G
Guest
Guest
Szerbusztok!
Ismét érdekes és értékes olvasmányt csinált Molni.
Még olvasom, de egy szerintem fontos észrevétel.
Nem authentikusam írom, mert nincs most rá időm kikeresni a passzusokat..
Magyarországnak nem kérdés, hogy rendelkezik-e harci - mégpedig hangsebesség feletti repülésre képes - repülőgéppel.
A Chichagói Egyezmény aláírtuk, ebben pedig leegyszerűsítve az van, többek között, az aláírók kötelessek békeidőben a légirendészeti feladatokat ellátni. Tehát a civil légiforgalomban, vagy katonai repülőgépeknél amennyiben probléma adódik, akkor nekünk intézkedni kell. Pld. elromlott rádió, elhagyott légifolyosó stb esetén, vizuális azonosítás után segíteni kell a bajba jutott repülőgépnek.
Azt, hogy ezt bérelt eszközökkel (mint csehország), esetleg szolgáltatással (mint baltikum, albánia, szlovénia) az már más kérdés.
Tehát nem a NATO tagság, vagy nem tagság a kérdés lényege, hanem a chichagói szerződés.
Ezért vettek Drakent, majd Eurovadász a sorogok, mert ők is aláírták.
Kele
Ismét érdekes és értékes olvasmányt csinált Molni.
Még olvasom, de egy szerintem fontos észrevétel.
Nem authentikusam írom, mert nincs most rá időm kikeresni a passzusokat..
Magyarországnak nem kérdés, hogy rendelkezik-e harci - mégpedig hangsebesség feletti repülésre képes - repülőgéppel.
A Chichagói Egyezmény aláírtuk, ebben pedig leegyszerűsítve az van, többek között, az aláírók kötelessek békeidőben a légirendészeti feladatokat ellátni. Tehát a civil légiforgalomban, vagy katonai repülőgépeknél amennyiben probléma adódik, akkor nekünk intézkedni kell. Pld. elromlott rádió, elhagyott légifolyosó stb esetén, vizuális azonosítás után segíteni kell a bajba jutott repülőgépnek.
Azt, hogy ezt bérelt eszközökkel (mint csehország), esetleg szolgáltatással (mint baltikum, albánia, szlovénia) az már más kérdés.
Tehát nem a NATO tagság, vagy nem tagság a kérdés lényege, hanem a chichagói szerződés.
Ezért vettek Drakent, majd Eurovadász a sorogok, mert ők is aláírták.
Kele