T
Törölt tag 467
Guest
Még 2 év, és lesz. ;-)Ui.:Jelzem,hogy a Lynx nagyobb mint a Puma csak nincs olyan csoportkép amin egysgerre lenne Leopard 2 vagy PzH és Lynx.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még 2 év, és lesz. ;-)Ui.:Jelzem,hogy a Lynx nagyobb mint a Puma csak nincs olyan csoportkép amin egysgerre lenne Leopard 2 vagy PzH és Lynx.
Az biztos, hogy nem 3 Leguannak kell lennie a célszámnak a haderőfejlesztés befejezésére, ugyanakkor az is igaz, hogy talán a 3 Leguan + 5 Wisent 2 + 9 Büffel elegendő lehet a nehézdandár műszaki és műszaki-mentő kiszolgálására. + Ezen kívül kerekes műszaki és műszaki-mentő járművek is fognak érkezni. Mind a KMW mind a RM üzlet kapcsán.Erről már eszmecseréltünk régebben a pzh vs vontatott/truck mounted mobilitása kapcsán. Abszolút valós a probléma, bár a hidak mennyisége/minősége témában nem vagyok jártas. A politikai dolgai nem érdekelnek, ez alapján nem lehet megítélni a valós tudását a témában, mindenesetre, ha 2sz3-mal már volt dolga, gyanítom, hogy kompetensebb a témában, mint bármelyikőnk.
Ha a témánál maradunk, akkor mennyi hídvetőre lenne szükség kishazánk számtalan vizein való átkelés biztosítására csak a pzh-k és leo-k átkelésénél háborús helyzetben, hogy néhány ATACMS, esetleg M227 találat ne iktassa ki a két zlj-t?
Át kellene gondolni ezt a témát.
Igen, ez a hármas is tökéletesen megfelelt volna.ÉS!Azért nagyon fasza lett volna ez a hármas a kissé vélemenyes(hogy polkorrekt legyek) antracitos coyot mintában....
Azt persze nem bánom,hogy A7 lett az A6 helyett.Még akkor is,ha én úgy gondolom,hogy az A7 az már túl sok a Leopard-nak.Igen, ez a hármas is tökéletesen megfelelt volna.
Emlékeim szerint a Leguant meg a Pzh2000 - et együtt jelentették be. Igy ez egy eléggé kreált álproblémának tűnik.Az objektivitás ma már extra tartalom nem alapvetés.Ami pedig azt illeti a frissítések kb semmissé teszik amit írt, mert alapvetően azzal volt baja,hogy nem vettünk hídrakót.
Az,hogy ezt nem rágja senkinek a szájába?
Nem kötelező.
Ha jól látom, a "Mentsük meg a Magyar Honvédség egykori haditechnikáját!" facebook csoportba írogat az úr. Azaz nem valamilyen országos médiában akarja
meggyőzni a világot a saját igazáról, csak valaki belinkelte valahová az írását, onnan terjedni kezdett és így lett belőle "országos ismertségű téma". Valahol már a rendszer ellenségének is kikiáltották...
Dehogy visz el PZH-t! Az csak a PUMA esetén lett volna opció, hogy a levehető páncélzatot különvéve szállítsák. A Lynx, a PZH és a Leo is egy kategória a légi szállítás szempontjából.Egyébként az A400M elviszi vagy csak a pápai C17?
Ha laikus közönségnek írsz, főleg egy blogon akkor kénytelen vagy megerőltetni magad mert ennek így stilisztikailag se füle se farka és értelmezni is nehéz, hogy végül is mire akar kilyukadni, ha a kolléga így írta volna meg anno a szakdolgozatát akkor kb megetették volna vele védéskor.
Szerintem nem baj, hogy elővette a témát. Ha nem is pontosak az adatai, egy olyan tényezőre világít rá, ami nagyban befolyásolja a mozgósítás sikerességét. A műszaki szakcsapatoknak foglalkozni kell ezzel. Szerintem nincsenek naprakész pontos adataik.Emlékeim szerint a Leguant meg a Pzh2000 - et együtt jelentették be. Igy ez egy eléggé kreált álproblémának tűnik.
Viszont a blogjában tényleg vannak érdekes információk szamomra, pl. a jelenlegi hidvetőnk reszben Észak-Koreai fejlesztés.
Az utak és hidak használhatósága, főleg célzottan a gyakran használt úrltvonalakon engem személyesen is érdekelne. Illetve az is, milyen tervek vannak, ha kell, a szükséges fejlesztésekre. De sajnos ezt nem tőle fogom megtudni. Túl sokat csúsztat..... Lásd pl. KC-390 VS. Pzh2000. Arra utal, mntha emiatt faszság lenne a brazil beszerzés.
Egyébként az A400M elviszi vagy csak a pápai C17?
Jó, hat vki megrángatja a pofonfát, bekap egy-két virtuális sallert, ezen nem kell érzékenykedni.
Egyébként találkoztam már máshol is a nevével, bar lehet névazonosság, ezért nem vagdalózok.
A terkepeszek eleg felkeszultek ilyen teren. Tudom nem ok hatarozzak meg egy egy hid utszakasz terhelhetoseget de ok jelolik es rendwlnek melle tulajdonsagokat. /ebbol kiindulva gondolom a muszakiaknak eleg jo infoik lehetnek./ katonai felmeres mostanaba nem volt ahol atozig mindent de folyamatos van es a civil adatok is rendelkezesre allnak.Szerintem nem baj, hogy elővette a témát. Ha nem is pontosak az adatai, egy olyan tényezőre világít rá, ami nagyban befolyásolja a mozgósítás sikerességét. A műszaki szakcsapatoknak foglalkozni kell ezzel. Szerintem nincsenek naprakész pontos adataik.
Ne haragudj, de ez valami legenda, a semminek nem kell kibírnia háromszoros terhet, ilyen a mesében van. Nyilván megszorozza (már a szabvány) a terheket egy biztonsági tényezővel, de nem hárommal...Megkérdezhetett volna valakit aki a hidakhoz is ért. Még szerencse, hogy a 20 tonna teherbírású hidak nem 20,01 tonnánál dőlnek össze. Elárulom, elbírnak egy 57,5 tonnás Pzh-t. Legalábbis a tartószerkezetüknek papíron 60 tonnát kell kibírniuk. Tartószerkezetet mindig 3x-an méreteznek, kivéve a repülést, ott 1,5x.
Annak hogy lebutítod a nyelvezetet semmi köze nincsen ahhoz hogy katyvaszt írsz. Nincs a cikknek kb valós állítmánya, nincs normálisan leírva, hogy az általa felfeldezni vélt problémákból milyen összefüggések következnek nincs konklúzió és szövegszerkezetileg össze vissza van az egész. Igénytelen szar publikáció.Te is tudod,hogy sokszor a konyhanyelv okoz olyan blőd vitákat,hogy aki csak egy kicsit is ért hozzá inkább fejbelövi magát...Kétszer.Olyan ez mintha nyelvtanórán nem azzal kezdték volna,hogy megatnítanak neked egy halom nyelvtani kifejezést,hogy egyáltalán megértsd azt,hogy mit mond a tanár,hanem csak elkezdi mondani a szakszöveget te meg kamillázol,hogy mi az a morféma meg mi a különbség az ige meg a főnév közt...
24 darab a Gellért hegyre, a Balatonra pedig egy nuki anya-ha-jó, ahogy külföldiül mondják szamaljot maty jeszli harosaja (repülőgép anya ha jó).Jaj de kis butuskák és ostobákok vagytok! Nem értitek, hogy "mire gondolt a szerző"! Csak azt sugallja minekünk és a döntéshozóknak is, hogy kevés a PZH2000 darabszáma. Mivel nem tudnak a hidakon átkelni a Dunán, a Tiszán, ezért kell 24db a Tiszántúlra, 24db a Duna-Tisza közé, 24db a Dunántúlra. Jót akar a bácsi, csak rosszul fogalmazott. Mindemellett persze kicsit szomorkodik, hogy ő csak "Akáciával" zúzhatott.
Ne haragudj, de ez valami legenda, a semminek nem kell kibírnia háromszoros terhet, ilyen a mesében van. Nyilván megszorozza (már a szabvány) a terheket egy biztonsági tényezővel, de nem hárommal...
(ráadásul már nem is biztonsági tényezős szorzás van, mint a régi MSZ-ben, hanem az EUROCODE alapú méretezés van, ami egy statisztika alapján számolja ki hogy a tevezett élettartam alatt mi lesz a teher pl nem valószínű hogy egyszerre lenne a maximális szélteteher és földrengés, arra nem méretezünk)
Ha igazad van akkor be kellene fáradnod a BME Építészmérnöki Kar, Szilárdságtani és Tartószerkezeti Tanszékére és elmondani nekik, hogy tévedésben leledzenek. Nekünk igen határozottan ezt mondták előadáson. Még a repiparos 1,5x szorzóra is emlékszem, ami érték azóta számtalan alkalommal megerősítést nyert számomra.Ne haragudj, de ez valami legenda, a semminek nem kell kibírnia háromszoros terhet, ilyen a mesében van. Nyilván megszorozza (már a szabvány) a terheket egy biztonsági tényezővel, de nem hárommal...
(ráadásul már nem is biztonsági tényezős szorzás van, mint a régi MSZ-ben, hanem az EUROCODE alapú méretezés van, ami egy statisztika alapján számolja ki hogy a tevezett élettartam alatt mi lesz a teher pl nem valószínű hogy egyszerre lenne a maximális szélteteher és földrengés, arra nem méretezünk)
Szerintem nem baj, hogy elővette a témát. Ha nem is pontosak az adatai, egy olyan tényezőre világít rá, ami nagyban befolyásolja a mozgósítás sikerességét. A műszaki szakcsapatoknak foglalkozni kell ezzel. Szerintem nincsenek naprakész pontos adataik.
Nem fogom visszakeresni, de még a leopardok megérkezése előtt volt hír, hogy a műszakiak jó előre elkezdték felmérni az ország hídjait pont emiatt. Elêggé naprakészek lehetnek.A terkepeszek eleg felkeszultek ilyen teren. Tudom nem ok hatarozzak meg egy egy hid utszakasz terhelhetoseget de ok jelolik es rendwlnek melle tulajdonsagokat. /ebbol kiindulva gondolom a muszakiaknak eleg jo infoik lehetnek./ katonai felmeres mostanaba nem volt ahol atozig mindent de folyamatos van es a civil adatok is rendelkezesre allnak.
Erre én is emlékszem. Meg a honvédelem.hu-n is volt hír, hogy a felderítők is gyakorolták a felmérést.Nem fogom visszakeresni, de még a leopardok megérkezése előtt volt hír, hogy a műszakiak jó előre elkezdték felmérni az ország hídjait pont emiatt. Elêggé naprakészek lehetnek.
En is. Sot, mar a bejelentes kapcsan is remlik valami, hogy elore felmertek az osszes hidat es a fobb utakat, ez is szempont volt, mennyit kell esetleg megerositeni.Erre én is emlékszem. Meg a honvédelem.hu-n is volt hír, hogy a felderítők is gyakorolták a felmérést.
Miről nincsenek pontos adatiak?A műszaki szakcsapatoknak foglalkozni kell ezzel. Szerintem nincsenek naprakész pontos adataik.
Nem tudom, hogy mennyire naprakész, de -amit a Beszélgetőbe is linkeltem- Egységes Hídnyilvántartási Rendszerben még kisebb hidakról is igen részletes információ érhető el mindenki számára.A terkepeszek eleg felkeszultek ilyen teren. Tudom nem ok hatarozzak meg egy egy hid utszakasz terhelhetoseget de ok jelolik es rendwlnek melle tulajdonsagokat. /ebbol kiindulva gondolom a muszakiaknak eleg jo infoik lehetnek./ katonai felmeres mostanaba nem volt ahol atozig mindent de folyamatos van es a civil adatok is rendelkezesre allnak.