[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Amúgy mi mennyire nyúlkálhatnánk a Griffekhez? Upgrade értelemben.

Semennyire, nem a miénk a tulajdonjog, csak béreljük a Griffeket. Persze felkérhetjük a tulajt és a gyártót szükség/kívánság szerinti modernizációra - ha megvan rá a megfelelő pénzmennyiség.
ML
 
Úgy tűnik, hogy már általános lesz, hogy az eddigi 4 helyett 6 gépet kell küldeni a Balti államok védelmére (legalábbis az Orosz veszély miatt most mindenki 6-6 gépet ajánl fel).
Hogyan fogunk mi 6 gépet felajánlani a 12 együlésesből???

Főleg, hogy csak 2 gépet akar kiküldeni egyes okosok javaslatára a HM... (nem a minisztériumból indult az 5let..)
http://htka.hu/2014/03/06/eldolt-2015-ben-vedik-baltikumot-magyar-gripenek/
 
<blockquote rel="imike">Úgy tűnik, hogy már általános lesz, hogy az eddigi 4 helyett 6 gépet kell küldeni a Balti államok védelmére (legalábbis az Orosz veszély miatt most mindenki 6-6 gépet ajánl fel).
Hogyan fogunk mi 6 gépet felajánlani a 12 együlésesből???

Főleg, hogy csak 2 gépet akar kiküldeni egyes okosok javaslatára a HM... (nem a minisztériumból indult az 5let..)
http://htka.hu/2014/03/06/eldolt-2015-ben-vedik-baltikumot-magyar-gripenek/</blockquote>

Attól még nem mentesíti őket,hogy nem tőlük származik, ha a baromság átmegy rajtuk.... Szerintem 4 gép lenne az alap.
 
Láttam ma a Szlovén légtérvédelemről a parlamenti vitát.... Szégyen volt az egész...
 
Na most vagyunk bajban:
http://www.honvedelem.hu/cikk/43451_haromszorosara_noveli_baltikumi_legi_orjaratat_a_nato

"Jövő hónaptól már háromszor annyi NATO-repülőgép járőrözik a balti országok fölött, mint az ukrán válság kezdete előtti időszakban."
"Feszültségmentes időkben csak négy NATO-harcigép állomásozik a szövetség tagjai közé tartozó balti országokban, de májustól ezek száma 12-re növekszik."

Akkor most már mehet az összes Gripenünk, amikor majd rajtunk lesz a sor???
 
Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.
 
Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.

A két gép alapesetben sem reális, mindenki két géppárt szokott odatelepíteni - de majd mi megmutatjuk, milyen a magyar virtus! Vagy ha nincs szerencsénk és mégiscsak lerobban valamelyik gép, aztán nem tudjuk elég gyorsan életre lehelni, akkor kiderül, milyen a hülyeségünk.
ML
 
<blockquote rel="joker">Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.

A két gép alapesetben sem reális, mindenki két géppárt szokott odatelepíteni - de majd mi megmutatjuk, milyen a magyar virtus! Vagy ha nincs szerencsénk és mégiscsak lerobban valamelyik gép, aztán nem tudjuk elég gyorsan életre lehelni, akkor kiderül, milyen a hülyeségünk.
ML</blockquote>

Vagy elküldik a kétszemélyeseket és azt mondják, hogy az 4-nek számít :D
Végülis kettővel sem lehetetlen, csak kész terv kell legyen arra az esetre, hogy ha valamelyik lerobban, akkor azonnal át tudjon repülni Magyarországról egy másik helyette.
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="joker">Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.

ML</blockquote>

Végülis kettővel sem lehetetlen, csak kész terv kell legyen arra az esetre, hogy ha valamelyik lerobban, akkor azonnal át tudjon repülni Magyarországról egy másik helyette. </blockquote>

És ha közben riasztást kap a készültség, akkor hogy száll fel a géppár, a repülőképes gép madzagon húzza a kísérőt?!
ML
 
Csak Lányi Zsolt örökbecsű szavait tudom idézni : )
"A magyar katona egy szál szuronnyal többet ér, mint egy amerikai katona ötezer rakétával"

TG
 
Csak Lányi Zsolt örökbecsű szavait tudom idézni : )
"A magyar katona egy szál szuronnyal többet ér, mint egy amerikai katona ötezer rakétával"

TG

Többet ér (mert kevesebb van) és jobban szeretjük, mert a miénk. De így sajnos meghal anélkül, hogy elérné célját akár ő maga, akár a haza.
ML
 
Amúgy már ez szerintem hivatalos mert volt egy interjú a Magyar Honvédben (boltba gyors kiolvastam mert azért még 400 forintot se adnék:)))))))) ) Aztán a svéd saabos faszom nyilatkozta, hogy örülnek neki hogy a magyarok 2015-ben részt vesznek a baltikumi légtérvédelemben igaz csökkentett gépmennyiséggel! Magyarul mi vagyunk már megint az utolsók akik meg fognak tudni valamit is erről de azt se hivatalosan pedig lehet hogy a New York Times-ban holnap főcímlapon lesz!! :)
 
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="joker">Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.

ML</blockquote>

Végülis kettővel sem lehetetlen, csak kész terv kell legyen arra az esetre, hogy ha valamelyik lerobban, akkor azonnal át tudjon repülni Magyarországról egy másik helyette. </blockquote>

És ha közben riasztást kap a készültség, akkor hogy száll fel a géppár, a repülőképes gép madzagon húzza a kísérőt?!
ML</blockquote>

Gondolom nem felszállás közben vagy utána 10 perccel jönnek rá ha gebasz van a géppel, hanem már a földön tudnak róla. Ha tudnak róla, akkor átszólnak forró dróton, hogy kell a tartalék, egy órán belül ott lesz. Ha pont akkor kapnak riasztást, akkor felküldik azt az egy gépet és közben megérkezik a Magyarországról érkező is, sőt már Lenegyelországból indíthatja az AMRAAM-ot a négyszemélyes kisgépre benne a családdal.
Egy órát át kell tudni hidalni úgy, hogy egy gép megy fel, ha valami kurvanagy pech miatt pont akkor lenne riasztás. Másik, hogyha támadnak mondjuk az oroszok, akkor se egy se kettő se négy Gripen nem fog ott semmi látványosat csinálni. Max kilőnek pár AMRAAM-ot, aztán húzás minél gyorsabban, mert ha be is talál, még mindig lesz 30 ellenséges gép.
 
Mi van ha otthon van a pilóta a plusz géphez? Felhívják telefonon, épp tök részeg, reggel bemegy a cégbe és indulhat? Vagy az egész gripen állomány be lesz öltözve a laktanyában amíg a balti expedíció tart? Ha itt nem érnek utol egy Boinget akkor a Latviában berepülő gépet itthonról indulva? Mondjuk aztán nekem 8 ha égni akarnak égjenek. Így is visítanak rajtunk.A baltikumiak meg vegyenek maguknak repülőt és oldják meg. Legalább a békeidős légtérellenőrzést mindenkinek meg kellene oldania saját magának.
 
A latviai berepülő géphez felmenne a röpképes Gripen. A másik meg nem a riasztáskor indulna Magyarországról, hanem ahogy szólnak, hogy lerobbant az egyik gép a baltikumban. Amíg odaér addig nem kellene riasztás legyen, ha mégis lesz akkor pech és felszáll egy gép az elfogására. Ehez nem kell az egész állomány beöltözve legyen, mindig lesz egy behívós pilóta, aki a várost nem hagyhatja el, nem rúghat be, stb, és ha kell akkor átviszi a tartalék gépet.
 
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="joker"><blockquote rel="emel"><blockquote rel="joker">Szerintem felosztják és minimum 3 ország fogja egyszerre biztosítani ezt a 12 gépet. Talán a tegnap volt itt egy hír, hogy kettő db Gripen-t fog Magyarország a baltikumi légtérellenőrzésre küldeni, igaz akkor még nem volt ez a megháromszorozós hír.

ML</blockquote>

Végülis kettővel sem lehetetlen, csak kész terv kell legyen arra az esetre, hogy ha valamelyik lerobban, akkor azonnal át tudjon repülni Magyarországról egy másik helyette. </blockquote>

És ha közben riasztást kap a készültség, akkor hogy száll fel a géppár, a repülőképes gép madzagon húzza a kísérőt?!
ML</blockquote>

Gondolom nem felszállás közben vagy utána 10 perccel jönnek rá ha gebasz van a géppel, hanem már a földön tudnak róla. Ha tudnak róla, akkor átszólnak forró dróton, hogy kell a tartalék, egy órán belül ott lesz. Ha pont akkor kapnak riasztást, akkor felküldik azt az egy gépet és közben megérkezik a Magyarországról érkező is, sőt már Lenegyelországból indíthatja az AMRAAM-ot a négyszemélyes kisgépre benne a családdal.
Egy órát át kell tudni hidalni úgy, hogy egy gép megy fel, ha valami kurvanagy pech miatt pont akkor lenne riasztás. Másik, hogyha támadnak mondjuk az oroszok, akkor se egy se kettő se négy Gripen nem fog ott semmi látványosat csinálni. Max kilőnek pár AMRAAM-ot, aztán húzás minél gyorsabban, mert ha be is talál, még mindig lesz 30 ellenséges gép.</blockquote>


Riasztás esetén kb. 20 perc alatt száll fel a kesziben lévő Gripen. Kecskemét-Vilnius légvonalban ~1400km. (Tegyük fel hogy a Szlovákián és Lengyelországon csak úgy átrepülhetünk felfegyverzett gépekkel.) Póttartállyal 950 km/h-val repülve 1,47 óra (89 perc) kell az út megtételéhez. Azaz összesen 109 perc, ami 1 óra 49 perc.

Ha gyakorlórepülések előtt derül ki a meghibásodás, akkor nincs probléma. Ha a keszi indításakor, akkor van. Nem véletlen hogy a norvégok, dánok, lengyelek, németek stb. is 4 gépet küldtek.

Az orosz Szu-27-es géppár meg ezalatt játszadozik a balti légtérben az egyetlen Gripenünkkel.

Persze lehet hogy megint szerencsénk lesz és mi csak 2 gépet küldünk, de ott lesz még vagy 12 másik szövetséges gép is és besegít ha nem indul az egyik gépünk.
 
Nem azt mondtam, hogy ideális helyzet lenne 2 géppel védeni azt a légteret, de ha kényszermegoldásból így döntöttek, akkor kell egy B terv. Az átrepülő gép nem kell felfegyverezve legyen, mert elméletileg a hiba észlelésekor küldenék és nem a riasztás pillanatában.
Az oroszok ha géppárt küldenek, akkor tényleg játszadozni akarnak csak, ez pedig a jobbik eset és lesz alkalma az 1 v 2-t is gyakorolni a pilótának. Ha támadni akarnak, akkor meg nem egy géppárral jönnek abban biztos lehetsz.
 
Azt feszegeti itt mindenki, hogy egy gép szál fel a behatolóval szemben, ha műszaki hiba van.
Politikusaink (és sajnos a vezérkar ,töketlen vezetői is) egy vállrándítással intézik el ezt a dolgot.
Nézzük a dolog másik oldalát is!
Azt a gépet le is lőhetik és az a pilóta meg is halhat! Ebből is látszik, hogy mennyire egy bele szarós katonai és politikai vezetésünk van, akik a saját katonáik életével törődnek a legkevésbé! Csak az a fontos, hogy legyen két hímző gépünk és katasztrófa védelemre (mint elsődleges prioritás!) alkalmas 1-2 db helikopterünk (de ha lehet, akkor ne játszadozzanak azzal se sokat a katonák, mert kell a pénz a felcsúti reptérre!).
Ezeknek gerinctelen kalmároknak másként kellene tálalni éppen ezért a kérdést.
Ha nincs ami fedezi a gépet, akkor sok-sok millió forint fog leesni az égből és a drágán kiképzett pilóta is csak kidobott pénz volt az ablakon!
Arra pedig ne számítsunk nagyon, hogy majd nyugi lesz! Minden újonnan érkező csapatot felmérnek az oroszok, pláne, ha valakikkel még nem is találkoztak! Minél több a riasztás, annál előbb jöhet egy hiba is. Azért az oroszok arra felé otthon vannak és nem hiszem, hogy nagy nehézséget jelentene nekik túlterhelni a rendszert. Egyszerűen sokkal több a gépük ott és ha tényleg gonoszkodni akarnak ,akkor simán meg tudják tenni, hogy egy pár napig folyamatosan legyen gépük a levegőben!
Csóró Magyar Légierő pedig, kettő db légi fölény (színű) vadásszal ad csattanós választ a kihívásra!
Nem tudom, hogy nevessek e kínomban, vagy hangosan üvöltsek!

Azért nyugtasson meg valaki, hogy a földi személyzetet nem fegyvertelenül küldjük ki, mint ahogy nálunk divat (lásd a nagy antik témák közt: 2.MH váltása)!
Remélem azért egy mobil víztisztító alakulat fedezni fogja a képességünket!