Állítom ebbe a sok karbantartásba mennek tönkre a gépek...
gondolj bele. kimész egy hk val terepre gyaktérre . dagonyázol csapatsz át mindenen ahogy kell. ez megy egész héten a géppel.
a következő hét el kell vinni lemosni tiszta dzsuva az egész.
át kell zsírozni olajozni mindent eszi a por és nem tesz jót az acélnak hakvarcszemcsék dörzsölik.
bellülről ki kell takarítani porba sárba ment vele a csapatás nyitott búvon vagy a ruhával behordott retekkel tele a gép esetleg elmaradt egy egy csokispaír olajos kézzel a torony falának lett támaszkodva stb...
el kell vinni takolni a gépet
meg kell tisztítani a szűrőket amiket eltömített a por
az olajszűrő rendszerbe le kell cserélni a szűrőközeget
ha a gyakterezés alatt valami hiba észlelve van és ott helyben nem javítható vagy nem elsődleges azt ki kell javítani
a csövet minimum át kell húzni ki kell olajozni
a kötényzetet ha rajta volt biztos hogy meg kell igazítani csapszegeket kell cserélni
ha valami drótot legyen az feszítődrót vagy szögesdrót vagy gyoda felcsavart a gép azt ki kell szedni
az álcázás eltávolításából visszamaadó zsinegek álcaanyagokat el kell távolítani
a fogyott olajat pótólni kell mindenhonnan mert a használat következményébe mindenhonnan fogyott
a belső takarításba a krausel takarítása is beletartozik a tárakat ki kell venni le kell portalanítani vissza kell tenni
a leszerelt páncéllemezeket optikáról máshonnan vissza kell helyezni annak tömítettségét ellenőrizni optikákat megpucolni
a párátalanítókat leellenőrini
giroszkópot ha bevolt kapcsolva leellenőrizni
a tüzvezetőrendszer visszaprogramozni törölni a mentett adatokat
a fejvédők et ha szükséges leadni javításra másikakat vételezni
palackokat cserélni levegőindításhoz akumulátorokat ha szükséges cserélni
ha volt vaklószeres lövészet ha ne akkor is másodlagos fegyverzetet karbantartani
szerzámkészletet ellenőrizni
a hiányt pótólni (biztos hogy lett panzeroil használva a hét folyamán)
a tárolóládákat kitakarítani ha valami elmozgott bennük visszarakni
elektronikai rendszert bemérni ha van hiba javítani legyen az egy vezeték egy kapcsoló egy csatlakozó ha nincs meg a hiba forrása jelezni
motortteret szemlézni ha eltérés tapasztalható javítani vagy ha nem a mi hatáskörünk jelezni
nem sorrenbe írom
és még számos más dolog szemlézni kb mindent kell.
kb ugyan az mint minden másnál
1 folyadékok
2 a sérülések rongálódások meghibásodások
3 fegyverzet
4 a takarítás
ellenőrizni kell a futóművet a motort az alrendszereket a tornyot a fegyvereket fegyverrendszereket az otani alrendszereket a híradórendszereket a bemálházott készleteket a folyadékokat elektromos rendszereket mechanikus rendszereket elektromechanikus rendszereket