Ok. Értem én ezt, na de vicc az egész . Egy kisgép simán eléri a 250 km/h-ás sebességet. 5 km-es Paks körül a tilalmi zóna . Számoljunk csak? A vadász kecsón még el sem jön a földtől, mire a kiskép becsapódna. Teljes agyamentség az egész.Azért lehet azt a felest az Ancsák pilótái dobták be. Ennyi erővel terroristák is lehettek volna, inkább terejenek el két szúnyogbombázót a griffek mint holnap a stalkert lássam élőben
A 41-est addigra festik át eurofighter killer-reJövő héten itt lesznek a brit Eurofighterek légiharcot gyakorolni.

Köszönöm ! Néha meg kellett küzdeni érte az elemekkel...Szombaton Pápán zárt körű rendezvényen ünnepelték a légierő elmúlt 100 évét.
A készültségi géppár is áthúzott a bázis felett, barna csíkos AIM-120-asokkal.
Azaz továbbra sincs AIM-9 rakéta....
![]()
![]()
(Tamás, jók lettek a fotóid!)
Egy Glomaster Badacsonynal mev a balcsi partot is svancolta alacsonyan.....szombaton. na akkor tudom mar miert volt ilyen virgoncKöszönöm ! Néha meg kellett küzdeni érte az elemekkel...
A készenléti géppár egy gyors, és alacsony érkezést követően egészen sok kört lenyomott, majd (a hírek szerint) benéztek a Fő térre is. Talán kicsit kevésbé lebutított minőségben itt elérhető az album:
https://www.flickr.com/photos/123598839@N08/albums/72157698463107441
Ami érdekes volt, hogy a két gyakorló Maverickkel kiállított 44-es sem volt elkerítve , a rendezvény végén az eredeti helyén indították a többi kiállított gép mellett, majd felszállás után megpakolva is nyomott pár szűk kört.
Szép lett ! Lassan külön topicot lehet indítani ennek az oldalszámnak![]()
A 44-es gép montázsa Terjék Tamás 3 képével kiegészítve.

Szép lett ! Lassan külön topicot lehet indítani ennek az oldalszámnak
Viccet félretéve, tényleg nagyon jól áll neki, hogy ennyire szép tiszta még. Lassan az egyes gépeket oldalszámok nélkül is meg lehetne különböztetni, de a 30, 40, 43, 44-et már most is.
Sok gép kapott mostanában új tözsféklapot, ezek jelentősen tisztábbak, mint az azt körülvevő borítás. E mellett a fényszórók nehezen viselik a keményebb földet éréseket, ilyenkor könnyen elpattan bennük a wolfram-szál, emiatt a svédek a gépek egy részén ezeket inkább LED-esre cserélték.
Hogy a jobb-baloldali fényszórót lehet-e külön kapcsolni, azt nem tudom, mindenesetre múlt héten láttunk ilyen leszállást:
![]()
Április 10-én valamiért lent jártunk, akkor pont kesziből repült - de inkább helybélieket kéne kérdezni, én viszonylag ritkán járok arrafelé...A 41-esről van valami infód? Te mikor láttad legutóbb a levegőben?
Április 10-én valamiért lent jártunk, akkor pont kesziből repült - de inkább helybélieket kéne kérdezni, én viszonylag ritkán járok arrafelé...
Egyébként az az üzemeltetési kultúra része, hogy egyes gépeket kevesebb össz. üzemidővel visszatartanak a repüléstől, hiszen a cél az, hogy ne egyszerre, hanem egymás után érjék el azt a repült órát, amely után javításra ki kell szedni őket az aktív állományból.
Az volt hír valahol, hogy az előző héten (08.03 - 08.09.) a németországi Büchel-ben jártak a magyar Gripen-ek (32,39,40,44) és az Északi tenger felett is gyakorlatoztak?
Sajna csak a fodrász ablakából láthattam ahogy elhúz alacsonyan keletről északra fordúlva. Jó volt látni újra!A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..