[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Tehát eddig mit tudunk?

Tehát szerinted a lízing a hadrafoghatóság záloga. (Holott az csak a gépek jogi helyzetét szabályozza.)

Azt hittem a lízing szertődés biztosítja a mi mennybemenetelünket.

Nem akarom a tájékozottságodat megkérdőjelezni :cool: :D , de tudhatnád, hogy az utolsó szerződésmódosítás pont erről szólt, hogy a 2026-ban a konstrukció végén a tulajdonunkba kerülnek a gépek. A cseheknek kerek perec megmondták a svédek, hogy nyista tovabbi lízing a gépeikre.

Tehát még egyszer visszautalnék az első hozzászólásodra, hogy az elején még kizárólag a lízing biztosította nekünk a repülő gépeket.

És ismét...

Pontosan ezt vezettem le neked a legelején.
Az szerződésben hányszor módosították hogy kié is lesz a gép.. Még csak 22-van. Én nem vagyok biztos, hogy ez az utolsó szerződésmódosítás!!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az szerződésben hányszor módosították hogy kié is lesz a gép.. Még csak 22-van. Én nem vagyok biztos, hogy ez az utolsó szerződésmódosítás!!!
Ember!
Ha egyszer a hiteled tőkerészének nagy részét (becslésem szerint 80-90%-át) már kifizetted, akkor te elkezdesz azon okoskod a bankkal, hogy "Halló! Én mégis csak inkább lemondanék az egészről?"
Mert ha hirtelen úgy döntenénk, hogy mégsem legyen a mi tulajdonunk 2026-ban a gép, akkor az egész addigi befizetett tőkénket elbukjuk. A gépek meg jó ha félidősek lesznek addigra.
Szerintem vedd elő az összes gazdasági tanulmányodat igazoló dokumentimodat:
grinder-paper.gif
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 347
96 735
113
Gripen C, Gripen E vagy F-35
Cseh dilemmák.


A Gripen E képességeit tekintve sok tekintetben az F-35A-hoz hasonlítható

Miért Gripen C?
A jelenlegi cseh Gripen C/D flotta operációs rendszerének átvétele és korszerűsítése, az életciklusuk felét sem elérő repülőgépek képességeinek növelése, beleértve a legkorszerűbb fegyverek (különösen a Meteor nagy hatótávolságú) beszerzését. levegő-levegő rakéták), olyan út, amely első pillantásra az elképzelhető legalacsonyabb költségeket követelte. Csehország az igényeire szabott harci repülőgépet kapna. Egy repülőgép, amellyel több éves tapasztalattal rendelkezik, az új vadászgépek árának töredékéért. Ugyanakkor ez a megoldás kétségtelenül nagyon gyorsan elintézhető,.
Helyi szervíz, karbantartás, korszerűsítès valószínűleg kialkudhato.

Miért Gipen E?
Gripen gépek F-35-öshöz képest viszonylag alacsonyabb üzemeltetési költsége és karbantartási nehézsége, ami az 5. generációs repülőgépek képességeire való rámutatással mindenképpen relativizálható. Abszolút értékben viszont a különbség azt jelentheti, hogy a szuperszonikus légierő korszerűsítése hosszú távon nem terheli olyan jelentős mértékben a védelmi költségvetést, és más területekre is lehet többet fektetni.

A Gripen C-hez képest a Gripen E körülbelül 3%-kal nagyobb (hosszabb - 15,2 m - és fesztávolsága nagyobb - 8,6 m), nehezebb (maximális felszállási tömeg eléri a 16 500 kg-ot), a fő futómű áthelyezésre került, amely 40%-kal több üzemanyagot tesz lehetővé, így a maximális hatótáv 4000 km körül van, az üzemi hatótáv pedig több mint 1300 km. Az új F414-es motor 25%-kal nagyobb tolóerőt produkál (nagy magasságban 2 Mach sebességet ér el, alacsony szinten 1400 km/h körüli) Belül a repülőgép gyakorlatilag teljesen új. Az F-35-höz hasonló elektronikus hadviselés elve alapján épül fel, de azzal a különbséggel, hogy minden könnyen cserélhető, modernizálható és cserélhető.

Az új Gripen E nemcsak a nagyobb hatótávolságában különbözik a Gripen C/D-től, de tíz akasztónak köszönhetően nagyobb rakományt is elbír, új AESA radarral rendelkezik, fejlett elektronikus hadviselésre képes gömbi lefedettséggel (önvédelmi rendszerek, mint például radar elfogás figyelmeztetés, közeledő rakéta, zavaró, aktív ellenintézkedések; de ezen a területen támadó képességek is, amelyek nem csak az ellenség légvédelmének leküzdésére használhatók), intuitív HMC-vel (Human-Machine Collaboration) rendelkezik) mesterséges intelligenciával és számos passzív érzékelővel, amelyek jelentősen erősítik a pilóta helyzetfelismerését. A legmodernebb technológiával megpakolt repülőgépről van szó, amely alapjaiban nem sokkal marad el az F-35A-tól, sőt bizonyos szempontból felülmúlja azt.

Az F-35 Gripennel ellentétben az atomfegyverek integrálása természetesen hiányzik. Abban különbözik az Egyesült Államok versenytársától, ahogyan a lopakodáshoz közelít (lásd alább). A C/D változatok relatíve alacsonyabb kínálatát jelentősen megnövelték az E változatnál, ami nem a legfontosabb mutató Csehország igényei szempontjából.

A Gripen E hat levegő-levegő rakétát szállít szabványos konfigurációjában, megegyezik az F-35A-val, de nagy előnye a Meteor rakéta integrálása, amelyet lényegesen jobbnak tartanak az F-ből származó AIM-120D-nél. 35-ös arzenál. A Gripennek megvan az az előnye is, hogy le tud szállni ideiglenes kifutópályákon, beleértve a normál forgalmi utakat is, míg az F-35A-nak sokkal szigorúbb paraméterekre van szüksége a repülőtér üzemeltetéséhez.

Ezután megosztja elődjével a tartósságot és a megbízható működést nehéz éghajlati viszonyok között, valamint az ideiglenes fel- és leszállási felületekről, például utakról való működés képességét. Nemcsak a szuperszonikus repülés alkalmazásának svéd doktrínája keretein belül a jelentősége a GPS-től való függetlenségés az interferenciával szembeni ellenállás erősítése a kibővített navigációs képességnek köszönhetően, amely a terep magassági profiljának figyelését és annak összehasonlítását használja. az adatbázissal, az odometriával (a mozgási adatok nyomon követése a helyzet időbeli változásainak becslésére), valamint az optikai érzékelők képeinek összehasonlítása egy tárolt adatbázissal.

A Gripen E légi-levegő rakétái közé tartoznak az IRIS-T rövid hatótávolságú infravörös irányítású rakéták és a már említett Meteor látótávolságon túli rakéták (BVRAAM). A repülőgép természetesen továbbra is felszerelhető Sidewinder vagy AMRAAM rakétákkal. Más nagy hatótávolságú (R-Darter és Derby) és rövid hatótávolságú (ASRAAM és Python) fegyverekkel is felszerelhető. A gép földelhárító képességeit erősítik a különféle célú intelligens lőszerek, a célpontok minden időjárási körülmények között történő megcélzásának képessége, valamint a bevetett repülőgépek hálózati kapcsolata, amely képes a célpontok megváltoztatására, a találatok ellenőrzésére és a harci sebzések értékelésére. .

szállított fegyverek típusának és eredetének nagy változatossága, amely integrációs projektek nélkül is elérhető, a svéd repülőgép egyéb előnyei közé tartozik, amely így nagy rugalmasságot biztosít használójának és csökkenti a beszállítóktól való rendszerfüggőséget. . Európai környezetben kényelmes és természetes, hogy európai beszállítóktól kérünk lőszert.
Ezért is építik be például az olaszok és a britek a nagy teljesítményű Meteor és Spear rakétákat F-35-öseikbe, de ez egy idő- és pénzigényes projekt, amelyben a repülőgépgyártó Lockheed Martin és a BAE társaságok egyaránt. Rendszerek és MBDA vesz részt.

A Gripen E egyedülálló eleme, amely egy lépéssel előrébb viszi, mint a többi jelenlegi vadászgép, az avionikai rendszer. Elsősorban moduláris avionika jellemzi, külön architektúrával. Ez azt jelenti, hogy minden hardver vagy szoftver külön működik. A hardver szoftvertől függetlenül cserélhető, és fordítva, anélkül, hogy ez a kritikus repülési rendszereket érintené. A szoftver béta verziói a rendszeren belüli kockázat nélkül futtathatók kiértékelés céljából. A Gripen C-hez hasonlóan a gyártó ragaszkodik a rövid modernizációs ciklusok koncepciójához – a forradalmian új repüléselektronikai architektúra támogatja a képességek zökkenőmentes növekedését a technológiai fölény megtartása és az új működési igényekhez való zökkenőmentes alkalmazkodás érdekében. Így mutatták be az új verzió főbb különbségeit a régebbi gépekhez képest a Saab képviselői májusban a Future Air Force - New Generation Aircraft konferencián.

Ami az F-35 lopakodó képességét és a Gripen E-vel való összehasonlítását illeti, nem a lopakodó technológián alapul. Azonban kisebb az RCS-je (Radar Cross-Section), mint bármely más működő vadászgépnek, kivéve az F-35-öt és az F-22-t. A már említett, GaN-t (gallium-nitridet) használó elektronikus hadviselési technológiáknak (EW-suite) köszönhetően vitatható, hogy a Gripen E biztosan nem lesz könnyen észlelhető célpont az ellenfél számára.

Az F-35 karbantartási követelményei továbbra is nagyon magasak egy egyhajtóműves vadászgépeknél, és az üzemidő viszonylag alacsony, míg a Gripent a nyugati vadászgépek nagyra becsülik páratlan egyszerű karbantartása miatt. A megfelelő számú F-35A-hoz képest (jövőbeni körülményeink szerint 24 gép, azaz két század) több Gripen tartható harckészültségben, mint az igényesebb F-35A-k (amelyek idővel valószínűleg kiegyensúlyozódnak valamennyire) .

A Gripen E/F-ben és az F-35A-ban is sok a közös. Kialakításuk során figyelembe vették az alacsony gyártási és üzemeltetési költségeket a generációjuk többi repülőgépéhez képest (ez az F-35 esetében megbízható összehasonlítás hiányában még nem erősíthető meg). Ugyanakkor mindkét gép első ránézésre nem túl jelentős repülési teljesítménnyel rendelkezik a kategóriájában (például ami a legnagyobb jelzett sebességet illeti, az F-35 esetében ez 1,6 Mach. A Gripen E ekkor eléri a 2 Mach-ot. Mindkét sebesség tehát alacsonyabb, mint a kétmotoros F-15, Szu-27, de az egymotoros Mirage 2000 repülőgépeknél is). Az amerikai F-35 és a svéd Gripen E azonban ezt a tényt bőven kompenzálja a fejlett repüléstechnikával és azzal a képességgel, hogy a látótávolságon kívül is fellép az ellenség ellen (az F-35 esetében az a tény, hogy a fegyverzetet tengelyek és a repülőgép eléri maximális sebességét, így teljesen élesített). Ha néhány évtizeden belül kétezer F-35-ös repülőgépre lehet számítani szerte a világon, akkor a Gripen E/F minden bizonnyal legfeljebb több százan repül majd. Szülőföldjén, Svédországon kívül eddig csak Brazíliában tette le névjegyét.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 197
33 434
113
Gripen C, Gripen E vagy F-35
Cseh dilemmák.


A Gripen E képességeit tekintve sok tekintetben az F-35A-hoz hasonlítható

Miért Gripen C?
A jelenlegi cseh Gripen C/D flotta operációs rendszerének átvétele és korszerűsítése, az életciklusuk felét sem elérő repülőgépek képességeinek növelése, beleértve a legkorszerűbb fegyverek (különösen a Meteor nagy hatótávolságú) beszerzését. levegő-levegő rakéták), olyan út, amely első pillantásra az elképzelhető legalacsonyabb költségeket követelte. Csehország az igényeire szabott harci repülőgépet kapna. Egy repülőgép, amellyel több éves tapasztalattal rendelkezik, az új vadászgépek árának töredékéért. Ugyanakkor ez a megoldás kétségtelenül nagyon gyorsan elintézhető,.
Helyi szervíz, karbantartás, korszerűsítès valószínűleg kialkudhato.

Miért Gipen E?
Gripen gépek F-35-öshöz képest viszonylag alacsonyabb üzemeltetési költsége és karbantartási nehézsége, ami az 5. generációs repülőgépek képességeire való rámutatással mindenképpen relativizálható. Abszolút értékben viszont a különbség azt jelentheti, hogy a szuperszonikus légierő korszerűsítése hosszú távon nem terheli olyan jelentős mértékben a védelmi költségvetést, és más területekre is lehet többet fektetni.

A Gripen C-hez képest a Gripen E körülbelül 3%-kal nagyobb (hosszabb - 15,2 m - és fesztávolsága nagyobb - 8,6 m), nehezebb (maximális felszállási tömeg eléri a 16 500 kg-ot), a fő futómű áthelyezésre került, amely 40%-kal több üzemanyagot tesz lehetővé, így a maximális hatótáv 4000 km körül van, az üzemi hatótáv pedig több mint 1300 km. Az új F414-es motor 25%-kal nagyobb tolóerőt produkál (nagy magasságban 2 Mach sebességet ér el, alacsony szinten 1400 km/h körüli) Belül a repülőgép gyakorlatilag teljesen új. Az F-35-höz hasonló elektronikus hadviselés elve alapján épül fel, de azzal a különbséggel, hogy minden könnyen cserélhető, modernizálható és cserélhető.

Az új Gripen E nemcsak a nagyobb hatótávolságában különbözik a Gripen C/D-től, de tíz akasztónak köszönhetően nagyobb rakományt is elbír, új AESA radarral rendelkezik, fejlett elektronikus hadviselésre képes gömbi lefedettséggel (önvédelmi rendszerek, mint például radar elfogás figyelmeztetés, közeledő rakéta, zavaró, aktív ellenintézkedések; de ezen a területen támadó képességek is, amelyek nem csak az ellenség légvédelmének leküzdésére használhatók), intuitív HMC-vel (Human-Machine Collaboration) rendelkezik) mesterséges intelligenciával és számos passzív érzékelővel, amelyek jelentősen erősítik a pilóta helyzetfelismerését. A legmodernebb technológiával megpakolt repülőgépről van szó, amely alapjaiban nem sokkal marad el az F-35A-tól, sőt bizonyos szempontból felülmúlja azt.

Az F-35 Gripennel ellentétben az atomfegyverek integrálása természetesen hiányzik. Abban különbözik az Egyesült Államok versenytársától, ahogyan a lopakodáshoz közelít (lásd alább). A C/D változatok relatíve alacsonyabb kínálatát jelentősen megnövelték az E változatnál, ami nem a legfontosabb mutató Csehország igényei szempontjából.

A Gripen E hat levegő-levegő rakétát szállít szabványos konfigurációjában, megegyezik az F-35A-val, de nagy előnye a Meteor rakéta integrálása, amelyet lényegesen jobbnak tartanak az F-ből származó AIM-120D-nél. 35-ös arzenál. A Gripennek megvan az az előnye is, hogy le tud szállni ideiglenes kifutópályákon, beleértve a normál forgalmi utakat is, míg az F-35A-nak sokkal szigorúbb paraméterekre van szüksége a repülőtér üzemeltetéséhez.

Ezután megosztja elődjével a tartósságot és a megbízható működést nehéz éghajlati viszonyok között, valamint az ideiglenes fel- és leszállási felületekről, például utakról való működés képességét. Nemcsak a szuperszonikus repülés alkalmazásának svéd doktrínája keretein belül a jelentősége a GPS-től való függetlenségés az interferenciával szembeni ellenállás erősítése a kibővített navigációs képességnek köszönhetően, amely a terep magassági profiljának figyelését és annak összehasonlítását használja. az adatbázissal, az odometriával (a mozgási adatok nyomon követése a helyzet időbeli változásainak becslésére), valamint az optikai érzékelők képeinek összehasonlítása egy tárolt adatbázissal.

A Gripen E légi-levegő rakétái közé tartoznak az IRIS-T rövid hatótávolságú infravörös irányítású rakéták és a már említett Meteor látótávolságon túli rakéták (BVRAAM). A repülőgép természetesen továbbra is felszerelhető Sidewinder vagy AMRAAM rakétákkal. Más nagy hatótávolságú (R-Darter és Derby) és rövid hatótávolságú (ASRAAM és Python) fegyverekkel is felszerelhető. A gép földelhárító képességeit erősítik a különféle célú intelligens lőszerek, a célpontok minden időjárási körülmények között történő megcélzásának képessége, valamint a bevetett repülőgépek hálózati kapcsolata, amely képes a célpontok megváltoztatására, a találatok ellenőrzésére és a harci sebzések értékelésére. .

szállított fegyverek típusának és eredetének nagy változatossága, amely integrációs projektek nélkül is elérhető, a svéd repülőgép egyéb előnyei közé tartozik, amely így nagy rugalmasságot biztosít használójának és csökkenti a beszállítóktól való rendszerfüggőséget. . Európai környezetben kényelmes és természetes, hogy európai beszállítóktól kérünk lőszert.
Ezért is építik be például az olaszok és a britek a nagy teljesítményű Meteor és Spear rakétákat F-35-öseikbe, de ez egy idő- és pénzigényes projekt, amelyben a repülőgépgyártó Lockheed Martin és a BAE társaságok egyaránt. Rendszerek és MBDA vesz részt.

A Gripen E egyedülálló eleme, amely egy lépéssel előrébb viszi, mint a többi jelenlegi vadászgép, az avionikai rendszer. Elsősorban moduláris avionika jellemzi, külön architektúrával. Ez azt jelenti, hogy minden hardver vagy szoftver külön működik. A hardver szoftvertől függetlenül cserélhető, és fordítva, anélkül, hogy ez a kritikus repülési rendszereket érintené. A szoftver béta verziói a rendszeren belüli kockázat nélkül futtathatók kiértékelés céljából. A Gripen C-hez hasonlóan a gyártó ragaszkodik a rövid modernizációs ciklusok koncepciójához – a forradalmian új repüléselektronikai architektúra támogatja a képességek zökkenőmentes növekedését a technológiai fölény megtartása és az új működési igényekhez való zökkenőmentes alkalmazkodás érdekében. Így mutatták be az új verzió főbb különbségeit a régebbi gépekhez képest a Saab képviselői májusban a Future Air Force - New Generation Aircraft konferencián.

Ami az F-35 lopakodó képességét és a Gripen E-vel való összehasonlítását illeti, nem a lopakodó technológián alapul. Azonban kisebb az RCS-je (Radar Cross-Section), mint bármely más működő vadászgépnek, kivéve az F-35-öt és az F-22-t. A már említett, GaN-t (gallium-nitridet) használó elektronikus hadviselési technológiáknak (EW-suite) köszönhetően vitatható, hogy a Gripen E biztosan nem lesz könnyen észlelhető célpont az ellenfél számára.

Az F-35 karbantartási követelményei továbbra is nagyon magasak egy egyhajtóműves vadászgépeknél, és az üzemidő viszonylag alacsony, míg a Gripent a nyugati vadászgépek nagyra becsülik páratlan egyszerű karbantartása miatt. A megfelelő számú F-35A-hoz képest (jövőbeni körülményeink szerint 24 gép, azaz két század) több Gripen tartható harckészültségben, mint az igényesebb F-35A-k (amelyek idővel valószínűleg kiegyensúlyozódnak valamennyire) .

A Gripen E/F-ben és az F-35A-ban is sok a közös. Kialakításuk során figyelembe vették az alacsony gyártási és üzemeltetési költségeket a generációjuk többi repülőgépéhez képest (ez az F-35 esetében megbízható összehasonlítás hiányában még nem erősíthető meg). Ugyanakkor mindkét gép első ránézésre nem túl jelentős repülési teljesítménnyel rendelkezik a kategóriájában (például ami a legnagyobb jelzett sebességet illeti, az F-35 esetében ez 1,6 Mach. A Gripen E ekkor eléri a 2 Mach-ot. Mindkét sebesség tehát alacsonyabb, mint a kétmotoros F-15, Szu-27, de az egymotoros Mirage 2000 repülőgépeknél is). Az amerikai F-35 és a svéd Gripen E azonban ezt a tényt bőven kompenzálja a fejlett repüléstechnikával és azzal a képességgel, hogy a látótávolságon kívül is fellép az ellenség ellen (az F-35 esetében az a tény, hogy a fegyverzetet tengelyek és a repülőgép eléri maximális sebességét, így teljesen élesített). Ha néhány évtizeden belül kétezer F-35-ös repülőgépre lehet számítani szerte a világon, akkor a Gripen E/F minden bizonnyal legfeljebb több százan repül majd. Szülőföldjén, Svédországon kívül eddig csak Brazíliában tette le névjegyét.
Propi.Gripen E nem éri meg az árát.Harcertekben meg sehol nincs az F35hoz képest.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
A RSZR álltal elmondottak miszerint pár dolog csőre van töltve ; szerintem a plussz egy szd. az egyik ilyen project lehet , de hogy késni fog a bejelentés az biztos.Bár nem lehet tudni hogy mennyire komolyak a fillippinó-török-kolumbiai-bolgár gripen érdeklődések/ tárgyalások ; de a 0-km-es tizendarab "C" sárkányokról jó eséllyel lemonndhatunk.Szerény véleményem szerint; ha lesz és marad a Gripen akkor a befutó nálunk az "E" !
 
K

kamm

Guest
A RSZR álltal elmondottak miszerint pár dolog csőre van töltve ; szerintem a plussz egy szd. az egyik ilyen project lehet , de hogy késni fog a bejelentés az biztos.Bár nem lehet tudni hogy mennyire komolyak a fillippinó-török-kolumbiai-bolgár gripen érdeklődések/ tárgyalások ; de a 0-km-es tizendarab "C" sárkányokról jó eséllyel lemonndhatunk.Szerény véleményem szerint; ha lesz és marad a Gripen akkor a befutó nálunk az "E" !
Mar 100x vegigragoztuk, egyedul annak van ertelme, minden szempontbol: technologiai transzfer, lehetseges beszallitas, de minimum gazdasagi ellentetelezes, mar rendszerben allo gep uj verzioja nagysagrendekkel sokkal gyorsabban adoptalhato, nem kell extra befektetes, maga a gep platformja (sw/ew) messze elotte jar mindenkinek, anyagi realitasok alapjan 2x annyit lehet belole uzemeltetni, raadasul jobb fegyverzettel, mint az egyetlen technikailag osszehasonlithato alternativanabol (F-35), raadasul most mar a svedek NATO tagsaga miatt minden uj fejlesztes hamarabb lesz elerheto minden uzemeltetonek stb stb.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Agresszív Sügér

Well-Known Member
2020. december 8.
428
2 162
93
Nem lemond, nincs hozzá alkatrész, lehet persze szépen fogalmazni.. A svéd gyártó szarban van, ha már ilyenre is hajlandó. Ráadásul a mi gépeinket adnák oda, merthogy nem rendeltük meg őket (gondolom hiányzik a money, mert eltapsolták, meg a Vodafone az persze sokkal fontosabb.. Ja...
Mit értesz az alatt, hogy a mi gépeinket adná oda?
Ha a letárolt airframe-ekre gondolsz az nem a mienk, hanem a gyártóé, azt csinál vele amit akar, annak adja oda aki megveszi.
Ha jelenleg nálunk szolgálatban álló 1 század EBS HU-ra, azok zárt végű lízing formájában vannak nálunk, amíg a szerződés tart (ha jól emlékszem 2026), addig azok itt fognak repülni, a svédek nam adhatják oda senkinek, kivéve ha felrugják a szerződést. Ha 2026 után mégis máshova kerülnek, az azt jelenti, hogy váltótípus jön helyettük (pl. az E verzió) és mi visszadjuk őket a svédeknek. Ezt nem tartom valószínűnek, már túl sokat invesztáltunk bele, másrészt váltótípusra abszolút nincs pénzünk a jelenlegi helyzetben.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Mit értesz az alatt, hogy a mi gépeinket adná oda?
Ha a letárolt airframe-ekre gondolsz az nem a mienk, hanem a gyártóé, azt csinál vele amit akar, annak adja oda aki megveszi.
Ha jelenleg nálunk szolgálatban álló 1 század EBS HU-ra, azok zárt végű lízing formájában vannak nálunk, amíg a szerződés tart (ha jól emlékszem 2026), addig azok itt fognak repülni, a svédek nam adhatják oda senkinek, kivéve ha felrugják a szerződést. Ha 2026 után mégis máshova kerülnek, az azt jelenti, hogy váltótípus jön helyettük (pl. az E verzió) és mi visszadjuk őket a svédeknek. Ezt nem tartom valószínűnek, már túl sokat invesztáltunk bele, másrészt váltótípusra abszolút nincs pénzünk a jelenlegi helyzetben.

Ez alatt mit értesz? A 2026 utáni rész érdekel. Megkötöttünk velük egy szerződést, hogy aszem 2036-ig fixen megvan a karbantartás támogatása a gépeinkre. Hogy akarnák 2027-től bolgároknak adni, ami suportjára velünk van szerződésük?
Azt a részt úgy nem értem, ahogy van. Pisti hsz-ét meg még inkább.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Nem a jelenlegi légiflottánk gépeire gondolok, hanem az esetlegesen beszerzendő második Gripen század repülőgépeire. Az egy század letárolt airframe-ből néhány darabot még át tudunk venni, de ha 10-et legyártanak a buleszoknak, akkor kvázi elfogy az sárkány, akkor a 10-en fennmaradó mennyiséget tudnánk csak beszerezni, kivéve, ha átvennénk svéd (csöndben talán néhány dél-afrikai gépet). Utóbbiak egyediek, tehát némileg át kéne építeni, a svédeknél viszont többet repültek. Igaz ŐK a gyártók és lehet nagyjavítani stb. de azért van a sárkányokba..
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Nem a jelenlegi légiflottánk gépeire gondolok, hanem az esetlegesen beszerzendő második Gripen század repülőgépeire. Az egy század letárolt airframe-ből néhány darabot még át tudunk venni, de ha 10-et legyártanak a buleszoknak, akkor kvázi elfogy az sárkány, akkor a 10-en fennmaradó mennyiséget tudnánk csak beszerezni, kivéve, ha átvennénk svéd (csöndben talán néhány dél-afrikai gépet). Utóbbiak egyediek, tehát némileg át kéne építeni, a svédeknél viszont többet repültek. Igaz ŐK a gyártók és lehet nagyjavítani stb. de azért van a sárkányokba..
Szerintem a pontos darabszámot senki sem tudja hogy mennyi 0 km-es sárkányuk lehet a svédeknek , csak ők ,én kb. 1,5 szd.n-nyi ra tippelek.Ezt a nyár folyamán 1900000000000000 szor végigrágtuk.Volt aki itt a topicban írta hogy egy szd.-nyi , volt aki magánban írta , kint megszámolta , kereken 2.szd.nyi , mindegy!A svédektől szerintem nem szerzünk be , ők kb. 60/60 géppel képzelik el a jövőt , konkrétan 60 modernizált "C" és 60"E"!Ez az infó a svéd haderőfejlesztési topicban , a nyár folyamán jelent meg!Ha a buleszok beelőznek/beelőztek a kanyarban minket , akkor a SAAB-tól csak a Gripen "E" maradhat!
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Mit értesz az alatt, hogy a mi gépeinket adná oda?
Ha a letárolt airframe-ekre gondolsz az nem a mienk, hanem a gyártóé, azt csinál vele amit akar, annak adja oda aki megveszi.
Ha jelenleg nálunk szolgálatban álló 1 század EBS HU-ra, azok zárt végű lízing formájában vannak nálunk, amíg a szerződés tart (ha jól emlékszem 2026), addig azok itt fognak repülni, a svédek nam adhatják oda senkinek, kivéve ha felrugják a szerződést. Ha 2026 után mégis máshova kerülnek, az azt jelenti, hogy váltótípus jön helyettük (pl. az E verzió) és mi visszadjuk őket a svédeknek. Ezt nem tartom valószínűnek, már túl sokat invesztáltunk bele, másrészt váltótípusra abszolút nincs pénzünk a jelenlegi helyzetben.
Zárt végű lízingünk van, tehát maradvány áron, 0 frontért megvehetjük őket. Nem költenénk a modernizálásukra, ha nem kívánnánk rendszerben tartani őket.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Szerintem a pontos darabszámot senki sem tudja hogy mennyi 0 km-es sárkányuk lehet a svédeknek , csak ők ,én kb. 1,5 szd.n-nyi ra tippelek.Ezt a nyár folyamán 1900000000000000 szor végigrágtuk.Volt aki itt a topicban írta hogy egy szd.-nyi , volt aki magánban írta , kint megszámolta , kereken 2.szd.nyi , mindegy!A svédektől szerintem nem szerzünk be , ők kb. 60/60 géppel képzelik el a jövőt , konkrétan 60 modernizált "C" és 60"E"!Ez az infó a svéd haderőfejlesztési topicban , a nyár folyamán jelent meg!Ha a buleszok beelőznek/beelőztek a kanyarban minket , akkor a SAAB-tól csak a Gripen "E" maradhat!
Én 1 századról tudok, aki megszámolta, annak biztosan jobb infoja van. Úgy tudom, hogy a SAAB saját üzleti kockázatára gyártotta le az airframe-ket. Szerintem se szerzünk be svédet, nekik közel a Medve, és most kell a repülőgép nekik, és az E is lassan csordogál a Flygvapnethez..
 
K

kamm

Guest
Én 1 századról tudok, aki megszámolta, annak biztosan jobb infoja van. Úgy tudom, hogy a SAAB saját üzleti kockázatára gyártotta le az airframe-ket. Szerintem se szerzünk be svédet, nekik közel a Medve, és most kell a repülőgép nekik, és az E is lassan csordogál a Flygvapnethez..
Mert lassan fizeti. Siman fel tudja pörgetni a gyártást a Saab.
Az hagyján, de a brazil gyár is elkezdett már termelni, azoval az biztosan nem igazán, hogy ne lenne kapacitás.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Én 1 századról tudok, aki megszámolta, annak biztosan jobb infoja van. Úgy tudom, hogy a SAAB saját üzleti kockázatára gyártotta le az airframe-ket. Szerintem se szerzünk be svédet, nekik közel a Medve, és most kell a repülőgép nekik, és az E is lassan csordogál a Flygvapnethez..
Ahogy kamm is írja , meglehetne pörgetni ; de krisss-t ha nem is szó szerint ídézve a gazdaság és a pénzügyi szektorunk erőteljes lejtmenetben van!Ha a.megrendelések jönnek akkor az frankó!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem a jelenlegi légiflottánk gépeire gondolok, hanem az esetlegesen beszerzendő második Gripen század repülőgépeire. Az egy század letárolt airframe-ből néhány darabot még át tudunk venni, de ha 10-et legyártanak a buleszoknak, akkor kvázi elfogy az sárkány, akkor a 10-en fennmaradó mennyiséget tudnánk csak beszerezni, kivéve, ha átvennénk svéd (csöndben talán néhány dél-afrikai gépet). Utóbbiak egyediek, tehát némileg át kéne építeni, a svédeknél viszont többet repültek. Igaz ŐK a gyártók és lehet nagyjavítani stb. de azért van a sárkányokba..
Rosszul tudod. A svédek nagyságrendileg hasonló terhelés mellett használják a gépeket, mint mi. Többet repülnek, de nekik nagyobb a rendelkezésre álló gépszám, így hasonlóan oszlik el. A csehek gépei repültek jóval többet. Náluk valószínűleg emiatt is ajánlgatták ingyen a cseheknek, ha kifizetik a C+-ra való upgradet.
Én 1 századról tudok, aki megszámolta, annak biztosan jobb infoja van. Úgy tudom, hogy a SAAB saját üzleti kockázatára gyártotta le az airframe-ket. Szerintem se szerzünk be svédet, nekik közel a Medve, és most kell a repülőgép nekik, és az E is lassan csordogál a Flygvapnethez..
Nem, mert az FMV kifizette ezt nekik. A cikkből a pontos számot is megtudod (14).
Ennek ellenére folyamatosan érkezik be a századokhoz az E is. Ami miatt folyamatosan pörgetik ki a C-ket. De letárolva is van még egy halom gépük.
Nekünk egyáltalán nem kellene az új airframe. Nekünk a mennyiség kell, és OLCSÓN.
Tehát pont ideális lenne a jelenlegi gépeinkkel hasonló terhelésű svéd C-ket elhozni. És jelen helyzetben nem csak az E-nél lenne olcsóbb, de a vadi új airframes C-knél is!
Mondom, hogy én elkezdeném aktívan keresni a közös nevezőt a svédekkel. Mi megvakarjuk az ő hátukat (azonnali NATO ratifikáció) , ők meg a miénket (nem csak a Gripenek szintjén, de egyéb haditechnika terén is lehetne velük alkudozni).
Annál is inkább, mert most könnyebb szót érteni a svédekkel a választások óta.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Rosszul tudod. A svédek nagyságrendileg hasonló terhelés mellett használják a gépeket, mint mi. Többet repülnek, de nekik nagyobb a rendelkezésre álló gépszám, így hasonlóan oszlik el. A csehek gépei repültek jóval többet. Náluk valószínűleg emiatt is ajánlgatták ingyen a cseheknek, ha kifizetik a C+-ra való upgradet.

Nem, mert az FMV kifizette ezt nekik. A cikkből a pontos számot is megtudod (14).
Ennek ellenére folyamatosan érkezik be a századokhoz az E is. Ami miatt folyamatosan pörgetik ki a C-ket. De letárolva is van még egy halom gépük.
Nekünk egyáltalán nem kellene az új airframe. Nekünk a mennyiség kell, és OLCSÓN.
Tehát pont ideális lenne a jelenlegi gépeinkkel hasonló terhelésű svéd C-ket elhozni. És jelen helyzetben nem csak az E-nél lenne olcsóbb, de a vadi új airframes C-knél is!
Mondom, hogy én elkezdeném aktívan keresni a közös nevezőt a svédekkel. Mi megvakarjuk az ő hátukat (azonnali NATO ratifikáció) , ők meg a miénket (nem csak a Gripenek szintjén, de egyéb haditechnika terén is lehetne velük alkudozni).
Annál is inkább, mert most könnyebb szót érteni a svédekkel a választások óta.
Köszönöm, új információ. Az, hogy új airframe, vagy használt és nagyjavított gyakorlatilag nem sok külömbséget látok, mert járulékos költségek vannak, nem is kevés (pld. kevés a NATO kompatibilis pilon nálunk 2 századhoz). Mi DENEL függesztőket használunk. Gyáranak még egyáltalán, van rá még szaki, meg cucc dél-afrika, szóval ott kicsit más világ vanmost). A RUAG póttartályok drágábbak, de "tudtommal alacsonyabb észlelhetőségüke anyaguk miatt". A több gép, több fegyverzetet igényel. Persze a svéd póttankok sem roszabbak, meg az AMRAAM ráfér a nem NATO pilonra is, de akkor meg sakkozni kell a tartókkal stb.. Bár már itt tartanánk. De most azt mondom, mi egy viccben: Apu és Anyu is azt mondta, hogy "kurvára kell pénz" csak más-mást értettek belőle..
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: fishbed and kamm

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Jó estét krisss!A gripenek fegyverpalettáján idén feltűnik az IRIS-T , vagy egyenlőre ez is felejtős hosszabb ídőre?Csak mert mintha idénre lett volna igérve; de lehet hogy én tudom rosszul.A Meteort már meg sem merem kérdezni.
 
Status
Not open for further replies.