https://www.hngn.com/articles/24429...-makes-f-35-22-stealth-feature-vulnerable.htm Nagyon nem mindenben értünk egyet kamm-al , de vannak igazságai , mégha pindurik is!!!!Az "E" rendelkezik ilyen rendszerel!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Kamm tisztelettel megkérlek ne tulajdoníts nekem olyan gondolatokat amelyeket le sem írtam!NEM ÌRTAM HOGY A GÉPEKET EGYMÁS ELLEN TESZTELTÉK.!Dehogy teszteltek egymas ellen.
Kulon-kulon, egy elkepzelt programot repulve.
A legviccesebb az volt, amikor a "nagy hideg" miatt nem is szallhattak fel az amerikaiak, a Gripen meg vidaman lenyomta az aznapra kiirt tesztkoret.
Sírva röhögök ezeken, hogy majd az IRST segít dumán.*https://www.hngn.com/articles/24429...-makes-f-35-22-stealth-feature-vulnerable.htm Nagyon nem mindenben értünk egyet kamm-al , de vannak igazságai , mégha pindurik is!!!!Az "E" rendelkezik ilyen rendszerel!
Elta 2052 AESA GaN LPI technológiás radar. telóról ki nem keresem, javaslom a. Radartuhtorialt és az Elta honlapján megnézni.REH Elta Elisra/Esmara.MAWS,Elta PAWS (ez konkrét egyezés,Gripen E -n is ez van). Vontatott csali szintén Elta És Elta EW podok, köztük a. Scorpione,ami az Arexis megfelelője.Plusz az Elta felderítő és célzó podok.Kfir C10P, amiket most vonnak ki...Első kérdésem csak az lenne, hogy a radar felülete, hullámhossza és teljesítménye mennyi.
Mondjuk errol te is tudod, hogy nem az infra fogja eszlelni, masreszt 100km tulrol inditott AMRAAM az mar igencsak a legvege, egy gyakorlott pilota siman lelepi, mert a legvegen mar igencsak lassu lesz, hogy elfogja.Sírva röhögök ezeken, hogy majd az IRST segít dumán.*
- Mintha nem létezne időjárás, ha kell, akkor lentebb jön az F-22 is. Ha ez faktor lenne.ű
- Amúgy az F-22 bőven 100 km felül loftolja feléd az AIM-120. Sok siket az IRST-nek a szemből közeledő cél ellen, ami még utánégetőt sem használ és a törzs alulról nézve takarja a csóváját is a hajtóműnek.\
- Track készítése az IRST-vel elég korlátos. Az meg kéne a rakétának.
*Amúgy meg az F-35-ön meg van DAS és EOTS. Nem csak nem stealth gépen lehet IRST...
Olvasd már el a cikket legalább, amit belinkeltem!Hansold nem a gépet,hanem a kiengedett lumberg lencsét látta....Meteor integrálása még folyamatban.Kulonben a Meteor sem ér sokat.A működő hajtóművet a MAWS hamarabb kiszúrja.Mehet rá az aktív zavaras,dipol,aktív dipol,vontatott csali.F35 mindegyikkel rendelkezik...Sok sikert a talalathoz.De az indítás már problémás,hisz a Raven radar csak közelről látja az amcsit, jóval annak AMRAAM raketainak lotavolan belül.....
Vegyük már tudomásul,a Gripen a 4. generáció legkisebb teljesítményű gépe, és az E változatra ez ugyanúgy érvényes.
Minden más csak Saab reklampropi mese.
A lízing az egyetlen megoldás, hogy hadrafoghatóságunk megmaradjon a harci repülőgép fronton. A legdrágább, de erre van képességünk.
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.Hát igen, akkor lehet továbbra is tolni a komcsi önlenézést és a mindenszar hozzáállást, vagy fel lehet kötni a gatyát rendesen.
Főleg,hogy a komcsi időszakban még tudtuk üzemeltetni a technikainkat.Volt hozzá meg ipari bázis is.Nem éppen a legmodernebb,de működött.Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
Be vagy rúgva?Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
Megint miről beszélsz?Főleg,hogy a komcsi időszakban még tudtuk üzemeltetni a technikainkat.Volt hozzá meg ipari bázis is.Nem éppen a legmodernebb,de működött.
Kellett a lízing az elején, nagyon. Ha nem így lett volna cudarul is alakulhatott volna.sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt.
Teljesen másképp működik ma minden. De persze régen mindenvót...többszázisVolt hozzá meg ipari bázis is.
Főleg,hogy a komcsi időszakban még tudtuk üzemeltetni a technikainkat.Volt hozzá meg ipari bázis is.Nem éppen a legmodernebb,de működött.
Megint miről beszélsz?
Jelenleg is mi üzemeltetjük a Gripeneket.
Az első H145M pedig épp most esett át a teljesen hazai nagyjavításon.
Teljesen másképp működik ma minden. De persze régen mindenvót...többszázis
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
Elképesztően fogalmatlan vagy az ügyben.Nem vagyok annyira szakértő a karbantartás területén, de Én is tudom, hogy 800 órásra visszük ki a gépeket, de azt is, hogy szinte "just in time" rendszerben hozzuk az alkatrészeket, tehát erős a svéd jelenlét a szupport során. Nos ezt is vettük a tartós bérlettel (ami a lízing másik neve). A 29-esek idejében esetleges volt az alkatrész utánpótlás és nemcsak az orosz hibájából, hanem mert nem tisztán műszaki alapon történt azok megrendelése, sem időben, sem összetételben. Ezért is probálkozott a bázis az állapot szerinti üzemeltetéssel a végén.
Egyik hozzászóló sem írta, le, hogy magunk önállóan tudnánk üzemeltetni és karbantartani a Gripeneket, mert ez így nem igaz. Igen voltak és szerintem még most is vannak tervek, hogy vegyesvállalatként kiszervezve a Légijárműt a svéd gépek javítása még inkább magyarországon legyen, én ennek nem látom sem műszaki sem humán erőforrás hátterét. Az alábbinek a megfelelő berendezések hiánya, az utóbbinak nem a müszakiak felkészültsége, hanem létszáma folytán.
A H145M helikopterek nagyjavítása másik tészta., ne keverjük a Gripen üzemeltetésbe. Ott nincs lízing. (minden lízingnek van egy szupport szerződés része is).
Bocsi de nem értem a hozzászólásodat. Nem írtam a lízing szerződés részleteiről, sem arról, hogy a repült órával együtt járó karbantartási igényeket a svédek hogyan teljesítik. Amit írtál az mind evidens. Igy van. A repülőgépek lízingjének lejárása után hazánk további "karbantartási, szupport támogatási szerződés" akar. Azt, hogy a Gripenek magyar vagy svéd tulajdonban maradnak-e az még szvsz a jövő zenéje. Lesz-e maradványérték, az mennyi lesz, vagy tovább folytatjuk a lízinget, esetleg akár gépek cseréje, + gépek hozzátételet stb. (vannak elképzelések tárgyalások, nem nyilvánosak). A szupport szerződés, és svéd részről alkatrész utánpótlás mindenképpen szükséges és biztosítják, kérdés, hogy milyen konstrukcióban. Szvsz, a jelenlegi felelne meg legjobban érdekeinknek, mert bevált és is a kevés műszakival is relatíve kiemelkedő hadrafoghatóság van biztosítva.Elképesztően fogalmatlan vagy az ügyben.
Nem is értem. Lízing? Tartósbérlet? Support szerződés?
Igen vettük a support szerződést is, mivel a gépek a mai napig is a Flygvapnet leltárában szerepelnek, és minden support szerződést a Svéd Légierő kötött meg rájuk, a Saabnál adott repült órára. Amint kifizetjük a gépeket, akár magunk is megrendelhetjük ezt a szerződést a saját feltételeinkkel (több, vagy kevesebb repült órát rendelve a szerződés idejére) . De azon sem lennék meglepődve, ha továbbra is a Flygvapnet saját csomagjába alkudnánk bele a sajátunkat. Minek változtassunk, ha nem muszáj?
Mivel a szerződésünk repült órára köttetett, így semmilyen befolyása nincs annak, hogy mi mennyit akarunk spórolni az alkatrészen. Mi maximum annyit tehetünk, hogy nem reptetjük a gépeket, ha nincs pénzünk. De a support akkor is jön, ha éppen nem akarjuk, de elértük az adott géppel a szerviz intervallumot. (Vagy a gép megy ha éppen a 800 órás van soron)
Ebben semmi különleges nincs svéd részről. Mivel tudják a keret repültóra számokat - ráadásul 5 évre előre - így nagyjából egy ötödikes ki tudja számolni a logisztikai igényt.
Bocsi de nem értem a hozzászólásodat. Nem írtam a lízing szerződés részleteiről, sem arról, hogy a repült órával együtt járó karbantartási igényeket a svédek hogyan teljesítik. Amit írtál az mind evidens. Igy van. A repülőgépek lízingjének lejárása után hazánk további "karbantartási, szupport támogatási szerződés" akar. Azt, hogy a Gripenek magyar vagy svéd tulajdonban maradnak-e az még szvsz a jövő zenéje. Lesz-e maradványérték, az mennyi lesz, vagy tovább folytatjuk a lízinget, esetleg akár gépek cseréje, + gépek hozzátételet stb. (vannak elképzelések tárgyalások, nem nyilvánosak). A szupport szerződés, és svéd részről alkatrész utánpótlás mindenképpen szükséges és biztosítják, kérdés, hogy milyen konstrukcióban. Szvsz, a jelenlegi felelne meg legjobban érdekeinknek, mert bevált és is a kevés műszakival is relatíve kiemelkedő hadrafoghatóság van biztosítva.