[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Mindig örömmel tölt el végigolvasni, hogy a Leo2 egy elhibázott koncepció, bezzeg egy T-72 felújítás. Századszor.

A toronyhátulba rakott hidraulikára nincs mentség, amikor a harckocsik 90 %-a a teknőben tárolja azt. Vagy hogy az RH miért készítette el a toronyhátulos Leó 2-es tornyot is, de nem kellett ? És a Brit Vickers Mk 7/2 ?

Rheinmetall-Kompaktlader-aus-dem-Jahr-1983.jpg


pqaolnc36wx51.jpg


syijerb36wx51.jpg


7MtiMkBwB97Gl77TJ-muQ_78Va5mvXYuT33px3459j8.jpg


A T-72-es modernizációnál toronycsere, és kész, addig a Leó 2-esnél ki kell szórni mind a sofőr melletti lőszerrekeszt, mind a toronyhátult, továbbá az sem jó, ha a hidraulika elől van, teljesen újra kell tervezni meg kábelezni szitkozódások mellett a Leó 2-es teknőjét. Az Abrams hidraulikája a teknőben van, de hátul, a motorhoz közel, nem kell tartani, hogy frontálisan beütik, és lángra kap minden.

A VH-s német harckocsikat szeretik jellemezni, hogy túltervezett csodafegyverek, akkor a Leó 1-es Glass Cannon-ként nyehh, és a Leó 2-es meg lehetett volna egy Jó harckocsi, de a sajátos igények miatt sikerült elrontani, meg azért Leó 2-es név alatt is futott két gyökeresen eltérő modell, nem lőszerrekeszileg, hanem páncélvédettségileg.

Ha a Leó 2 Keiler-t választják, és kerül Európában szétosztásra, és a közismert Leó 2AV / A0 / A4 meg elveszti a házon belüli versenyt, akkor is a németeket kellene kedvelni ?

1314204875_ScreenShot2020-05-06at4_33_08AM.png.bfe331aea597c011ef9a3ca19017e6df.png
 
  • Vicces
Reactions: Chima3ra

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Így már látszani fog:)

Az Abrams teknőjére meg a Leó 2-es Sofőr melletti lőszerrekeszére mindkét tábor, önellentmondásba keveredve azzal jönnek, hogy Hull Down elbújnak és úgy jó lesz. A toronyra továbbmenve a Leó 2-es alappáncélzata, ami többrétegű és üreges, megöregedett, és hogy szinten tartsák, többféle, tucatnyi megszámlálhatatlan külső függesztésű pótpáncélt kapott, mint a Revolution / NG / vagy a sima A5 / A6 / A7, ami egyszeri ékek, és jóval szerényebb a többihez képest. Az Abrams meg nem kapott semmi külső függesztésű pótpáncélt, hanem csak a torony méretét növelték, hogy az egyszeri üreges NERA betétes páncélzatot felváltsa az erősített triplareaktív SLERA, meg a Heavy Armour változat az DU-t is kapott.

És a súlybeli növekedés is, 55 tonnáról 65 tonnára felnőtt az Abrams.

Magasságra, ez nekem is új, a T-80U és az Abrams hasonlók, mindkettő rendkívül alacsony, és a Leó az, ami eléggé nagy, és az sem előnye.

NjEiQBt.jpg

Az Abrams páncélzata az 2000 augusztusa óta korlátozottan nyilvános, a The Armor-ben, az amerikai harckocsizók belső használatú hivatalos lapjában leírva, nem kellett várni a 2014-es bejelentésig, ami a CIA honlapján van fenn.
 
  • Vicces
Reactions: Chima3ra

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
A toronyhátulba rakott hidraulikára nincs mentség, amikor a harckocsik 90 %-a a teknőben tárolja azt. Vagy hogy az RH miért készítette el a toronyhátulos Leó 2-es tornyot is, de nem kellett ? És a Brit Vickers Mk 7/2 ?

Rheinmetall-Kompaktlader-aus-dem-Jahr-1983.jpg


pqaolnc36wx51.jpg


syijerb36wx51.jpg


7MtiMkBwB97Gl77TJ-muQ_78Va5mvXYuT33px3459j8.jpg


A T-72-es modernizációnál toronycsere, és kész, addig a Leó 2-esnél ki kell szórni mind a sofőr melletti lőszerrekeszt, mind a toronyhátult, továbbá az sem jó, ha a hidraulika elől van, teljesen újra kell tervezni meg kábelezni szitkozódások mellett a Leó 2-es teknőjét. Az Abrams hidraulikája a teknőben van, de hátul, a motorhoz közel, nem kell tartani, hogy frontálisan beütik, és lángra kap minden.

A VH-s német harckocsikat szeretik jellemezni, hogy túltervezett csodafegyverek, akkor a Leó 1-es Glass Cannon-ként nyehh, és a Leó 2-es meg lehetett volna egy Jó harckocsi, de a sajátos igények miatt sikerült elrontani, meg azért Leó 2-es név alatt is futott két gyökeresen eltérő modell, nem lőszerrekeszileg, hanem páncélvédettségileg.

Ha a Leó 2 Keiler-t választják, és kerül Európában szétosztásra, és a közismert Leó 2AV / A0 / A4 meg elveszti a házon belüli versenyt, akkor is a németeket kellene kedvelni ?

1314204875_ScreenShot2020-05-06at4_33_08AM.png.bfe331aea597c011ef9a3ca19017e6df.png
Nézd. Most egy kicsit úgy érzem, hogy az időközben összekapott ismereteid fitogtatása folyik. A németek nem a Keiler leopardot választották, ami ez:
QzT658f.jpg

És nem is az alapján fejlesztett prototípusok közül az általad fent linkelt 11-es számú protót, mert ezeknek a páncélelrendezésén túl tudtak lépni az AV-->A0-A4 vonalon. Jócskán. Ezek üreges páncélzattal készített variácoók voltak, míg a szögletes toronyban kialakított kamrákba elhelyezett betétekkel sokkal fejleszthetőbb és védetteb járművet kaptak. Mivel ők fejlesztették a harckocsit, tudták hogy az általuk fejlesztett harckocsik mit tudnak, ezért választották azt, amit a legjobbra sikerült kifejleszteniük. A 11-es protó esetén is az RCWS elektronikája és a rádió vitte a torony hátsó szekciójának a javát.

A Vickers MK 7 egy Leo-Chally hibrid. Huzagolt löveggel, osztott lőszerrel, más elrendezéssel és tárolással bármelyik egyéb eddig felsorolt hk-hoz képest. Elbasztam és nem vittem át a nemzetközi topikba, @Terminator ne ölj meg....kérlek neee....aaargh, öhhh.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Meg a motor cseréje. Plusz páncél. Löveg stabi. Kell valamit nem kicsrélni?
Csak azért írok újra, meg újra, mert linkelni kéne neked LM modernizációs terveit. Kicsit összeszedettebb volt.

Toronycserével együtt jár a löveg is, a KBA-3-as miatt, ami NATO 120-asra átméretezett 2A46-os. Mit értesz LM modernizációs tervei alatt ? "Új" nekem a fórum.

Nekem a Black Eagle / Oplot / T-72AG / MP tetszenek, bele is gondoltam, és azt lett volna jó átültetni.

Régen megtervezték ezeket, államcsőd miatt leállítás, de attól még a koncepció nem veszik el, ahogy más típusokkal is megjárták ezeket a köröket.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Nézd. Most egy kicsit úgy érzem, hogy az időközben összekapott ismereteid fitogtatása folyik. A németek nem a Keiler leopardot választották, ami ez:
QzT658f.jpg

És nem is az alapján fejlesztett prototípusok közül az általad fent linkelt 11-es számú protót, mert ezeknek a páncélelrendezésén túl tudtak lépni az AV-->A0-A4 vonalon. Jócskán. Ezek üreges páncélzattal készített variácoók voltak, míg a szögletes toronyban kialakított kamrákba elhelyezett betétekkel sokkal fejleszthetőbb és védetteb járművet kaptak. Mivel ők fejlesztették a harckocsit, tudták hogy az általuk fejlesztett harckocsik mit tudnak, ezért választották azt, amit a legjobbra sikerült kifejleszteniük. A 11-es protó esetén is az RCWS elektronikája és a rádió vitte a torony hátsó szekciójának a javát.

A Vickers MK 7 egy Leo-Chally hibrid. Huzagolt löveggel, osztott lőszerrel, más elrendezéssel és tárolással bármelyik egyéb eddig felsorolt hk-hoz képest. Elbasztam és nem vittem át a nemzetközi topikba, @Terminator ne ölj meg....kérlek neee....aaargh, öhhh.

Vickers Valiant tornya a León egész pontosan, három opcióval, az L11A5-ös löveg, az osztott lőszerével, ami még mindig rossz megoldás, és a Francia és Német 120-asok, az egybeszerelt lőszerükkel, 30-at biztos tudott volna vinni, és a 44 / 50-re feltornászás a feleslegesség.

Osztott lőszernél nem lehet hosszítani a penetrátort, meg macerás külön tömködni a hajtótöltetet, valahol tárolni kell, ami veszélyes, és még tökéletlenül is ég, ilyen szempontból a Challenger az még a Leó 2-esnél is rosszabb.

Egybeszerelt lőszer meg úgy ahogy van, jó, az Abrams Brit teszterjei is erről ábrándoztak, de hát a protekcionizmus / nemtörődömség és hasonló hülyeségek miatt különcködtek a Britek a saját félrossz rendszereikkel.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Toronycserével együtt jár a löveg is, a KBA-3-as miatt, ami NATO 120-asra átméretezett 2A46-os. Mit értesz LM modernizációs tervei alatt ? "Új" nekem a fórum.

Nekem a Black Eagle / Oplot / T-72AG / MP tetszenek, bele is gondoltam, és azt lett volna jó átültetni.

Régen megtervezték ezeket, államcsőd miatt leállítás, de attól még a koncepció nem veszik el, ahogy más típusokkal is megjárták ezeket a köröket.
Ha tornyot cserélsz, kompletten lenne rá szükség. HA a KBA3-as ágyút szeretnéd bele, a töltőrendszert is cserélned kell. Esélyesen az elektronikához is kell piszkálnod az új szenzorok miatt.

Már a toronycseréket is megrágtuk párszor és összegeztük őket.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Ha tornyot cserélsz, kompletten lenne rá szükség. HA a KBA3-as ágyút szeretnéd bele, a tötőrendszert is cserélned kell. Esélyesen az elektronikához is kell piszkálnod az új szenzorok miatt.

Már a toronycseréket is megrágtuk párszor és összegeztük őket.

Ukránok lerajzolták a T-80-asok, és visszamenőlegesen a T-64-esek és T-72-esek modernizációját is.

XSbFoY1.jpg


Oroszoknál is van 300 - 500 T-90A/M, leánykori nevén T-72BU, amiknek kétszeresen is cserélték a tornyát, és a többi meg jól lesz régimódi T-72B3-asnak.

Ukránoknál meg a T-80U kapott új tornyot a T-90-esek mintájára és T-84-es lett.

Vagy a Black Eagle-nél is teljesen új torony lett, újgyártásúként.

Elektronikához rég hozzápiszkáltak, a Szosna / Agava fejlesztése helyett vettek Thales / Sagem / Catherine-Buran / Mirage rendszereket, és a T-90A/M is azzal működik.
 
W

Wilson

Guest
Ukránok lerajzolták a T-80-asok, és visszamenőlegesen a T-64-esek és T-72-esek modernizációját is.

XSbFoY1.jpg


Oroszoknál is van 300 - 500 T-90A/M, leánykori nevén T-72BU, amiknek kétszeresen is cserélték a tornyát, és a többi meg jól lesz régimódi T-72B3-asnak.

Ukránoknál meg a T-80U kapott új tornyot a T-90-esek mintájára és T-84-es lett.

Vagy a Black Eagle-nél is teljesen új torony lett, újgyártásúként.

Elektronikához rég hozzápiszkáltak, a Szosna / Agava fejlesztése helyett vettek Thales / Sagem / Catherine-Buran / Mirage rendszereket, és a T-90A/M is azzal működik.
Szerintem te el vagy tévedve a csehek feketén fehéren leírták egy kis példányszámú mélyreható T-72-es modernizálásnak nincsen értelme mert egyáltalán nem rentábilis egy T-72-re vetítve nagyon sokba kerül ami után lesz pl 44 T-72HU amiből a példa kedvéért ez a 44 van a világon amelyek az üzembentartása egy logisztikai rémálom és cserébe még nagyon drága is,ja és ezt úgy állapították meg a derék csehek,hogy nekik olyan ipari háttere van ami valamilyen szinten betudna kapcsolódni a 72-ek modernizálásába.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Leó 2-es fanboyként vérig sértettelek ?
Engem-e? Én pusztán felhívtam a figyelmedet, hogy itt a nagyérdemű összehordott némi információt a témában.
gy olyan témában, ahol alapvetően igen komoly belső infóval is rendelkező, aktív (vagy éppen csak @mindenen kívül kerültek) katona tagok is ide írogatnak.
Erre te, "ki ha én nem" stílusban berúgod az ajtót, és megpróbálod előadni, hogy a kis fejecskédben - az interneten összeollózott - információkból összeállt kép szerint a MH (és mellesleg a fél világ is) hülye.
Azért javasoltam, hogy mielőtt okoskodni kezdesz, olvass vissza, mert a kollégák modernizációs lehetőségek, csomagok, árak igen részletes skáláját vadászták itt össze, és tették közkincsé. Ami által a legvadabb T-72-es fanok is szomorúan elismerték, hogy nem nagyon van értelme bárminemű modernizációnak.
Hidd el, hogy a hozzászólásaid kapcsán egyelőre elég sokaknál ez a meme fejezi ki legjobban a hangulatot:
tenor.gif
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Engem-e? Én pusztán felhívtam a figyelmedet, hogy itt a nagyérdemű összehordott némi információt a témában.
gy olyan témában, ahol alapvetően igen komoly belső infóval is rendelkező, aktív (vagy éppen csak @mindenen kívül kerültek) katona tagok is ide írogatnak.
Erre te, "ki ha én nem" stílusban berúgod az ajtót, és megpróbálod előadni, hogy a kis fejecskédben - az interneten összeollózott - információkból összeállt kép szerint a MH (és mellesleg a fél világ is) hülye.
Azért javasoltam, hogy mielőtt okoskodni kezdesz, olvass vissza, mert a kollégák modernizációs lehetőségek, csomagok, árak igen részletes skáláját vadászták itt össze, és tették közkincsé. Ami által a legvadabb T-72-es fanok is szomorúan elismerték, hogy nem nagyon van értelme bárminemű modernizációnak.
Hidd el, hogy a hozzászólásaid kapcsán egyelőre elég sokaknál ez a meme fejezi ki legjobban a hangulatot:
tenor.gif

Akkor a T-80UM2 Black Eagle is hülyeség ? Vagy az 1979-es Abrams-et is kalapálgatni ?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Akkor a T-80UM2 Black Eagle is hülyeség ? Vagy az 1979-es Abrams-et is kalapálgatni ?
A black eagle eltávozott az élők sorából, könnyes szemmel búcsúztatjuk. Az 1979-es Abramsből az Abramset upgradelgető USA hadiipari komplexumnak van még egy 6000 darabocskája. Én úgy vagyok vele, hogy mennyiségi és használhatósági okok mellett tartsuk meg a T-72-őt és rakjuk rendbe és ha összegereblyéznek rá egy értelmes upgrade-et, akkor bezony fejlesszük is meg. De ha csak upgrade-elt Leoaprd 2A4-gyel ki tudjuk váltani, tegyük meg.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
A fekete sassal nem is foglalkoznak már az oroszok az Abrams fejlesztését és a néhány 10 darabos magyar T-72-es mély modernizálását összehasonlítani vagy köztük párhuzamot vonni pedig szerintem teljességgel értelmetlen dolog.

Oroszok is a korrupcióról, meg rossz erőforrás beosztásról és hasonlókról híresek, meg sokadszorra leírva, Low-tech Csecsenek / Arabok ellen veszik az övéiket, meg a Futurisztikus Armatába vannak beleszerelmesedve, nem kell nekik a tökéletesített Black Eagle, pedig a neve is szép, meg formás harckocsi, és az egyéni kívánalmaimnak megfelelő, és talán mobilitásra is előrelépés a régiekhez képest.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 207
17 055
113
Ugye tudod, hogy a hh-nak vége cca 30 éve?

Attól függ a megterhelés, hogy adott területen hány eszköz, hány lőszert lő el. Ha a vizionált végtelen ütközetről van szó, akkor ne ámítsd magad.

A kazettás lőszerekkel az a baj, hogy itt Európában kevés a sivatagi steril hadszíntér, helyette van sok és sűrűn elhelyezkedő település. És ha van kazettás bombád, akkr dobod is. Aztán sajnálkozol a járulékos veszteségeken.

Tudom, a háborús téboly miatt kit érdekelnek azok az életek, aztán a háború után meg sírunk, hogy nem törődnek azok az életek a katonákkal.

Most látom, kimaradt egy korábbi hozzászólás,és engedelmeddel reagálok.

Amiket ma használunk, azok HH-s cuccok, hol jobban, hol rosszabbul megtervezve, az analógot felváltotta a digitálisság. Még az Armata-osztály is visszavezethető 1984-ig, a Boxer / Molot / Buntar nevű elődjeiről gyenge, zavaros, de fényképek megmaradtak,

Ez politikafüggő is, hogy mi miért van, vagy nincs.


Németeknél Politikai / érzelmi alapon van nagy hagyománya a Béke és Zöld mozgalmaknak.

Sokak csalódtak a klasszikus SPD - CDU/CSU váltógazdaságban, meg 1946 - 1991 között ütközőállamként szolgált Nyugat-Németország a NATO és Varsói Szerződés között, súlyos harcokat látott volna, és az ilyen politikai helyzet kitermelte a radikális baloldali Zöldeket és követelésüket, minthogy "Le az Atommal", még Polgárilag is, nem hogy DU lőszer a Leó 1 / Leó 2-eshez, és képtelenek voltak a Hidegháborús sértődöttségi politikájukat túllépni, azóta is Sötétzöld irányvonalat vallanak, mint a mostani atomerőmű rombolásuk.

Amerikai / Brit / Francia tábornokok képzeletben, a terepasztalon és afölött és festményen számtalanszor elképzelték, hogy az F-15E / F-16A/C CBU-kal hogy szórja meg a T-64BV éket, Nyugat-Németországban, vagy az M270 MLRS is ilyesfajta lőszerrel, a Németek meg ellenzik, pedig nem München-t lövik szét, hanem bőven találtak volna szabadföldet az ilyenekhez. És attól, hogy ők Elvből lemondanak ezekről, saját magukat fosztják meg hatékony fegyverektől, meg tőlük függetlenül, következmények nélkül használhatják a fegyverrendszereket mások, főleg Saját szövetségeseik.

Melyik a jobb, a Dedikált, egyfeladatú, de jó harckocsi, és az erősen segítő légierő, vagy az Emergency Design / Multi platform / és korlátozottan használt fegyverrendszerek ?

LANTIRN_artist_concept.jpg


Itt nyilván AGM van, nem CBU, de érted, ilyeneket képzelegtek Amerikai részről, Légifölényt, amivel kedvükre támadhatnak, vagy segíthetnek ki bajba került saját egységeket.

És amint mondod, ezer éve vége, és háborús készülődés híján az Emergency Design egy középszer / átlagosan jó / tűrhető harckocsivá és azt támogató doktrínává szelídült, ami sokaknak megfelel, úgyis Ojrópaiak.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Mit értesz LM modernizációs tervei alatt ? "Új" nekem a fórum.

Bocsi! LMzek kollega itten a leges felelős a T-72 modernizáció szakértéséért. Nem feltétlenül azért, mert egy neves cég erre a területre ráuszított mérnök embere. Csupán arról van szó, hogy nagyon lelkes a témában. (És büszkék leszünk rá, ha egyszer munkahelyet vált. :) )

Nekem a Black Eagle / Oplot / T-72AG / MP tetszenek, bele is gondoltam, és azt lett volna jó átültetni.

Oplotnak kijött nem rég az új verziója. Dízelből gyártási szükségszerűség miatt átalakították gázturbinássá. Viszont gyanúsan az lesz az Ukrán Fegyveres Erők MBT-je.

Ezért is óvnálak attól, hogy egy elejtett példány mellett ragadj! Egy harckocsi megtervezésének költsége akkor térül meg, ha körülbelül 1000+ darabot gyártasz belőle vagy újítasz fel. Amennyiben 30 darabot szeretnél egy kicsit megvágom a borítást itt, azt odébb kéne tolni, akkor nem kell kifizetned az ezer árát, csak nagyjából 300-ét a 30 darab megrendelésével.

Pár dolgot tisztázzunk a tanképítés alapjairól!

1, Az MBT elsődleges szempontja a tűzerő-páncélvédelem-mozgékonyság szentháromság. (Ebből adódik, hogy amennyiben növeled a páncélt, mert az alapul vett tank már nem áll ellen az újabb ágyúknak, lőszereknek; akkor növelned kell a motor teljesítményét, hogy ne egy lomha lajhárra emlékeztessen a mozgása; illetve tűerőt is érdemes növelned, mert ha te megtudtad ezt csinálni és védett vagy az új eszközök ellen, akkor más is meg fogja tudni.)

2, Nálad az alap problémát ott látom, hogy legozol és a fiúk bent a cégnél azért vannak, hogy ezek össze legyenek illesztve. Konkrétan szabályok vannak megadva, hogy mit mire lehet használni. Ha te kicsúszol a vasúti szabványból, akkor nem szállíthatod majd az árut sínen. Ha random mondasz egy motort, ami megtetszik a katalógusból, tök szépen néz ki, hogy annyi paci van benne, amennyi neked szükséged lesz... csak egyetlen bekötés nem ott van rajta, ahol az előző erőforrásodban, kilóg a motortérből és a csöveket is át kellene vezetned.

3, Nem árt átnyálazni, hogy kitől kaphatsz alkatrészeket. A fent említett példáidban tudomásom szerint pont azért lett "annyira korrupt az az állam", mert a T-72-eshez javarészt Putyin gyártaná a részegységeket. Ilyen forrás nem csak a háborús ország, de a NATO-tag Magyarország számára sem jön szóba.
Elvileg az Oplotnál a modernizáció címszó alatt nem csak a minőségi elvárásokat oldották meg -ha bármit elhihetünk egy olyan országtól minőség szintről, ahol semmi nem igaz-, de a beszállítást is. De ez egy nem T-72 alapú hk. Itt nem felújításról lenne szó, hanem új vásárlásáról.

Összegezve: Az ukránok azért lelkesedtek bele egy új T-72 terveinek elkészítésébe, mert saját 1000+ darabszámukról volt szó. És a háború miatt pörgetni lehetett volna a cégbe az ilyen volumenű megrendelést. Arra ne térjünk ki, hogy kudarc esetén is átvesznek mindent az ukrán katonák, ha csak az ellenséghez hozzá lehet vágni és belehal. Az árnyoldalakat nem firtatták volna sikeres tömeggyártás esetén.

Magyar igények egy T-72 modernizációval kapcsolatban:

1, Magas várható élettartam. Ez a cseh megoldás esetén 10 év. És darabáron nézem, akkor töredéke az új Leo2 beszerzésének, de ha már csak súlyra hasonlítom össze a Leo2HUNnal, és hogy azt 40 évig tervezzük rendszerben tartani, akkor felértékelődő szerep jut annak, hogy tudja-e teljesíteni a további feltételeket. A cseh variáns nem.

2, Mozgó lövészeti próbagyakorlat. A tatai alakulat parancsnoka kifejtette az egyik cikkben, hogy ő imádott T-72-ön szolgálni és tényleg jó volt a maga korában. De a stabilizátor nem tette lehetővé, hogy érdemben mérjék a lövészek képességeit mozgás közben. A típus álló célzásra lett kitalálva. A korábbi Leo verzió, a használtan vásárolt esetében is azt a megállapítást tette, hogy értelme nincs az álló lőgyakorlatnak. Ezek java részt csak arra szorítkoznak, hogy a legénység megismerkedjen a géppel. 30-35 km/h mellett végezték döntően a lőteszteket.
Remélem érted, hogy miért fontos ez. A Zrínyi alap filozófiája, hogy mozgásban lévő célpontot nehezebb eltalálni. Nem haragszunk meg, ha az ellenség kizárólag csak ilyet nyújt a számunkra.

3, Páncéltörés. Nem nagyon kell magyaráznom, sokat olvastál a témában. A Leopárd2 legújabb változatát választottuk. Két fajta ágyúval rendelkezik. Nekünk a kisebb csőhosszúság nem felelt volna meg az időtállóság követelményének. De fontos leszögezni, hogy a 120 mm nem kisebb, mint a 125. Bármennyire is Állatfarmos ezt kijelenteni.

4, Páncélvédelem növelése, amivel egy bizonyos súlyhatár felett új felfüggesztés is szükséges lesz. 65-70 tonnánál például ez másként alakulna, mint 45 tonnánál.

5, Modern csatairányítási rendszer, ami nélkül a modernizált tank egy sziget lenne az együttműködő többi szereplő tengerében. Rakéta elleni védelem, amire az ERA -a jelek szerint- már nem elegendő válasz.

6, A költségvetés harmadát kell az állomány bérére költeni, harmadát az eszközpark fenntartására és harmadát az új eszközök beszerzésére. Itt jön a képbe a vonzalmunk a dízelhez a gázturbinával szemben, a kevesebb de nagyobb harcértékkel rendelkező MBT.

A legtöbb kérdésre a te verziód választ ad az új toronnyal. Abban minden szép és jó lesz. Csak halkan jelezni szeretném, hogy ha megnézed, a motorhoz hozzá kell nyúlni, mert a meglévő T-72-eseink felújítása is úgy vetődött fel, mint a járóképesség biztosítása. Az élettartalmra adott válasz eleve érinti a meghajtás számos területén elkopó alkatrészeket.
Minden ilyen ötlet arra a következtetésre szokott jutni, hogy 30 darabra új csomag tervezése szimplán nem éri meg. Meglévő csomagok pedig nem alternatívák, mert ha elvégezzük a szükséges módosításokat, akkor vagy megkapjuk az elvárt minőséget, kicseréltünk minden csavart. Vagy olcsón letudtuk a dolgot, ahogy a csehek pár millióból darabja és 10 évig van idejük tervezni... de a fenti elvárásokat nem elégítjük ki.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 905
72 912
113
Mielott elmeletben nekivagnank egy T - 72 renovalasnak vagy akarminek vele kapcsolatban a realitasokat jobb ha atnezi az ember...
Itthon a benfentesek megvizsgaltak a temat es a kukazas mellett dontottek.
Na jo tegyuk fel megvesztegettek oket, porgessunk at par dolgot roviden.
Bar szerintem klasszikus tank formaban, ne is abrandozzunk vele.
Mobilitast, pancelvedelmet mindenkepp novelni kell ha ki akarunk jutni vele a frontig. Tuzero, szerintem engedjuk el a loveget es a tornyot, tuztamogato jarmukent par gepagyuval es pct raketaval elmenne, plane ha tudna valami minimalis legvedelmi szintet is. Igy a nehez lovegtol es toronytol megszabadulnank igy lenne lehetoseg plusz pancelra es mozgekonyabb is lenne.
Itthon amugy kinek van ra engedelye, tehetsege, hattere hogy szet es osszerakja?
Vagy kivitetjuk valakikhez, de akkor az mar nem is olyan olcso dolog lesz, plusz beleokoskodnak.
Tegyuk fel nekiallunk mi. Valahol.
Teljesen szet kell szedni az utolso csavarig. Torony repul, kuka. Kabelezes, csovek repul, kuka mert ugyis masik torony es motor lesz ( kb 40 eve gyartott van benn) benn. Uj kabelek tervezese es legyartasa. Uj csovek, egyeb aprosagok tervezese es gyartasa? Futomu kiszerelese ujracsapagyazasa, gyari vagy valami modernebb csapagyakkal? Futogorgok ujragumirozasa menne? Passz, talan megoldhato. Anyagvizsgalatuk hogy mit es mennyit birnak meg? Motor mi legyen, teljesen nem kompatibilis vagy valami hasonlo?
Maradjunk a konnyebb dolognal es legyen valami 1150-1200 loero koruli bevalt dizel mindenevo. Egyszerubb.
Honnet szereznenk be?
Hozza persze uj valto, szalagfek, lanctalp, periszkop... stb...
Jah toronykoszoru merete?
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Mielott elmeletben nekivagnank egy T - 72 renovalasnak vagy akarminek vele kapcsolatban a realitasokat jobb ha atnezi az ember...
Itthon a benfentesek megvizsgaltak a temat es a kukazas mellett dontottek.
Na jo tegyuk fel megvesztegettek oket, porgessunk at par dolgot roviden.
Bar szerintem klasszikus tank formaban, ne is abrandozzunk vele.
Mobilitast, pancelvedelmet mindenkepp novelni kell ha ki akarunk jutni vele a frontig. Tuzero, szerintem engedjuk el a loveget es a tornyot, tuztamogato jarmukent par gepagyuval es pct raketaval elmenne, plane ha tudna valami minimalis legvedelmi szintet is. Igy a nehez lovegtol es toronytol megszabadulnank igy lenne lehetoseg plusz pancelra es mozgekonyabb is lenne.
Itthon amugy kinek van ra engedelye, tehetsege, hattere hogy szet es osszerakja?
Vagy kivitetjuk valakikhez, de akkor az mar nem is olyan olcso dolog lesz, plusz beleokoskodnak.
Tegyuk fel nekiallunk mi. Valahol.
Teljesen szet kell szedni az utolso csavarig. Torony repul, kuka. Kabelezes, csovek repul, kuka mert ugyis masik torony es motor lesz ( kb 40 eve gyartott van benn) benn. Uj kabelek tervezese es legyartasa. Uj csovek, egyeb aprosagok tervezese es gyartasa? Futomu kiszerelese ujracsapagyazasa, gyari vagy valami modernebb csapagyakkal? Futogorgok ujragumirozasa menne? Passz, talan megoldhato. Anyagvizsgalatuk hogy mit es mennyit birnak meg? Motor mi legyen, teljesen nem kompatibilis vagy valami hasonlo?
Maradjunk a konnyebb dolognal es legyen valami 1150-1200 loero koruli bevalt dizel mindenevo. Egyszerubb.
Honnet szereznenk be?
Hozza persze uj valto, szalagfek, lanctalp, periszkop... stb...
Jah toronykoszoru merete?
Hazai hadiiparra levetítve akármennyire égeti a szemeket ez a szó, a Currus tud mindent róluk, szerintem személyes ismerős/db lehet náluk mind, ahogy jelenleg ők fogják életben tartani őket továbbra is a legutóbbi közbeszerzés szerint.

Szóval magát a tudomány ők adhatnák, csak a mindenki által ismertetett tevékenységük minőségjavítására kellene melléjük egy NKVD-s, aki felügyel. A Rába egy igen komoly kovácsoló gépsort állított nemrég üzembe, így a Currus által ismert méretek alapján a toronygyűrű, egyéb fődarabok legyárthatóak megfelelően. Persze egy tervezés után, ha BMPT jellegű hk támogatót akarunk belőle. Fegyverzet és védelem és szenzorok tekintetében átemelhető a Lynx technológiája, illetve a Spike integrációja a többi eszköz mellett ugyanúgy. Felfüggesztés, csapágyazás szintén Lynx, esetleg Currus által forgácsolva a T-72 standard bekötési pontjaihoz, hogy ne minden mást kelljen cserélni.

Beleraktható erősebb dízel van a szerbeknek, horvátoknak, indiának, oroszországnak. Allison automata váltó belebarkácsolható, volt már aki megtette. Ha a futóművet is a Lynxből kapja, akkor a láncfeszítő és hajtó kerekek cseréje, szükségszerű átpozícionálása után mehet rá a lánc is.

Hát ezeket tudnánk itthon első körben csinálni vagy beszerezni.
 
K

kamm

Guest
Engem-e? Én pusztán felhívtam a figyelmedet, hogy itt a nagyérdemű összehordott némi információt a témában.
gy olyan témában, ahol alapvetően igen komoly belső infóval is rendelkező, aktív (vagy éppen csak @mindenen kívül kerültek) katona tagok is ide írogatnak.
Erre te, "ki ha én nem" stílusban berúgod az ajtót, és megpróbálod előadni, hogy a kis fejecskédben - az interneten összeollózott - információkból összeállt kép szerint a MH (és mellesleg a fél világ is) hülye.
Azért javasoltam, hogy mielőtt okoskodni kezdesz, olvass vissza, mert a kollégák modernizációs lehetőségek, csomagok, árak igen részletes skáláját vadászták itt össze, és tették közkincsé. Ami által a legvadabb T-72-es fanok is szomorúan elismerték, hogy nem nagyon van értelme bárminemű modernizációnak.
Hidd el, hogy a hozzászólásaid kapcsán egyelőre elég sokaknál ez a meme fejezi ki legjobban a hangulatot:
tenor.gif

Nekem inkabb ilyen fejem lett mindezt olvasva (@Pogany remek gyujtesebol nyulva :D):
dd0.png
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Az Abrams teknőjére meg a Leó 2-es Sofőr melletti lőszerrekeszére mindkét tábor, önellentmondásba keveredve azzal jönnek, hogy Hull Down elbújnak és úgy jó lesz. A toronyra továbbmenve a Leó 2-es alappáncélzata, ami többrétegű és üreges, megöregedett, és hogy szinten tartsák, többféle, tucatnyi megszámlálhatatlan külső függesztésű pótpáncélt kapott, mint a Revolution / NG / vagy a sima A5 / A6 / A7, ami egyszeri ékek, és jóval szerényebb a többihez képest. Az Abrams meg nem kapott semmi külső függesztésű pótpáncélt, hanem csak a torony méretét növelték, hogy az egyszeri üreges NERA betétes páncélzatot felváltsa az erősített triplareaktív SLERA, meg a Heavy Armour változat az DU-t is kapott.

És a súlybeli növekedés is, 55 tonnáról 65 tonnára felnőtt az Abrams.

Magasságra, ez nekem is új, a T-80U és az Abrams hasonlók, mindkettő rendkívül alacsony, és a Leó az, ami eléggé nagy, és az sem előnye.

NjEiQBt.jpg

Az Abrams páncélzata az 2000 augusztusa óta korlátozottan nyilvános, a The Armor-ben, az amerikai harckocsizók belső használatú hivatalos lapjában leírva, nem kellett várni a 2014-es bejelentésig, ami a CIA honlapján van fenn.

Hányadik oldal?

2021-06-22-10-33-10-20004-pdf-Adobe-Acrobat-Reader-DC-32-bit.jpg