Részben valóban igazad van, de inkább
így igaz a harci tapasztalatok alapján:
Maga a ̶k̶a̶u̶k̶á̶z̶u̶s̶i̶
Libanon-i Izrael-Hezbollah háborús helyzet ami megmutatta hogy érdemes k̶i̶s̶
komolyabb felújítással akár a T-55-ösöket hadrendben tartani a korszerűbb T-72-eseket pedig valószínűleg még könnyebb.
Mi volt pontosan az a helyzet ami ezt megmutatta? Az izraeliek által a T-55-ból kifejlesztett
Achzarit nehéz IFV. Volt olyan gép a harcok során, amelyik 12 (2000-es évekbeli ! ! ! )RPG/ATGM találat után saját lábon ment "szervizelni", áldozatok nélkül kikerülve az összecsapásból.
A T-72-nél a motor első lépésben maradhat az eredeti(kis modernizálás után, a lengyes/cseh/mások +15-20% teljesítmény-tuningja után). Kell rá egy 6-10 tonna kompozit páncél az itthoni "gyárból".
Jaaaaa, még nincs "gyár"? ? ? Miért is nincs"? ? ?
Minden technikához kell a kompozit páncél!
- Pár tíz évig "eláll",
- nem kér "enni",
- ellentétben az aktív védelmi rendszerekkel (ADS): karbantartás, újratöltés, védelmi csapás után, +"holt idő",
- +
horror ára mindezeknek ! ! !
Kompozit páncél: 50 éves technológia, pár-ezer helyen van fenn a neten ! ! ! Ex-SzU országok gondolom gyártották (Brezsnyev-szemöldöke, BDD, ...)
Irak:
Az első Öböl-háború előtt ( ! ! ! ) a hozzánk képest a béka segge alatti ipari hátterükkel kifejlesztették/gyártották: Enigma ! ! ! Jobb Mian ATGM-t megfogott, az akkori Du-s Abrams nem lőtte át ! "Nem kell ilyen nekünk. Minek?" ? ! ? ! ?
"visszaugorva":
"Csak" akarat kérdése !
De ha van még pénz 100-150 Leo-ra, meg újabb kb. 250 Lynx-re, -a többi "apróság" mellett-, akkor nem kell foglalkozni a dologgal.