[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
https://airbase.blog.hu/2019/04/04/mag-napok_nemetorszagban

" A schleswigi helyszín addig biztosnak látszik, amíg a magyar pilóták visszaszerzik a légi utántöltésre vonatkozó jogosításaikat. "

"A németek már a svédekkel közösen dolgoznak azon, hogy a Gripen az év végére kvalifikált legyen az A400-asból történő utántöltésre."

"Mivel a mi rakétáink voltak a legjobbak, mi lettünk úgymond a lándzsa hegye." ???
 

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
441
1 146
93
https://airbase.blog.hu/2019/04/04/mag-napok_nemetorszagban

" A schleswigi helyszín addig biztosnak látszik, amíg a magyar pilóták visszaszerzik a légi utántöltésre vonatkozó jogosításaikat. "

"A németek már a svédekkel közösen dolgoznak azon, hogy a Gripen az év végére kvalifikált legyen az A400-asból történő utántöltésre."

"Mivel a mi rakétáink voltak a legjobbak, mi lettünk úgymond a lándzsa hegye." ???
"Már nem csak a régi technikákat gyakoroltuk, hanem a legmodernebb fegyvereket is szimulálták. A nagy változást az F-35-ösök, az AMRAAM rakéták D változata vagy a Meteor rakéták hozzák majd."
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
"Már nem csak a régi technikákat gyakoroltuk, hanem a legmodernebb fegyvereket is szimulálták. A nagy változást az F-35-ösök, az AMRAAM rakéták D változata vagy a Meteor rakéták hozzák majd."


Nem szimulalni kellene oket, hanem meghivni a gyakorlatra... a hollandok ott vannak a szomszedban, de a norveg es az angol F-35osok sincsenek olyan messze.

A nemeteknek valoszinuleg hamarabb lesz Meteor raketaja, mint Magyarországnak.
 
  • Tetszik
Reactions: Centurio

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
Második felvonás

"Hazánk és Szlovénia légterének védelme mellett négy hónapig – ottani idő szerint május elsején kilenc órától, szeptember másodikán kilenc óráig – a három balti ország légtérbiztonságáért is a Magyar Honvédség légiereje felel majd. Észtország, Lettország és Litvánia ugyanis nem rendelkezik a feladat végrehajtására alkalmas harci repülőgépekkel, ezért az észak-atlanti szövetséghez történt 2004. áprilisi csatlakozásuk óta légterük védelmét – rotációs alapon – más NATO-tagországok látják el; elsőként a belga légierő gépei települtek a Baltikumba.

Jelenleg lengyel vadászpilóták járőröznek a térségben, tőlük veszik majd át a feladatot az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Gripenjei. Négy vadászgép és mintegy száz katona a tervek szerint április végén települ át Litvániába. Lesznek azonban olyan gyakorlatok a régióban, amelyeken a magyar légierő is részt vesz – ilyenkor a tervek szerint hat JAS−39-esünk állomásozik majd a Baltikumban.

A vadászgépek és az üzemeltetésükért felelős kiszolgáló állomány Litvániában, a siauliai támaszponton, a vadászirányítók pedig a Karmelavában lévő vezetési ponton látják majd el a készenléti szolgálatot. A NATO Egyesített Légi Hadműveleti Központ (Combined Air Operations Centre – CAOC) északi területekért felelős bázisán, a németországi Uedem városában pedig egy magyar összekötő tiszt fog dolgozni.

Magyarország légiereje második alkalommal vesz részt a baltikumi légtérrendészeti misszióban."
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
Hungary, augmented by the United Kingdom and Spain, will lead 50th NATO Baltic Air Policing detachment

2_bap%2050%20announcement%20draft.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
https://honvedelem.hu/cikk/115627_utra_kelnek_a_gripenek

"Az eseménynek külön érdekességet adott, hogy a Magyar Honvédség Gripenjei a magyar személyzettel a közelmúltban teljesítette a 20 000. repülési órát. Kilián Nándor dandártábornok, a Magyar Honvédség Parancsnokság légierő haderőnemi szemlélője ennek kapcsán így fogalmazott a kibocsátó ünnepségen: „Tudjuk jól, hogy a 20 000 repült óra elérése nem jelentette a könnyed teljesíthetőséget. Számtalan rögös útszakaszon is át kellett gázolnunk, amikből tanultunk, amik még erősebbé tettek bennünket, amik elvezettek bennünket ahhoz, hogy olyan tapasztalatokkal és élményekkel gazdagodjunk, amik kitörölhetetlenül az emlékeink között maradnak.”

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 211
81 104
113
(Azert nezzetek meg ti is, milyen szinu csikokat lattok a raketakon... A hangar elott allo 31 es 33as gepeken csak kek csikos raketak voltak, nyilvan biztonsagi okokbol.)
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Amíg a Mi-24-esek éjszaki képességeinek a megmagyarázásával voltunk elfoglalva, addig egy másik fontos esemény elkerülte a figyelmünket...
2 héttel a BAP megkezdése előtt újra vannak AIM-9-esek a Gripenek szárnyvégein!

A Baltic Air Policing misszió kibocsátó ünnepsége (2019. április 18.)

tot_2038.jpg

(Azert nezzetek meg ti is, milyen szinu csikokat lattok a raketakon... A hangar elott allo 31 es 33as gepeken csak kek csikos raketak voltak, nyilvan biztonsagi okokbol.)

Ezek viszont már megfelelő színűek.
 

Faboo78

Well-Known Member
2018. január 4.
281
1 155
93
Azok magyar fedezékek voltak...
Ennyire szelektív már az emlékezete egyeseknek???
Pápa bezárása azért nem volt olyan rég.


Nem akarom védeni a tábornok Urat, de Pápán is AU11-es szovjet betonfedezékek vannak, igaz, ha jól emlékszem, akkor már a magyar üzemeltetés alatt kesziltek.

Pápa 1945-1961 között szovjet reptér volt, 61-ben költözött a magyar ezred át Sármellékről.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 754
66 540
113
Nem akarom védeni a tábornok Urat, de Pápán is AU11-es szovjet betonfedezékek vannak, igaz, ha jól emlékszem, akkor már a magyar üzemeltetés alatt kesziltek.

Pápa 1945-1961 között szovjet reptér volt, 61-ben költözött a magyar ezred át Sármellékről.
???
Sajnos téves.
Igen, Pápa 1961 előtt szovjet használatban volt és igen, a szovjetek a reptereiken a hatvanas évek végétől kezdtek betonfedezékeket építeni. Azonban:
  • Pápán az ötvenes években építettek 34 darab földből készült, de nem betonfedezéket.
  • Az AU11 egy félköríves szegmensekből álló, 11 méteres nyílású szovjet betonfedezéktípus, a MiG-21-esek számára. Az elsőket 1967-ben kezdték építeni
  • Az összes AU (11, 13, 16) félköríves betonszegmensekből készült
  • Pápa 1961-től került magyar használatba, az 1960-as átadás előtti légifotón nyoma sincs a földsáncoknak, betonfedezékeket meg pláne nem találunk
  • A teljesen sajátosan magyar tervezésű betonfedezékeket a salgótarjáni betongyár készítette, 1984-ben, a nagy reptérfelújításkor. Szögletes kialakítása miatt hajtóművet nem indíthattak benne. Magyar szempontrendszer szerint el kellett benne férnie két MiG-21-esnek, hátranyilazott szárnnyal két MiG-23-asnak és akár egy MiG-23-asnak, 16 fokos szárnyállással.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 400
113
???
Sajnos téves.
Igen, Pápa 1961 előtt szovjet használatban volt és igen, a szovjetek a reptereiken a hatvanas évek végétől kezdtek betonfedezékeket építeni. Azonban:
  • Pápán az ötvenes években építettek 34 darab földből készült, de nem betonfedezéket.
  • Az AU11 egy félköríves szegmensekből álló, 11 méteres nyílású szovjet betonfedezéktípus, a MiG-21-esek számára. Az elsőket 1967-ben kezdték építeni
  • Az összes AU (11, 13, 16) félköríves betonszegmensekből készült
  • Pápa 1961-től került magyar használatba, az 1960-as átadás előtti légifotón nyoma sincs a földsáncoknak, betonfedezékeket meg pláne nem találunk
  • A teljesen sajátosan magyar tervezésű betonfedezékeket a salgótarjáni betongyár készítette, 1984-ben, a nagy reptérfelújításkor. Szögletes kialakítása miatt hajtóművet nem indíthattak benne. Magyar szempontrendszer szerint el kellett benne férnie két MiG-21-esnek, hátranyilazott szárnnyal két MiG-23-asnak és akár egy MiG-23-asnak, 16 fokos szárnyállással.

Az nem volt szempont,hogy hajtóművet is lehessen benne használni?