Tekintve hogy sok új technika is a szabad ég alatt áll, vagy csak most épül neki valami fedett hely, a 72-ek tárolása sem megoldott, és nem prioritás.Éppen ez a lényeg! Ha nincs Leopard 2A7, akkor jó a 2A4 is. Ha az sincs, akkor megeszi a T-72. Ha az sincs, akkor egye fene, ott a T-55, és van, ahol még a T-34-et is nyüstölik, mert még az a végtelenül elavult csataló is jobb, mint a semmi.
Úgy tudom, hogy 20 éve még több tucat 424-es gőzmozdony volt szépen lezsírozva és elcsomagolva a MÁV fene tudja melyik fűtőházában, arra az esetre, ha valami gebasz adódna a villamos- és dízelvontatással. Elavultak, de enni nem kértek, szépen elszunyókáltak a garázsban, hogy ha szükség lenne rájuk, néhány nap alatt ismét szolgálatba állhassanak. Komolyan kérdem, mi pénzt zabál föl egy T-72 normálisan leállítva, letárolva vagy uram bocsá' diszkrétebb üzemben elpöfögve?
Egyébként meg rossz a vonatos példa, mert amíg egy régi mozdony képes elhúzni egy szerelvényt, és biztosítani tud egy minimális szolgáltatási szinvonalat, addig a Tanknál ez nem merül ki abban, hogy csak gurulni tudjon. Egy végletesen elavult technikában ami évtizedek óta letárolva áll, csak meghalni lehet.
Értem az érveket a T72 megtartása mellett, de látva, hogy nincs kormányzati szándék a megtartásukra, kicsit szélmalomharcnak érzem ezt ami napok óta megy itt.