a lízing az oka a mostani műszaki állapotnak,ha nem lízingelnénk hanem megvettük volna ugyan az lenen a helyzet mint a MIG-ekkel volt.
Szerintem a Mig-ek gyors amortizációja és ez nem csak a politikusok, hanem a katonák felelőssége is.
a lízing az oka a mostani műszaki állapotnak,ha nem lízingelnénk hanem megvettük volna ugyan az lenen a helyzet mint a MIG-ekkel volt.
az AMRAAM rakétákat csak az USA által átadandó hardware elemmel indíthatjuk, amelyet eddig a Balti misszión kívül nem kaptunk meg.
molnibalage
<i>
"Vagy akkor tegyük fel a kérdést. 29-essel voltunk kint valaha Baltkiumban? Nem? A 29-esek mikor jártak valaha is olyan gyakorisággal nemzetközi gyakorlatra, mint a Gripen? Milyen gyakran votl éleslövészet? stb. stb."</i>
Vagy tegyük fel a kérdést, hogy a MIG-29-ek hazai üzemeltetéséből hány évet voltunk NATO tagok?
Ha nem voltunk NATO tagok mi a francnak mentünk volna nemzetközi gyakorlatra?
Mit kerestünk volna a baltikumban akkoriban? Stb....
<i>"Képtelen vagyok felfogni egyesek teljes objektivitás mentességét, akik a számokkal állnak le vitatkozni..."</i>
Hát én is. Az évszámokat ugyanis illene ismerni.
A lengyelek az élő példa rá, hogy MIG-29-el is részt lehet venni nemzetközi gyakorlatokon/a baltikum őrzésében stb... ha ezt a politika megkívánja.
<blockquote rel="telak">Tegyük hozzá hogy a migek támadhattak sz-8 rakétákkal, amire volt is példa gyakorlatokon, és az is több mint a grif gépágyuja.

<blockquote rel="ghostrider">
A mai napig nem értem, hogy egy haditechnikai eszközt hogyan lehet lízingelni? Ez a közgazdászoktól egy vicc!
Molnival ellentétben többen a Meteort a Nemzeti Szuverenítás egyik alapjának tekintjük a Légierő szempontjából, mivel az AMRAAM rakétákat csak az USA által átadandó hardware elemmel indíthatjuk, amelyet eddig a Balti misszión kívül nem kaptunk meg. (a csehek románok, lengyelek, stb. itt kelet európában hasonló cípőben járnak).
<blockquote rel="joker"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="joker">Konkrétan mi korlátozza az AIM-120-asok bevethetőségét? Amerikaiak őrzik saját raktárban elzárva vagy kell adjanak valami kódot ami aktiválja vagy mi?
Egyébként pont ma linkelték Zordnál, hogy a thai Griffek és F-16-ok nem tudnak kommunikálni egymással, de az Usa nem hajlandó átadni a szükséges infókat nekik<blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="ghostrider">
A mai napig nem értem, hogy egy haditechnikai eszközt hogyan lehet lízingelni? Ez a közgazdászoktól egy vicc!
<blockquote rel="ms07"><blockquote rel="joker"><blockquote rel="Panzerfaust"><blockquote rel="joker">Konkrétan mi korlátozza az AIM-120-asok bevethetőségét? Amerikaiak őrzik saját raktárban elzárva vagy kell adjanak valami kódot ami aktiválja vagy mi?
Egyébként pont ma linkelték Zordnál, hogy a thai Griffek és F-16-ok nem tudnak kommunikálni egymással, de az Usa nem hajlandó átadni a szükséges infókat nekikErre megint csak azt mondom, hogy na és....? Ennek megint mi a fészkesz köze van ahhoz, hogy melyik program a sikeresebb..? A 29-es program nem azért volt csőd, mert a gép képességeivel volt baj. A flotta szét lett rohasztva és el lett herdálva. Röviden és velősen az volt a 29-es flotta életútja.A nagy össze hasonlítgatásban csak azt felejtitek el, hogy a két gép között cirka 20 év különbség van.
Ezt a téveszét nem tudom, hogy honnan vetted. Az eredeti 2001-es lízingszerződés 10 évre szólt, de a második 10 év sem járt volna le most, nemhogy a szerződésmódosítás után. Rohadtul nem volt arról szó, hogy most megvesszük sőt, n+1-szer leírt dolog, hogy sajnos az a része nem nyilvános a szerződésnek, hogy a 10+10 év után megvehetjük-e a gépeket és az is, hogy az mennyibe kerülnek.Eredetileg arról volt szó, hogy ebben az évben magyar tulajdonba kerülnek a gépek.
Lehet, hogy furának tűnik, de a középkorban nemhogy technikát, de embereket lízingeltek. A zsoldos az szerinted micsoda...?A mai napig nem értem, hogy egy haditechnikai eszközt hogyan lehet lízingelni?
Naná, mert milliárd dolláros adóságga volt felénk az oroszoknak. Ők meg csak ezzel tudtak fizetni. Nem 28 db kellett volna, elég lett volna 18 db is és a fennmaradó összegből legalább T-72B/B1 hk-t kellett volna venni. Fényévekkel magasabb harcértéke van azoknak is, mint a meglevő szarjainknak.MiG-29 repülőgép megvételét sem tudtuk volna fedezni.
Nem a rakétákból, ha gépekből tudtak még ezt-azt kiszerelni, de ennek ellenére az iráni gépek bőszen alkalmazták az AIM-54-est élesben. 200+ db-ot indítottak.Ez most fullkomoly? Nem csak valami urban legend az iráni Phoenix-ekre (amikből az amcsik pár komponenst kikaptak, amikor nemkívánatossá váltak ott) alapozva?
Naná, mert milliárd dolláros adóságga volt felénk az oroszoknak. Ők meg csak ezzel tudtak fizetni. Nem 28 db kellett volna, elég lett volna 18 db is és a fennmaradó összegből legalább T-72B/B1 hk-t kellett volna venni. Fényévekkel magasabb harcértéke van azoknak is, mint a meglevő szarjainknak.
Inkább 40 db.</blockquote><blockquote>Az AMRAAM-ből 14 van
Legalábbis én csak azt vitatom, amit emlékeim szerint még te is írtál régebben, hogy a Gripen egy magyar gazdaságnak túl sok, pláne, ha azt nézzük, hogy a GDP mennyi százalékát fordítják honvédelemre.
A MiG-29-essel kapcsolatban is egyébként csak az érdekelne, hogy megfelelő modernizálással mennyiből jött volna ki, jobban megérhette volna-e. Anyagilag.
A linkelt cikk, illetve a hozzászólások alapján az orosz függetlenséget 100%-ban nem lehetett volna megoldani sehogy sem, (Pl. hajtóművek.) úgyhogy ebből a szempontból mindenképpen elvetendő az ötlet.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..