Akarod írni, az eredetileg 650 lóerős motor 780 lovasra húzott változatából kéne még üzembiztosan, minimális ráfordítással kifacsarni 80 lóerőt.
Nem tudom mit találtatok ki, ha nem rébuszokban beszélsz talán megyünk valamire. Azt talán elmagyaráztam, hogy a WEP miért nem igazán járható út.
Legegyszerűbb lenne feltekerni egy alacsony nyomású turbót nyomásszabályozóval, csak ahhoz is körbe kell vinni a forró kipufogógázokat az egyébként is magasabb hőmérsékleten üzemelő motor körül, emiatt komolyan bele kéne nyúlni a már 780 lovas változat esetén is gyengécske teljesítményű hűtőbe, be kéne barkácsolni egy intercoolert, magának a turbónak is kéne egy kis hely, át kéne tervezni a kipufogórendszert, leömlőket, miközben ennyi helyed van.
Ha meghagyod ezt az elrendezést, akkor a karbantartás/szervizelés továbbra is marad pain in the ass, miközben egy power packkal nem kicsit egyszerűsödne az élet.
Jó helyen tapogatóztál, a régi tervezésű, megbízhatatlan, alacsony hatásfokú/elégtelen teljesítményű hűtő-rendszer modernizálásával nem-kevés helyet "lehet találni".
Egy 1967-es, orosz gyártási/technológiai színvonalra tervezett hűtőrendszeren 2020-ban. COCOM-nélkül, "bőven van fogás"
Mondtam, hogy "meg-lesz", csak kell...
Minden beépítendő, felsorolt szükségesnek --"egyből"--lesz/van hely, (persze) jól összeválogatva.
...bár nem egyszerű, de nagyszerű!
A víz-befecskendezéses 1.150LE-s megoldás pedig korlátlan esetben használható, 10-15 percenként.
Ez, és az erőátviteli-huszárvágás/-megoldást pedig minden büszkeségre méltó műszaki ínyencsége ellenére homályban marad. Ez van!
Kb. ennyit a egyébként a "Nem is lehet megoldani, (LM-zek) nem is tuggya, ...és más sem tutttta megcsinálni..." vélemény-hívőknek...
Kitartó szakmai kereséssel, LMzéssel meg lehet oldani, főleg, ha szemlélet béli korlátok nincsenek!
OFF
Ugyanígy az az L-139NG hajtóműre is lehet megoldás, ha majd felmerül/kell, lehet azt is megkeresem...
ON
...a kedvenc még egyszer (eredeti nevén: T-72 Moderna, szlovák modernizálás, félbemaradt):
...makett is készült:
...kis közeli a szakma-közelieknek: