[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Mihez képest? Ez alig 100 óra/hó/gép, ha négy gép volt kint váltás nélkül. Ez kb. a lízingben szereplő órák kirepülési minimális plusszal.

Viszonyítás képpen, egy USAF F-16CD vagy F-15E évi 250-300 órát tölt levegőben.

4 gép, 4 hónap, 430 óra. Az 27 óra/hó/gép. Ha ezt felszorzom 12-vel 322 óra/év/gép.
 
<blockquote rel="molnibalage">
Mihez képest? Ez alig 100 óra/hó/gép, ha négy gép volt kint váltás nélkül. Ez kb. a lízingben szereplő órák kirepülési minimális plusszal.

Viszonyítás képpen, egy USAF F-16CD vagy F-15E évi 250-300 órát tölt levegőben.

4 gép, 4 hónap, 430 óra. Az 27 óra/hó/gép. Ha ezt felszorzom 12-vel 322 óra/év/gép.

</blockquote>
Így jár aki kapkodva számol ebéd felé rohanva. Mármint én... :)
Ha ez igaz, akkor azért meg lehet nyugodni, hogy a Gripen és a rendszer képes arra, amire képesnek kell lennie.
 
Talán már csak az hiányzik, hogy ez a repóra terhelés állandósuljon a teljes flottán! Álom, álom...
 
Talán már csak az hiányzik, hogy ez a repóra terhelés állandósuljon a teljes flottán! Álom, álom...

Ahhoz elég pilóta - tehát pilótaképzés is kell. Ahhoz meg ugye kétüléses Griffmadár......
 
Akkor a hátul ülő pilóta "csak" abban hibázott hogy engedte előre ülni a bázisparancsnokot?

A Gripenen fordított sorrendben ülnek?

<blockquote rel="torsen"><blockquote rel="molnibalage">
Mihez képest? Ez alig 100 óra/hó/gép, ha négy gép volt kint váltás nélkül. Ez kb. a lízingben szereplő órák kirepülési minimális plusszal.

Viszonyítás képpen, egy USAF F-16CD vagy F-15E évi 250-300 órát tölt levegőben.

4 gép, 4 hónap, 430 óra. Az 27 óra/hó/gép. Ha ezt felszorzom 12-vel 322 óra/év/gép.

</blockquote>
Így jár aki kapkodva számol ebéd felé rohanva. Mármint én... :)
Ha ez igaz, akkor azért meg lehet nyugodni, hogy a Gripen és a rendszer képes arra, amire képesnek kell lennie.
</blockquote>

Naugye! :D
Amúgy hogy-hogy mihez képest?
"Magunkhoz" képest, a szomszédokhoz képest.
Látom, hogy nálad az örök etalon az USA, de szerintem nem jó (csak) ehhez viszonyítani.
Jártál te már valamilyen edzésre? Elmész mondjuk boxolni. Ha két hónap után mérleget vonsz, akkor vagy hasonlítod magad Kokóhoz és elszomorodsz, hogy sehol sem vagy és nem megy neked, vagy visszaemlékezel, hogy az első héten összeakadtaka kezeid, kifulladtál 50 perc után, a második hónap végére meg bírod már a tempót, és tudsz egymás után három egyeneset ütni. Fejlődtél.
Esetleg mérhetünk a szomszédokhoz is, mint potenciális ellenséghez. Szvsz hozzájuk képest is "nem kevés" ez a repült óraszám. Meg az intenzitás.
És, ahogy te is írtad, mégiscsak képes rá a rendszer is. Optimális esetben el is kezdhetnék kigyomlálni az alsó limitáló tényezőket. Durván számolva a korábban valakik(k) által írt 2 pilóta/géppel, évi 160 repült óra/fő is erőst jó lenne.

Persze nyilván nem fogják felhúzni ide a repült órákat, mert leszarják.
 
Nem örök etalon, ezt a számot ismerem. Ennyi. Egyébként azért tartottam fontosnak, mert volt aki azt írta le itthon, hogy a Gripennel fizikai képtelenség ennyit repülni, mert a vas nem tudja. Ezek szerint meg de, tudja.
 
Amikor nyár végén kimentünk, azt mondták, hogy rotálják majd a gépeket, szóval nem biztos, hogy csak 4 gép volt kint végig
 
A 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 40 oldalszámú gépekről láttam képeket az MH Fb oldalán. Nem tudom, hogy mind kint is volt, mert szöveg már nincs hozzá. :D
 
A 31, 32, 34, 35, 36, 38, 39, 40 oldalszámú gépekről láttam képeket az MH Fb oldalán. Nem tudom, hogy mind kint is volt, mert szöveg már nincs hozzá. :D

Az egész elején a 32, 38,39,40 ment ki, most januárban a 36,37,31 jött haza, ezeket lehet látni képeken. Aztán, hogy közben milyen csere volt, azt nem reklámozták :)
 
Megszületett a döntés a Csehországban balesetet szenvedett gép pótlásáról, a Kecskeméten félig zárt orrfutóval leszállt repülő javítását pedig a gyártó végzi el.
http://magyarhirlap.hu/cikk/45317/Meg_az_iden_ujra_teljesse_valhat_a_Gripenflottank
 
Állítólag vettünk éjjel látó készülékeket:

http://www.honvedelem.hu/cikk/55409_ejszakai_kikepzorepules_a_kecskemeti_repulobazison

A magyar légierő Gripen vadászgépei éjszakai kiképzőrepülést hajtanak végre, amelynek során a magyar pilóták a svéd kollégák elméleti oktatása után gyakorlati repüléseken szereznek tapasztalatot a tavaly decemberben beszerzett éjjellátó készülékek alkalmazásával.
 
Régi, de most találtam a JetFly fb oldalán.

http://praguemonitor.com/2016/03/03/ln-prague-negotiating-joint-air-squadron-hungary

Valaki az utolsó bekezdést letudná fordítani? Azt nem biztos, hogy jól fordítottam magamnak..


Amúgy a lényege az kb, hogy Prága felvetette a lehetőségét, hogy velünk együtt operáljon az Izlandi misszióban. 2-2 gripennel és 30+ katonával.
 
Régi, de most találtam a JetFly fb oldalán.

http://praguemonitor.com/2016/03/03/ln-prague-negotiating-joint-air-squadron-hungary

Valaki az utolsó bekezdést letudná fordítani? Azt nem biztos, hogy jól fordítottam magamnak..


Amúgy a lényege az kb, hogy Prága felvetette a lehetőségét, hogy velünk együtt operáljon az Izlandi misszióban. 2-2 gripennel és 30+ katonával.

Eredetileg a szlovákokkal akartak közösködni, csak náluk se pénz, se politika döntés nincs még a Griffekről, így jöttünk mi a képbe. De még nem tettek le a csehek a szlovák együttműködésről se
 
Köszi, igazából azt nem értem, hogy :

Velünk mindenféleképpen szeretnének együtt működni,

vagy csak akkor ha a szlovákoknál nem lesz változás,

esetleg, velünk mindenféleképpen akarnak velünk és ott majd a szlovákok becsatlakozhatnak 3. -nak?

talán, a szlovákok nélkül? :D :D
 
Nem tudom hogy mit akarnak a csehek, de a parlamentjük tegnap megszavazta az 5 gép kiküldését (2016 szeptember 26-november 10 időszakra) és az ehhez szükséges pénzt.
Itt írják.
 
Köszi, igazából azt nem értem, hogy :

Velünk mindenféleképpen szeretnének együtt működni,

vagy csak akkor ha a szlovákoknál nem lesz változás,

esetleg, velünk mindenféleképpen akarnak velünk és ott majd a szlovákok becsatlakozhatnak 3. -nak?

talán, a szlovákok nélkül? :D :D

Szerintem itt az lenne a lényeg, hogy bárkivel szeretnének együttműködni, hogy nekik olcsóbb legyen a külföldi kiküldetés. Kiküldetésben viszont nyilvánvalóan azokkal könnyebb együttműködni, akik azonos típust repülnek velük. Pl. ne 4 gépet kelljen nekik küldeni Izlandra, hanem 2cseh + 2 magyar Gripen menjen oda. Nekik jók lennének a szlovákok is, de azok úgy le vannak gatyásodva, hogy a néhány repülőképes MiG-29-el épphogy el tudják látni az otthoni készültséget, Griffeket meg úgy tünik, egy ideig még nem fognak se venni se lízingelni (elvitték náluk a pénzt az egyéb fejlesztések).