krisss said:
↑
T-72
Itt az a kérdés,hogy egy egységesitő korszerűsités mennyire lehetséges.A test kisebb különbségei nem igazán számitanak,ha az alkatrészbázis kellően egységesithető.
Anno terveztek egységesitő korszerűsitést,ami végül is egy elég degradált protóig jutott.
Szerintem ha 25éve meg tudták volna csinálni,akkor az most is menne.
Most ráadásul van olyan technológia,amit a Lynx programbol át lehet ültetni.
Különben én nem is a technikai,vagy a harcászati értéket tartom neuralgikus pontnak,hanem az (élettartam)költséget.
Beszéltem egy közl-mérnök (diesel-es) barátommal a T-72-ról. Mosolygott, a (T-72 a) "szomszédjuk" volt, BMP-s tisztes volt elő-felvételisként.
Ez a véleménye kb. a motorról, erőátvitelről: A korabeli gyártástechnológiával az elvárt megbízhatóságot jelentős "ráhagyással"(túlméretezéssel) tudták csak biztosítani. Ez előny, merthogy néhány anyagválasztási/gyártástechnológiai hiba kijavításával megnövelhető +10%-al a teljesítmény, de lehet tervezni hozzá viszonylag kis költséggel (a 10%)+25%-os ( ! ! ! ) vész-üzemmódot is(percekig tartható): pl. a víz-methanol befecskendezés(nem titkos, német Bf-109 "recept") a legegyszerűbb, de van még vagy 5 másik, nem sokkal bonyolultabb/drágább.
Élettartamban +100%, megbízhatóan, "lazán". "Földön járó" technológia !!!
Kinevette a "katonai (csillagászati) árakat".
A motor nagyjavításkor lehet "lezavarni az átépítést". Hazai, megvalósítható, reális technológia szint.
"Arany árra" misztifikálják, szakmailag nem sokkal több munka, mint az amúgy is elvégezendő időszakos javítás.
..."
csak" ki kell dolgozni a technológiáját, és
betartatni. Itthon ez szokott nehéz lenni !!!
Az erőátvitel a +10%-ot elviseli, ennyi "rá van tervezve".
A felfüggesztésnél szinte biztosra mondta, hogy "anyag-rárakásos" (hegesztés/plazma" technikákkal 10-15% súlytöbbletet lehet megengedni(pótpáncélozás, ez holnapra). Ez a legjobb ár/értek arányú megoldások, aminek pár óra alatt szakmai keresés és 20-30 év tapasztalat a háttere.
Ezt azért lehet így megtenni, mert nem vett figyelembe olyan dolgokat, ami
a gyártókat mindig és jelentősen befolyásolja, hogy a meglevő technikáikat, technológiájukat, alkatrészeiket akarjak eladni.
A szakvéleményében teljesen megbízok.