Miért sajnos a leo 2a7+? Páncélzatban, soft kill aps-sel felszerelve élvonalas, fegyverzetben élvonalas, optikában, motorikusan élvonalas. Az Abrams is jó tank, de iszonyatos a fenntartási költsége és szervízigénye a gázturbinának és nem kaptunk volna teljes értékű páncélzattal belőle. A másodvnalas hk-ért a T-72 megtartásáért meg elég sokat lobbiztunk itt. Hogy mi esz velük majd? A döntéshozókon múlik.
Én inkább választok egy olyan harckocsit, aminél drágább az üzemanyag, de legalább elpusztíthatatlan, a hermetikusan elkülönített lőszerrekesz miatt, addig a Leó 2-esnél meg túltervezés / over-engineering miatt ott van az a Sofőr melletti lőszerrekesz, ami berobban, szétveti az egészet harckocsit, és semmi nem marad a bennük ülőkből.
Az előbb is mutattam a felvételt, hogy az ATGM átütötte az Abrams oldalát, belobbant a lőszerrekesz, de a szokásos elrendezése megvédte a bennük ülőket, meg a harckocsi is jelentősen sérült, de egyben maradt. Ez szerintem félig objektív hozzáállás.
A T-64 / 72 / 80 / 90-es hibájának szokták a Gyomorrekeszt felróni, akkor a Sofőr melletti lőszerrekesz is ugyanolyan hülye megoldás.
Ilyen alapon a T-80BVM / T-72B3 / T-90A/M is attól, hogy rájuk pakolnak pótpáncélzatot meg APS-t, a lőszerrekesszel nem kezdtek semmit, ezért lett volna jó a Black Eagle és az annak alapján létrehozottak.
Az Abrams-et felajánlották a Briteknek és a Nemzetközösségnek, a Svédeknek, és Izraelnek, és protekcionizmus / semlegesség miatt utasították el.
Chally vs Abrams témában Brit harckocsizók tesztelték a kettőt, egyértelműen Abrams-et választanák (tágas belső, egybeszerelt lőszer, toronyhátul szeparált lőszerrekesz vs. szűkös belső, osztott lőszer, sofőr melletti lőszerrekesz), de a döntést a politikusok hozták, és lett Challenger.