[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

hmm... itt egy F-16 -os lassít hiába:
https://www.youtube.com/watch?v=LUei3kAcl9s
Na mi történt volan a fenti Gripennel, ha fékezés nélkül fut a hálóba?
 
<
Jó, akkor az autóba se kell biztonsági öv a hétköznapi közlekedéshez, mert amikor reggel elindulsz a munkahelyre, akkor általában nem a frontális ütközést gyakorlod. Micsoda vaslogika..

Nem b..meg!
A vaslogika az, ha mondjuk nem tartom be a követési távolságot és ráfutásos balesetet okozok, aztán mindenki hibás rajtam kívül. PL: a vizsgabázis, a szerelőm, a barom aki szarakodott előttem...és még sorolhatnám. De, ha új gumijaim, lengéscsillapítóim, fékeim lettek volna, k. jó lett volna az út minősége akkor nem 2 hanem csak másfél milliós kárt okoztam volna. Ja és miért nem volt 30-as tábla és fekvőrendőr a k..annyát mindenkinek.

A másik példa a vaslogikára, hogy vajon kinek van nagyobb esélye hibázni??

Ezer éve tanyán vezetek évi 1000kilométert és felugrok Pestre kocsikázni... Aztán éppen csak 2másodperccel b...om el a fékezést, de biztos a szerelő cseszte el, akinek 3hete volt, hogy összerakja a kocsit....
 
Ami itt is feltűnt: a gép nem sokkal a pályavég után megáll.

https://www.youtube.com/watch?t=36&v=EekOtaPpae0


Szóval, ngyon el kellett ...ni valamit hogy a Gripen két szántófölddel odébb álljon meg....
 
Összehasonlításképpen:
http://www.kathrynsreport.com/2012/07/russian-mig-fighter-jet-crashes-through.html
 
"Nem érdemes ezen filozni mert konkrétan ha hálóba mennek akkor is rommá törik."

Már megint... :) Akkor ezekszerint csak dísznek van ott?

Nem, de képzeld el, hogy van egy teljesen jó géped, csak épp a fék szállt el, mondjuk a 21-esen, teljesen, vagy csak egyik oldalon lehet fékezni stb. Mit csinálsz? Katapultálsz? De minden jó, csak a fék rossz. Leteszed, fékernyő....és szépen belegurulsz a hálóba. vagy meg kell szakítani a felszállást az elhatározási sebesség előtt...
Anno a 74-esen gyakori volt a keréktömlő kidurranása a nagy leszálló seb miatt, gondolom nem küldték el még egy körre....

Vagy csúszik a pálya. Minden jó, csak nincs tapadás...
 
hmm... itt egy F-16 -os lassít hiába:
https://www.youtube.com/watch?v=LUei3kAcl9s
Na mi történt volan a fenti Gripennel, ha fékezés nélkül fut a hálóba?

Megsérült volna, de ugyanúgy javítható maradt volna, mint azok a MiG-21-ek, amiket ugyanilyen túlfutás/ATU-s vészmegállítás miatt hoztak be a PG-be javításra. Egyik se tört ketté, és nem voltak javíthatatlanul súlyos sérüléseik, javítás után mindegyik újra repült.
 
Most húzott el egy griff a ház felett, feltűnően hangos volt, szerintem fáklyával ment. Mondjuk nemtudom hova siet olyan nagyon egyedül, nemhiszem hogy riasztás, oda mindig párban mennek.
 
Itt van videó arról, amikor egy svéd Gripen (korábban) leszálláskor összetörik.

http://acsgabordoki.hu/index.php/katasztrofa/item/805-gripen-balesetek
 
Itt van videó arról, amikor egy svéd Gripen (korábban) leszálláskor összetörik.

http://acsgabordoki.hu/index.php/katasztrofa/item/805-gripen-balesetek

Ez még prototípus-példány volt a 90-es évek elején, a pilóta, Lars Raderstrom egy kartöréssel megúszta a cigánykerekezést! A baleset oka vezérlési szoftverhiba volt (a program gyakorlatilag túlreagálta a pilóta korrekciós kormánymozdulatait, ezért kenődött a betonhoz a gép).
 
http://index.hu/belfold/2015/06/04/mindent_megtesznek_a_lezuhant_gripen_potlasaert/
<i>Továbbra sem lehet tudni, hogy mi okozta a csehországi Gripen-balesetet - hangzott el az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának ülésén, Hende Csaba honvédelmi miniszter meghallgatásakor.
A baleset pontos okát egyelőre - a vizsgálat lezárultáig - nem lehet megmondani. Az előzetes adatértékelés alapján egyébként semmilyen műszaki meghibásodásra utaló jelet nem találtak, ám további elemzések szükségesek például ahhoz, hogy megállapíthassák, hogy a pilótának megfelelő fékerő állt-e rendelkezésére, mondta Hende Csaba honvédelmi miniszter az inforadio.hu tudósítása szerint az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottsága előtti meghallgatásán.
A felelősség ügyében a tárcavezető aláhúzta, hogy akkor a svéd gyártóé a felelősség, ha a magyar fél bizonyítani tudja, hogy nem személyi állományának hanyagsága okozta a balesetet. Ha pedig a cseh reptér, illetve az ottani állomány felelőssége bizonyosodik be, akkor a NATO előírásai érvényesülnek.
Harangozó Tamás, a bizottság szocialista alelnökének kérdésére, hogy mikor pótolhatják a repülőgépet, a Hende Csaba azt mondta, hogy ez anyagi lehetőség függvénye is és nagymértékben befolyásolja a vizsgálat eredménye, hogy kié a felelősség, ám mindent megtesznek a Gripen pótlásáért.
Azt, hogy pontosan hány órát repült a két érintett pilóta az elmúlt években, a tárcavezető nem tudta megmondani, csupán azt, hogy összességében több órát repültek a Gripen-pilóták az elmúlt években, mint 2009-ben. </i>
 
Emlékszem hogy örültek itt néhányan Hendének, Szekeres után..
Mindig van rosszabb, még ha nacionalista köd homályosítja is el az elménk.
 
Startrek
1 kamion kb 10 Ancsa rakományát tudja elvinni 1 fuvarral ! Szerinted melyik az olcsóbb? Pláne hogy spórolni kellene a szállítógépek véges üzemidejével !