Akkor a hátul ülő pilóta "csak" abban hibázott hogy engedte előre ülni a bázisparancsnokot?
A Gripenen fordított sorrendben ülnek?
<blockquote rel="torsen"><blockquote rel="molnibalage">
Mihez képest? Ez alig 100 óra/hó/gép, ha négy gép volt kint váltás nélkül. Ez kb. a lízingben szereplő órák kirepülési minimális plusszal.
Viszonyítás képpen, egy USAF F-16CD vagy F-15E évi 250-300 órát tölt levegőben.
4 gép, 4 hónap, 430 óra. Az 27 óra/hó/gép. Ha ezt felszorzom 12-vel 322 óra/év/gép.
</blockquote>
Így jár aki kapkodva számol ebéd felé rohanva. Mármint én...

Ha ez igaz, akkor azért meg lehet nyugodni, hogy a Gripen és a rendszer képes arra, amire képesnek kell lennie.
</blockquote>
Naugye!

Amúgy hogy-hogy mihez képest?
"Magunkhoz" képest, a szomszédokhoz képest.
Látom, hogy nálad az örök etalon az USA, de szerintem nem jó (csak) ehhez viszonyítani.
Jártál te már valamilyen edzésre? Elmész mondjuk boxolni. Ha két hónap után mérleget vonsz, akkor vagy hasonlítod magad Kokóhoz és elszomorodsz, hogy sehol sem vagy és nem megy neked, vagy visszaemlékezel, hogy az első héten összeakadtaka kezeid, kifulladtál 50 perc után, a második hónap végére meg bírod már a tempót, és tudsz egymás után három egyeneset ütni. Fejlődtél.
Esetleg mérhetünk a szomszédokhoz is, mint potenciális ellenséghez. Szvsz hozzájuk képest is "nem kevés" ez a repült óraszám. Meg az intenzitás.
És, ahogy te is írtad, mégiscsak képes rá a rendszer is. Optimális esetben el is kezdhetnék kigyomlálni az alsó limitáló tényezőket. Durván számolva a korábban valakik(k) által írt 2 pilóta/géppel, évi 160 repült óra/fő is erőst jó lenne.
Persze nyilván nem fogják felhúzni ide a repült órákat, mert leszarják.