Azt a lízingdíjat, ami MAJD felszabadul, MÁR elköltötték szerintem.
Az egy legalább akkora szakmai hiba lenne, mint amikor annak idején belekezdtünk a Gripen ügybe, és emiatt az megfojtotta Honvédség minden egyéb beszerzését.
Mi több nem csak az ott felszabadult mennyiséget kell fenntartani, hanem még mellé különíteni.
Az az igazság, hogy már vagy 2x - itt a fórumon - levezettem, hogy a 3 század is lazán finanszírozható lenne. Különösen C/D alapon.
A svéd légierő nyilvánosságra került szerződése alapján azt mondanám, hogy kb. a jelenlegi éves díj harmada, negyede mehet a fenntartásra. De semmiképp közelében sincs a felének.
Azaz, ha nem kell csak a fenntartást fizetni, akkor több fog felszabadulni, mint amit fizetnin kell.
Ne feledjük a cseheknek ingyen adták volna oda a gépeket, csak üzemeltessék tovább őket!
Úgy néz ki a csehek erre beintettek.
Nekünk csak azt kell mondani, hogy 2027 január 1-étől tessék szépen átrepülni ezekkel a gépekkel. Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket), akkor is itt van 28 gép kevesebből, mint amit jelenleg fizetünk.
Ezt már csak tovább kell gondolni egy harmadik század erejéig. Igen, többe fog kerülni, mint jelenleg, de amíg annak idején a Gripenekre költöttük a Honvédség éves költségvetésének (kb.: 300Mrd HUF) tizedét, addig bármilyen konstrukcióban 3 századért nem fizetnénk most ki a 20-adát sem!