M
molnibalage
Guest
Lehetni lehetne, de költeni kell rá. Nem keveset. Például a rádiók cseréje nélkül nem tudnak majd együttműködni a Leo2-esekkel. Továbbá biztosítani kell(ene) hozzájuk az alkatrészbázist (már 15 éve is problémák voltak a pótalkatrészekkel...), a lőszerbázist (ha jól rémlik az 1990-es évek eleje óta nem vásároltak lőszert a 125mm-es löveghez, így ezek nem csak elavultak, de előbb-utóbb az élettartamuk is lejár) és így tovább. Plusz külön kiképzés kell a két típushoz...
Ez mind pénz, nem is kevés. Ha van opció arra, hogy használt Leo2A4-eseket szerezzünk be, akkor legalább a dolog egy része megoldásra kerül, hiszen például kaliberazonos az összes harckocsi, vagyis nem kell két különböző lőszerkészletet kezelni. A pótalkatrészbázis és a kiképzés is egy kézben tartható.
Egy mondatban: logisztikai szempontból sokkal egyszerűbb egy fő típust (Leo2) üzemeltetni, mint a Leo2 és a T-72-est. Vagyis felesleges hadrendben tartani tovább az elagott típust, ha a Leo2-ők megérkeznek...
Pontosan ezt írtam. Ha lesz és van is Leo2A4, akkor egyszerűbb, ha az a másodvonal és nem a T-72M1, mert az alap közös.A T-72 eddig első vonalas volt, a jelenlegi modernizáció nélkül. Most az első vonalba jönnek Leo-k. Egy optimális felújítással miért ne lehetnének másod, de bizonyos irányokban akár első vonalas hk.-k. Amikor rendszeresítették a T-72 hk,-t megmaradtak mellettük a felújított és nem felújított T-55 harckocsik nagyon sokáig. Miért kellene nekünk szuper, legmodernebb, drága T-72, amikor elég volna a szárnyakra, második vonalba?