére már a youtube-on is láthatta a világ, hogy az üléssel valami nem volt rendben. Azóta is csenben vannak, bár tény, hogy a vizsgálat még tart, csakhogy az is ismert, hogy nem egyedi és egyszeri problémáról van szó...
 
Az ugye mindenkinek megvan, hogy a caslavi eset utan a Martin Baker honlapján fenn volt a két magyar pilóta neve és a tény, hogy a termékük ismét életet mentett. Majd jött ez az eset, ismét a győzelmi jelentés a honlapjukon, ami még aznap rögvest le is került, mikor koraestére már a youtube-on is láthatta a világ, hogy az üléssel valami nem volt rendben. Azóta is csenben vannak, bár tény, hogy a vizsgálat még tart, csakhogy az is ismert, hogy nem egyedi és egyszeri problémáról van szó...
Az mindenesetre óriási blama, hogy egy katapultülésnél - ami ugye a pilótának a legutolsó életmentési lehetősége - senki nem veszi észre, hogy a hevedervágó kés nincs élesre köszörülve!! Erre kétféle magyarázat lehet: vagy olyan betanított melósok rakják össze, akiknek a katapult működéséről fogalmuk sincs, így nem tudják hogy melyik alkatrésze mire való, oda építik be ahová a rajz mutatja és részükről kész a meló - és ebben az is benne van, hogy eszerint nincs a technológiában leírva neki az élesség ellenőrzésének kötelessége a beépítés előtt!! :-((
A másik lehetőség, hogy ki vannak képezve a dolgozók, pontról-pontra rendesen technologizálva is van a munkafeladat mindenkinek, csak éppen nem figyelnek oda, trehányak, nemtörődöm melót végeznek, "jó lesz az úgy, nem a Holdra megy". Egyik lehetőség sem jobb a másiknál egy ilyen életmentő, utolsó lehetőséget jelentő gyártmány esetében. ::-((
Azt biztosnak tartom hogy a Martin Bakernél az eset után hatalmas rendcsinálás lehetett, néhány "áldozattal" is fűszerezve.
 
Most egyet értesz a tök fölössel és utána odaírod, hogy de kell. Mondaton belűl mondasz ellent saját magadnak?

A nem lesz kilőhető még mindig Uran Legend.

Nem a 2*-3* annyi F-16 a fő probléma, légierőben ahogy írtam még baromi jók vagyunk. Hanem, hogy mindenhol máshol sokkal-sokkal rosszabb a helyzet. Tudod milyenek az arányok máshol?

És azt sejted mik lesznek az arányok, hogy ~3éven belűl 1.6b$eurról 3.6b$eurra emelték a költségvetésüket, miközben ott töredéket lopnak a csokosok? Csak forrást nézve, MO 2017ben ~1beur lesz a HM költségvetése és ennek nagyja elmegy a semmit se csinálok csokosok zsebébe.
Nem, ez félremagyarázása annak amit írtam. Valóban a többi haderőnemnél sokkal nagyobb problémák vannak idehaza, s a légierő a kirakatunk, de ha már ennyit költöttünk eddig rá, a Meteor vásárlással nem szabad spórolni, mert az Amraam vagy bevethető Magyar érdekből, vagy nem, és a Gripen BVR képesség nélkül egy középszar fegyverrendszer, ez az igazság, Meteorral meg létszámfölényből is tudnánk tartani velük pl. a román F-16/Amraam páros ellen a légifölényt jó eséllyel. Ez nem azt jelenti hogy pl. tüzérségre, harckocsikra, VALÓDI HARCOLÓ ALAKULATOK-ra és úgy általánosan szárazföldi nehézfegyverzetre ne lenne szükség.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and fip7
Nem, ez félremagyarázása annak amit írtam. Valóban a többi haderőnemnél sokkal nagyobb problémák vannak idehaza, s a légierő a kirakatunk, de ha már ennyit költöttünk eddig rá, a Meteor vásárlással nem szabad spórolni, mert az Amraam vagy bevethető Magyar érdekből, vagy nem, és a Gripen BVR képesség nélkül egy középszar fegyverrendszer, ez az igazság, Meteorral meg létszámfölényből is tudnánk tartani velük pl. a román F-16/Amraam páros ellen a légifölényt jó eséllyel. Ez nem azt jelenti hogy pl. tüzérségre, harckocsikra, VALÓDI HARCOLÓ ALAKULATOK-ra és úgy általánosan szárazföldi nehézfegyverzetre ne lenne szükség.
A MH szárazföldi része az én szememben gyakorlatilag nem létezik. Harcértéke 0.
 
A durva az, hogy 1997-óta (20 év...!) nem létezett az ML-nek komolyan vehető AG képessége.
Évekig még annak is örülhettünk, hogy a légtérvédelmi készültségre képesek voltunk, mikor 4 (NÉGY!!) repülőképes MiG-29-ből állt a légi-erőlködésünk!! (És ki tudja, mennyi lehetett belőle a ténylegesen teljesen harcképes?!!) :-(
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
"Ugyanakkor újonnan beszerzett bombafegyverzetünk alkalmazását is készségszintre kell fejlesztenünk, ezért ebben az évben egy éles bombavetést is beterveztünk."

Olyan szép ez a mondat a fentiek tükrében,...remélem legalább azt jelenti, hogy az AG képességre is specializált tagok mindegyike legalább ezen az egy (!) alkalmon gyakorolhatja az éles bombavetést, nem pedig leoldunk egy (!) db bombát, amit a többiek kötelékben kisérve néznek...
 
A durva az, hogy 1997-óta (20 év...!) nem létezett az ML-nek komolyan vehető AG képessége.
Na most gondolj bele, hogy milyen következtetést von le ebből nem egy politikai potentát:
Na ugye, nem is volt rá szükség, csak pénzkidobás lett volna!
Aztán ha beüt a gebasz, ugyanez az "jólélek" követelné az azonnali, begyakorolt, teljes értékű nemzeti bombavetési képességet...