A CEASAR miért nem jó? Mitől jobb az Archer?
Leírtam az előbb.
Az Archer működése automatizált, akár 2 fős személyzettel is működhet (egyik a sofőr) és a zárt, páncélozott kabinból vezérelhetik a tüzelést, ki sem kell szállniuk.
+az Archer terepjáró képessége átmenetet képez a lánctalpas ésa gumikerekes jáművek között.
A CEASAR ezzel szemben nem sokkal több egy jó alaplövegtől, ami rá van installálva egy teherautó hátuljára.
- több kezelő kell a működéséhez (minél kisebb egy sereg, ez annál nagyobb probléma)
- több időt vesz igénybe a tüzelési folyamat (lassabban tudnak reagálni, így nagyobb eséllyel kapnak be egy válaszcsapást ill. az ellen nagyobb eséllyel ússza meg a CEASAR válaszcsapását)
- a kezelők tüzelés közben védtelenül (válaszcsapás, beszivárgó csapatok, időjárás, stb.) a szabadban vannak
- az alapjármű terepjáró képessége lényegesen gyengébb, mint az Archer-é, vagyis a tevékenységi terület/menekülési útvonalak jóval behatároltabbak. Gyakorlatilag csak az aszfaltozott utak ill. a jó minőségű földutak játszanak.
Persze egy oylan helyzetben, ahol az adott hadsereg döntő fölényben van az ellenel, ez is megteszi - sőt, ekkora sima vontatott is - , de szerintem két korszerű és összemérhető erejű sereg esetében ill. ha az én seregem a gyengébb, akkor ott az "ütés-futás" taktika lesz az életképes, főleg az egyre terjedő tüzérségi radarok és felderítő drónok miatt.
Ez egy Volvo A30D. Az Archert ennek a páncélozott fülkés változata szállítja:
A címben szereplő ATMAT-ISL az a hátul hordozott emelőszerkezetet takarja.
Mikor tud ilyeneket egy hagyományos kerekes teherautó?