Mindenki órákat ül képernyő előtt, nincs igazán összefüggés. A crossfitteseket is az interneten érik el a cégek, meg a terepfutókat is, nem az erdőben áll a tábla, hogy vedd meg a cipőnket.
Toltad te valaha is komolyabban valamelyik népszerűbb esport címet?
Csak mert ahhoz, hogy sikeres légy benne, ahhoz nagyon komoly időt kell a dologba beletolni. Ezt senki nem fogja lecserélni arra, hogy bevonuljon.
Egy ilyen elköteleződés eléggé nehézzé tesz bármilyen komolyabb sport hátteret. És itt kezdődnek el azok a problémák, hogy igen komoly fizikai hiányosságok vannak a katonának jelentkezők között.
A direkt marketing felejtős, a problémákat nem orvosolja. Lehet nyomulni, de amíg a leszerelési stop tartja bent az embereket addig nem a marketingkomm. a hiányosság.
Itt félreértettetek. A direkt marketinget nem úgy értettem, hogy hívogassunk embereket random módon. Inkább úgy, hogy a rendezvényen megjelenő embereket pusholni kell infókkal. Mert a hegy nem megy Mohamedhez.
Van egy bevált módja ennek, és ez egy eladási technika.
Van a Váci utcában egy Ice Bar nevű műintézmény.
Fiatalok - kezükben zselés cukorkákkal megrakott tányérkákon - invitálnak be járókelőket az üzletbe. És működik. Vadidegen túristákat húznak be az üzletbe, hogy ott teljesen oda nem illő holt-tengeri kozmetikumokat adjanak el óriási haszonnal. Az a durva, hogy több külföldit láttam az üzletből kilépni kis logós papírtáskákkal.
A poén, hogy az invitálók nem is magyarok, nem is beszélnek magyarul. A túristákhoz angolul beszélnek, miközben egymás között meg héberül (!). Tessék ezt alaposan végiggondolni!
Megéri Izraelből fiatalokat vadidegennterepre idehozni, hogy gyakorlatilag felesleges termékeket melegítsenek rá vadidegenekre cukrosbácsis stratégiával...
Nem tudok másra gondolni, minthogy ez egy terepgyakorlat a fiataloknak.
Mert ha itt tudnak eladást csinálni, akkot mindenhol mindent el fognak tudni adni. A vevőknek nemcsak a termékről semmi fogalmuk nincs, de ezzel az erővel a cukrok be is lehetnének ginázva.
Márpedig a Honvédség jelenleg egy rossz hírű termék, amit jó esetben nem is ismernek, azt sem tudják, hogy hogyan működik...
Nem elég ha azokkal beszélsz, akik betévednek egy toborzó irodába, vagy odalépnek egy fegyverrel megrakott asztalhoz valamilyen katonai roadshown. Ki kell lépni a pokróccal letakart asztal mögül, és oda kell menni a potenciális jelentkezőkhöz. És akkor is az arcukba kell tolni a toborzó információkat, ha ez elsőre ultragáznak tűnik.
A full laikusnak beszélhetsz lyukat a hasába, a többi képben van. Bevonul, kilépni meg nem tud. Mit értél el? Azt, hogy utálni fogja az egészet, és nulla bizalma lesz a honvédelmi rendszerben.
A full laikus az, akit be kell rántani!
Gondolod, hogy ezek a laikus, hebrencs műsorvezetők alkalmasok arra,hogy katonák életének meghatározó, sokszor traumatikus eseményeiről faggatózzanak? Volt amúgy egy hasonló koncepcióm, azt a visszajelzést kaptam, hogy a titkosítások feloldása miatt esélytelen.
Meglepően vannam jó pillanataik.
Ezek a tömegelvű, szegmentáció nélküli, de legalább nagy költségvetésű és nagy kockázatú események nem térülnek meg. Azokra kell és érdemes költeni (pénz, lőszer, emberóra, infrastruktúra) akik már biztosan a célcsoportban vannak: vagy rendszerben vannak, vagy a "peremen".
Aki hajlandó elmenni egy lőtérre (és egy töltött fegyvert a kezébe venni!), az már célcsoport!!! A mai pacifikált társadalomban ez már trigger feltétel.
Nekem egyik alap tervem, hogy minden kölykömmel elmegyek egy lőtérre, hogy legalább alapszinten megismerkedjen a lőfegyverekkel. Megismerje, hogy milyen az lőni. Ha éooen szükség lenne erre a tudásra, akkor hátha előjön pár reflex. Magam nem járok ilyen helyre. Nincs ilyenre pénzem. De az asszony például múltkor úgy nézett rám, mint aki nem látott még hülyét - amikor ezt először előadtam a kiscsaládban. Na ez ellen a szembeszél ellen kell vizelni a toborzóknak idehaza.
Nem a reklámot kell agyba-főbe tolni, hanem a fluktuációt normális eszközökkel (nem a stoppal) megoldani. Amikor azt hallod a harcolóktól, hogy az MH-ban a legutolsó szempont a harcérték, a katonákat meg xy alakulatnál már gyomorgörcs kíséri munkába, akkor mennyi kedved van bevonulni, és általában mennyire fogsz hinni a toborzási kommunikációnak?
A Honvédségnek - ezt már többször elmondtam - nem az az érdeke, hogy megtartsa a katonákat ( vagy csak bizonyos szintig).
2 cél van:
- minél több ember berántása, és minimum alapkiképzésben részesíteni, mert később ezek tartalékos állományba kerülnek.
- minél elhivatottabb, valamin
Aki ennyire tájékozatlan, kő alatt él úgy, hogy bármihez a világon hozzáférhetne a telefonján keresztül, azzal háborúban nem tudsz mit kezdeni.
A kulcs a "-hetne"! Ha nincs az arcába tolva, akkor nem is fog hozzáférni!
Te pl. mennyit tudsz az önkéntes önsegélyező- és egészségpénztárakról?
Nincs az arcodba tolva. Pedig mindenki minimalizalni tudná vele a befizetett SZJA-ját. Gyakorlatilag minden befizetett szjaelőleget vissza lehet igényelni alanyi jogon. Mégis alig csinálja valaki a "trükköt".
Az elérés (reach) megvan, ezt tényként tudjuk. A kecskeméti repnap 100k+ főket mozgatott, a budapesti légiparádék max. ahhoz nem jutnak el hírként, aki remeteként kóborol az erdőben.
Social media pipa, offline-ból a rendezvények, plakát, intézményi megjelenések pipa, nem tudom mi kellene még?
Óóó, ez nagy tévedés. Szerintem nagyon minimális 100k kecskeméti látogató, és a tényleges bevonulásra alkalmas tömegek között.
Attól hogy rengetegen nézik a ketrecharcot, még nem akarják tömegek szétveretni magukat az octagonban...
Eleve nem kellene, hogy a célcsoportba tartozzon aki annyira seggtitán, hogy tényleg nem tud az ország fegyveres erejének létéről.
A Honvédség olyan, mint a cirkusz.
Mindenki tudja, hogy még létezik...
Nagyon sokan mondják, hogy szeretik...
Ehhez képest döglődik az egész ágazat, és az óvodák és az iskolák kegyelem matinéi, meg a hétvégi brutális jegyárakon megjelenő családok tartják a kevés maradékot a felszínen.
Felnőttet én még nem hallottam, hogy önszántából ilyenre jegyet venni.
Az erőforrásokat egy hiteles, életképes és vonzó szervezetté való átalakításba kellene tenni. Már régen nem a Néphadsereg rossz emlékezete viszi a MH rossz hírét.
Ebben egyetértünk...