[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
Akarod írni, az eredetileg 650 lóerős motor 780 lovasra húzott változatából kéne még üzembiztosan, minimális ráfordítással kifacsarni 80 lóerőt.

Nem tudom mit találtatok ki, ha nem rébuszokban beszélsz talán megyünk valamire. Azt talán elmagyaráztam, hogy a WEP miért nem igazán járható út.
Legegyszerűbb lenne feltekerni egy alacsony nyomású turbót nyomásszabályozóval, csak ahhoz is körbe kell vinni a forró kipufogógázokat az egyébként is magasabb hőmérsékleten üzemelő motor körül, emiatt komolyan bele kéne nyúlni a már 780 lovas változat esetén is gyengécske teljesítményű hűtőbe, be kéne barkácsolni egy intercoolert, magának a turbónak is kéne egy kis hely, át kéne tervezni a kipufogórendszert, leömlőket, miközben ennyi helyed van.
hpDcTvc.jpeg

motor_t-72m.jpg

Ha meghagyod ezt az elrendezést, akkor a karbantartás/szervizelés továbbra is marad pain in the ass, miközben egy power packkal nem kicsit egyszerűsödne az élet.
Renk_France_to_promote_new_transmission_for_t-72_T-90_MBTs_001.jpg


Jó helyen tapogatóztál, a régi tervezésű, megbízhatatlan, alacsony hatásfokú/elégtelen teljesítményű hűtő-rendszer modernizálásával nem-kevés helyet "lehet találni".

Egy 1967-es, orosz gyártási/technológiai színvonalra tervezett hűtőrendszeren 2020-ban. COCOM-nélkül, "bőven van fogás" ;) :oops: :cool:
Mondtam, hogy "meg-lesz", csak :hadonaszos: kell...;)

Minden beépítendő, felsorolt szükségesnek --"egyből"--lesz/van hely, (persze) jól összeválogatva.
...bár nem egyszerű, de nagyszerű!

A víz-befecskendezéses 1.150LE-s megoldás pedig korlátlan esetben használható, 10-15 percenként.
Ez, és az erőátviteli-huszárvágás/-megoldást pedig minden büszkeségre méltó műszaki ínyencsége ellenére homályban marad. Ez van!

Kb. ennyit a egyébként a "Nem is lehet megoldani, (LM-zek) nem is tuggya, ...és más sem tutttta megcsinálni..." vélemény-hívőknek... :p:p:p


Kitartó szakmai kereséssel, LMzéssel meg lehet oldani, főleg, ha szemlélet béli korlátok nincsenek!

OFF

Ugyanígy az az L-139NG hajtóműre is lehet megoldás, ha majd felmerül/kell, lehet azt is megkeresem...

ON

...a kedvenc még egyszer (eredeti nevén: T-72 Moderna, szlovák modernizálás, félbemaradt):

t72m2_moderna.jpg


...makett is készült:

1340898-23426-33-720.jpg


...kis közeli a szakma-közelieknek:

iu



iu
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Jó helyen tapogatóztál, a régi tervezésű, megbízhatatlan, alacsony hatásfokú/elégtelen teljesítményű hűtő-rendszer modernizálásával nem-kevés helyet "lehet találni".

Egy 1967-es, orosz gyártási/technológiai színvonalra tervezett hűtőrendszeren 2020-ban. COCOM-nélkül, "bőven van fogás" ;) :oops: :cool:
Mondtam, hogy "meg-lesz", csak :hadonaszos: kell...;)

Minden beépítendő, felsorolt szükségesnek --"egyből"--lesz/van hely, (persze) jól összeválogatva.
...bár nem egyszerű, de nagyszerű!

A víz-befecskendezéses 1.150LE-s megoldás pedig korlátlan esetben használható, 10-15 percenként.
Ez, és az erőátviteli-huszárvágás/-megoldást pedig minden büszkeségre méltó műszaki ínyencsége ellenére homályban marad. Ez van!

Kb. ennyit a egyébként a "Nem is lehet megoldani, (LM-zek) nem is tuggya, ...és más sem tutttta megcsinálni..." vélemény-hívőknek... :p:p:p


Kitartó szakmai kereséssel, LMzéssel meg lehet oldani, főleg, ha szemlélet béli korlátok nincsenek!

OFF

Ugyanígy az az L-139NG hajtóműre is lehet megoldás, ha majd felmerül/kell, lehet azt is megkeresem...

ON

...a kedvenc még egyszer (eredeti nevén: T-72 Moderna, szlovák modernizálás, félbemaradt):

t72m2_moderna.jpg


...makett is készült:

1340898-23426-33-720.jpg


...kis közeli a szakma-közelieknek:

iu



iu



Nem akarlak megbántani, de csak szerinted lehet +100 lóeroket belpakolgatni egy 60évvel ezelőtt I technológiával gyártott motorba, a maiakat sem lehet buntetlenul tuningolni, egy fele ennyi idos bmw(szgk) motorja sem bír sokáig +20%-nyi lovat, lefelszik mint a Sanyi paci a bakterházba menet. ;)
Az adagolós befecskendezés igen komoly korlátokkal rendelkezik a töblet ua idoben a hengerbe juttatása téma körben, a több szorphoz több levegő kell, az jobban melegszik ha noveled a töltonyomást,és a csiga is jobban melegszik, mindkét oldalon.
Stb, stb, stb....

Szóval :
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
Nem akarlak megbántani, de csak szerinted lehet +100 lóeroket belpakolgatni egy 60évvel ezelőtt I technológiával gyártott motorba, a maiakat sem lehet buntetlenul tuningolni, egy fele ennyi idos bmw(szgk) motorja sem bír sokáig +20%-nyi lovat, lefelszik mint a Sanyi paci a bakterházba menet. ;)
Az adagolós befecskendezés igen komoly korlátokkal rendelkezik a töblet ua idoben a hengerbe juttatása téma körben, a több szorphoz több levegő kell, az jobban melegszik ha noveled a töltonyomást,és a csiga is jobban melegszik, mindkét oldalon.
Stb, stb, stb....

Szóval :

Szerintem meg a "bömösbe" talán nagyobb/jobb víz-hűtő/hűtő-ventilátor kellett volna, a passzív olajhűtőre egy hőfok-vezérelt ventilátor, és jobb(hőtűrésű) olaj. Pölö...
Ez nyilván most "akadémikus" példa, a lényeg egy korábbi hsz-ből idézve: egy 50 éve gyártásba került termékben, az azóta eltelt idő műszaki és anyagtechnológiai fejlődése miatt bőven van --a motor és erőátvitelt tekintve-- a 850 LE-s teljesítmény megteremtéséhez és használatához szükséges technológiai tartalék!!!
...és erre mutattam is példának a T-72 motorjának szánalmas liter-teljesítményét (kb. 20LE/l) !!!

Ezeknek az érveknek a megértéséhez nem kell szakmabelinek lenni! Pont hasonló minősítési elveket/gyakorlatot tanítanak, amikor nem szakma beli vezetőnek kell elbírálni/számonkérni valamilyen szakterületet.
Ime, a módszer, és az eredmény: "A király meztelen!" / Nem müszaki akadályok vannak!!




...de visszaugorva a témához, sok egyedi dolgot napok alatt lehetne kipróbálni, pl. nyomtatott alkatrész-elemekkel, ha lenne hozzá tervező, gyártó, technológia és szak-politikai szándék.

De ha szándék nincs --és ezért nem is történik meg-- ezek megteremtésére, akkor --mit ad Isten--nincs/nem is lesz meg a képesség ezekre, és marad a politikailag elvárt, "Vegyünk, vegyünk, vegyünk még (...és főleg németet)..." :hadonaszos: válasz a szakmától, mert valóban (ilyen folyamatos "háttértámogatással": "hazaiból" nem megoldható...
Igy valóban: NEM!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Amúgy 100%-ban nem értem, hogy mit éltek-haltok a + teljesítményért, max a végsebesség miatt van jelentosége, ahol a tank 40 éves |életciklusa alatt kb 0 másodpercet fog menni.
Ha a gyorsulás miatt kell, akkor simán 1-2 foggal kisebb lánckerék kell rá, ki kell venni 1-2 szemet a láncból, és leesik a pk buksijáról a sisak a toronyban ha a vezeto odavágja neki a szecskát.
30 éve motorozok, a gép végsebessége kb 280, és qrvára gyorsul, 2 foggal kisebb elso lánckerékkel megy 260-ot,és sikongatsz a sisakban olyat ugrik.
Ez hk-nyelven a végsebessége 80-ról 68-ra csökken, de úgy gyorsul mintha kapott volna +100 lovat.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Amúgy 100%-ban nem értem, hogy mit éltek-haltok a + teljesítményért, max a végsebesség miatt van jelentosége, ahol a tank 40 éves |életciklusa alatt kb 0 másodpercet fog menni.
Ha a gyorsulás miatt kell, akkor simán 1-2 foggal kisebb lánckerék kell rá, ki kell venni 1-2 szemet a láncból, és leesik a pk buksijáról a sisak a toronyban ha a vezeto odavágja neki a szecskát.
30 éve motorozok, a gép végsebessége kb 280, és qrvára gyorsul, 2 foggal kisebb elso lánckerékkel megy 260-ot,és sikongatsz a sisakban olyat ugrik.
Ez hk-nyelven a végsebessége 80-ról 68-ra csökken, de úgy gyorsul mintha kapott volna +100 lovat.
Kérdés hogy a nyomaték ezt mennyire szereti egy emelkedőn indulva mondjuk.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Ugye egy motor fő jellemzői között van a teljesítmény és a forgatónyomaték. A nehéz dolgoknál a második elég jelentős tényező, ezért van az, hogy egy nyomatékváltóval is megáldott 400 lovas gép is elhúz 200 tonnát, vagy éppen a Baumann M.A.N.-jei 680 lóval 1000 tonnát. Ha alacsony fokozatban csökkented az áttételezést, hogy jó nagyot harapva induljon ahogy írod, ha kevés a nyomaték ehhez a játékhoz, akkor egy emelkedőn ahogy én írtam, elég szar lesz elindulni. Ez a végsebességet nem befolyásolja, de ha meg a végáttétet alakítod gyorsítóra, akkor induláskor nem fog akkorát harapni. Szóval ha szórakozunk a fogakkal, azt okosan kell. :rolleyes:
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Ugye egy motor fő jellemzői között van a teljesítmény és a forgatónyomaték. A nehéz dolgoknál a második elég jelentős tényező, ezért van az, hogy egy nyomatékváltóval is megáldott 400 lovas gép is elhúz 200 tonnát, vagy éppen a Baumann M.A.N.-jei 680 lóval 1000 tonnát. Ha alacsony fokozatban csökkented az áttételezést, hogy jó nagyot harapva induljon ahogy írod, ha kevés a nyomaték ehhez a játékhoz, akkor egy emelkedőn ahogy én írtam, elég szar lesz elindulni. Ez a végsebességet nem befolyásolja, de ha meg a végáttétet alakítod gyorsítóra, akkor induláskor nem fog akkorát harapni. Szóval ha szórakozunk a fogakkal, azt okosan kell. :rolleyes:


A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.

Viszont eddig LM nem olyan "T-72 bringát" akart, amelyikkel max 3-as fokozatban tud menni, de elbírja a többlet terhelést. Én ha jól értettem, ő egy kor igényeinek megfelelő tankot akar tervezni az ócskavasból, amelyik a plusz páncél ellenére sem veszíti el a mozgékonyságot.
Te pedig olyan ajánlást vetettél fel, ahol a végsebesség lecsökken, nem tudná tartani a lépést a Leo2-kel, de cserébe olcsón tudná mozgatni a plusz páncél miatti tömegnövekedést.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Viszont eddig LM nem olyan "T-72 bringát" akart, amelyikkel max 3-as fokozatban tud menni, de elbírja a többlet terhelést. Én ha jól értettem, ő egy kor igényeinek megfelelő tankot akar tervezni az ócskavasból, amelyik a plusz páncél ellenére sem veszíti el a mozgékonyságot.
Te pedig olyan ajánlást vetettél fel, ahol a végsebesség lecsökken, nem tudná tartani a lépést a Leo2-kel, de cserébe olcsón tudná mozgatni a plusz páncél miatti tömegnövekedést.



Nem egészen, ne feledjuk, hogy elméleti síkon vagyunk, ahogy az egész T-72 felújítás is,szerencsére, szóval a Leókkal nem sosem tudja tartatni a lépést, de a Leók sem mennek soha, sehol sem a végsebességukkel, föleg nem harci helyzetben. :)
Azt is kizárnám, hogy gyakorlatozás közben van erre lehetoség, vagy parancs, tudni kell, hogy a láncos szekerek futómuve, a sebesség növekedésével exponenciálisan csökken a futómu élettartama, föleg a láncé, szóval a végsebesség koruli haladás az max elméleti, semmi több.
Szittya volt harckocsizó, majd elmondja, hogy mennyit vezetett végsebességen.
Nem ismeretlen dolog amit mondok, pl a kombi ladák alatt is rövidebb difi volt, feltételezték a mérnökök, hogy azért vesz a júzer novelt rakteru járművet, mert cuccolni akar vele, ehhez jól jön némi extra kalória, ennyihez nem terveztek erosebb motort, hanem rövidebb digit kapott, azt zene.
Ezt a millió dodós erosebb motor+eroátvitel helyett értem, ha minimálisan novekszik a súlya, de ettől megmarad a dinamika, a végsebesség rovására, semmi több.
Értem, hogy a Szovjet mérnökök oda optimalizálták az erőátvitelt ahová akkor, az o szempontrendszeruk szerint jónak látták, s kb így igazuk is van, csak nekem ésszerunek tunik ~10km/h-t feláldozni a végsebességbol ahelyett, hogy +100 lóerot kendácsolnánk bele.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Nem egészen, ne feledjuk, hogy elméleti síkon vagyunk, ahogy az egész T-72 felújítás is,szerencsére, szóval a Leókkal nem sosem tudja tartatni a lépést, de a Leók sem mennek soha, sehol sem a végsebességukkel, föleg nem harci helyzetben. :)
Azt is kizárnám, hogy gyakorlatozás közben van erre lehetoség, vagy parancs, tudni kell, hogy a láncos szekerek futómuve, a sebesség növekedésével exponenciálisan csökken a futómu élettartama, föleg a láncé, szóval a végsebesség koruli haladás az max elméleti, semmi több.
Szittya volt harckocsizó, majd elmondja, hogy mennyit vezetett végsebességen.
Nem ismeretlen dolog amit mondok, pl a kombi ladák alatt is rövidebb difi volt, feltételezték a mérnökök, hogy azért vesz a júzer novelt rakteru járművet, mert cuccolni akar vele, ehhez jól jön némi extra kalória, ennyihez nem terveztek erosebb motort, hanem rövidebb digit kapott, azt zene.
Ezt a millió dodós erosebb motor+eroátvitel helyett értem, ha minimálisan novekszik a súlya, de ettől megmarad a dinamika, a végsebesség rovására, semmi több.
Értem, hogy a Szovjet mérnökök oda optimalizálták az erőátvitelt ahová akkor, az o szempontrendszeruk szerint jónak látták, s kb így igazuk is van, csak nekem ésszerunek tunik ~10km/h-t feláldozni a végsebességbol ahelyett, hogy +100 lóerot kendácsolnánk bele.
Végülis elvileg a németek is ezt csinálták. Elvileg a Leo is lassab.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
A rövidebb végáttétel miatt könnyebben indul, könnyebben mászik dombot, jobban gyorsul, de kisebb a végsebesség.
Nem változik a motor nyomatéka, sem semmi a hajtásláncban.
Pl tgk-nál gyárilag rövidebb végáttételu a billencs verzió ugyanannál a típusnál, mint az országúti, mert a billencs rövidebb távokat megy, gyakrabban megy off road - ba, nem annyira lényeges a végsebesség, így ua alváz, motor, váltó kombó mögé picit rövidebb diferenciálmu, és máris van xtra karaj terepen.
Vagy a bringások, ugye a fatoku lepkevadász virgácsaiban van egy maximális ero, jön a domb, mire vissza kapcsol kettőt, hogy fel tudjon menni, kulonben a dombteto elott 1 méterrel elfogyna a 2 kifli+kefir a virgácsaiból, viszont a rövidebb fokozatban kevesebb erovel is fel tudja hajtani a drótszamarat a dombra, csak lassabban.
Summa summárum, ha beáldozunk némi végsebességet, akkor kapunk némi dinamikát.
Na, jóccakát.
Értem én ezt, csak valamiért az alsó fokozat(ok) erősebbre alakítására asszociáltam. Kicsit fáradt voltam már. Most újra elolvasva már tiszta a gondolatmeneted.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 708
72 043
113
Sziasztok,

Vajon a "T-72 upgade team" mit szol a 200K USD/db arhoz? :)
Azonnal gondoltam rá amikor olvastam, hogy ez már egy jó pont a modern ERA irányába, de azért megvan az is, hogy se a fegyverzethez, se a tűzvezetéshez nem nyúltak. Szóval az ár arányos a piszkálással, de megalapozza azt is, hogy lehet nem vázig lepucolással és újratöltéssel ugyan, de harcértéket növelni ezeken a vasakon. Szóval a @Negan @LMzek 2.0 ,én, bárki által felvetett olcsó tank kihozható ésszerű modernizációval.
 

fedett_mókus

Well-Known Member
2018. november 25.
3 872
7 154
113
Sziasztok,

Vajon a "T-72 upgade team" mit szol a 200K USD/db arhoz? :)
mi köze a 64-es upgradehez a 72-eseknek?
Azonnal gondoltam rá amikor olvastam, hogy ez már egy jó pont a modern ERA irányába, de azért megvan az is, hogy se a fegyverzethez, se a tűzvezetéshez nem nyúltak. Szóval az ár arányos a piszkálással, de megalapozza azt is, hogy lehet nem vázig lepucolással és újratöltéssel ugyan, de harcértéket növelni ezeken a vasakon. Szóval a @Negan @LMzek 2.0 ,én, bárki által felvetett olcsó tank kihozható ésszerű modernizációval.
még mindig ésszerűbb nem tökön rúgni magad ;) kimondott tény , hivatalos hogy kivezetjük a szovjet technikát, ha tetszik ha nem , ha lenne értelme az itthoni tuningnak már megtörtént volna
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
mi köze a 64-es upgradehez a 72-eseknek?

még mindig ésszerűbb nem tökön rúgni magad ;) kimondott tény , hivatalos hogy kivezetjük a szovjet technikát, ha tetszik ha nem , ha lenne értelme az itthoni tuningnak már megtörtént volna
Akkor pl a PTSz-ek miért maradnak rendszerben?
Az a baj,hogy csak hk vs hk harcban tudtok gondolkodni.Egy modernizált T72 adja magát,mint gyalogsági kisérő hk.Viszonylag olcsón.Ez a szerep adna neki értelmet.Napersze,ehez nem csak egy NATO minimumkövetelmények teljesitésére szánt kirakatseregben kéne gondolkodni.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 550
8 365
113
Akkor pl a PTSz-ek miért maradnak rendszerben?
Az a baj,hogy csak hk vs hk harcban tudtok gondolkodni.Egy modernizált T72 adja magát,mint gyalogsági kisérő hk.Viszonylag olcsón.Ez a szerep adna neki értelmet.Napersze,ehez nem csak egy NATO minimumkövetelmények teljesitésére szánt kirakatseregben kéne gondolkodni.
Afrika pl Sudan. Szeretik a KKE levedlet keleti technikákat. Ha ésszerűen gondolkodunk már rég kellett volna csinálni egy kisebb vegyes céget. Ami a roncsból "menthető" azt üzemképes állapotban itthon felhúzni. Ott meg kicsi hazai segítséggel felpofozni. BTR, T-72..... Minden "menthető" felesleget elpaszolni oda. De nem ész nélkül. Pénzt, pénzt és piaci lehetőségeket plusz befektetéseket kreálni belőlle. Beszállni valahogy valamilyen hadiparban ott is. " Biztosítani pl egy váratlan geopolitikai helyzet esetén hogy legyen gyorsan és olcsón felszerelni több ezer embert pl az általad említett milliciákat". Az iparban jó-jobb képességű embereket levadászni. Mert mindig mindenhol akad.
Csehek ezt csinálták, csinálják.
Na erre lennének jók a maradék kohó szökevények is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 194
33 424
113
Afrika pl Sudan. Szeretik a KKE levedlet keleti technikákat. Ha ésszerűen gondolkodunk már rég kellett volna csinálni egy kisebb vegyes céget. Ami a roncsból "menthető" azt üzemképes állapotban itthon felhúzni. Ott meg kicsi hazai segítséggel felpofozni. BTR, T-72..... Minden "menthető" felesleget elpaszolni oda. De nem ész nélkül. Pénzt, pénzt és piaci lehetőségeket plusz befektetéseket kreálni belőlle. Beszállni valahogy valamilyen hadiparban ott is. " Biztosítani pl egy váratlan geopolitikai helyzet esetén hogy legyen gyorsan és olcsón felszerelni több ezer embert pl az általad említett milliciákat". Az iparban jó-jobb képességű embereket levadászni. Mert mindig mindenhol akad.
Csehek ezt csinálták, csinálják.
Na erre lennének jók a maradék kohó szökevények is.
BTR-ekket talán el lehetne adni,oké.De a 72 nekünk kellene a gyalogság közvetlen támogatására.Kb 4 milka lenne felpofozva.Lynx alapú MGS meg 12.És még elöbb ki is kéne fejleszteni-ami nem csak annyi,hogy ráteszünk egy tornyot.És az még mindig egy MGS lenne,nem hk.