K
kamm
Guest
Az utobbival en sosem ertenek egyet. Egyszeruen nincs az a mennyisegu C/D, amivel az E-t es avadonatuj kepessegeit, future-proof platformjat stb ki lehetne valtani, raadasul nekunk nagyon is minimalis a keret (max 50-60 gepet lehetne uzemeltetni a ket repteren osszesen, es akkor optimista voltam), no meg maradnanak vagy 20-30 evre, ezert kizarolag az E-re szabad szerintem csak aldozni.Rosszul tudod. A svédek nagyságrendileg hasonló terhelés mellett használják a gépeket, mint mi. Többet repülnek, de nekik nagyobb a rendelkezésre álló gépszám, így hasonlóan oszlik el. A csehek gépei repültek jóval többet. Náluk valószínűleg emiatt is ajánlgatták ingyen a cseheknek, ha kifizetik a C+-ra való upgradet.
Nem, mert az FMV kifizette ezt nekik. A cikkből a pontos számot is megtudod (14).
Ennek ellenére folyamatosan érkezik be a századokhoz az E is. Ami miatt folyamatosan pörgetik ki a C-ket. De letárolva is van még egy halom gépük.
Nekünk egyáltalán nem kellene az új airframe. Nekünk a mennyiség kell, és OLCSÓN.
Tehát pont ideális lenne a jelenlegi gépeinkkel hasonló terhelésű svéd C-ket elhozni. És jelen helyzetben nem csak az E-nél lenne olcsóbb, de a vadi új airframes C-knél is!
Mondom, hogy én elkezdeném aktívan keresni a közös nevezőt a svédekkel. Mi megvakarjuk az ő hátukat (azonnali NATO ratifikáció) , ők meg a miénket (nem csak a Gripenek szintjén, de egyéb haditechnika terén is lehetne velük alkudozni).
Annál is inkább, mert most könnyebb szót érteni a svédekkel a választások óta.