Mázlista...!Szerintem elbeszélünk egymás mellett!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mázlista...!Szerintem elbeszélünk egymás mellett!
a csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket), akkor
Hat igen, ez valahol ugyanaz, mint a 'jaj, nem kell annyi loszert elgyakorolni' - de, el kell, ez (is) megkulonbozteti a professzionalis segeret az operettol.Akkor a pilóták nem gyakorolnának eleget.
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.Akkor a pilóták nem gyakorolnának eleget.
"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
Beon biztos nem múlik hogy melyik gép repül!A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
Na, akkor látod már, hogy hogyna lehet egyes gépeket alul, míg másokat extrán terhelni?"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!
De ugye valakin igen! Vagy azt akarod kitalálni, hogy minden reggel tombolahúzással döntik el, hogy melyik gépen lesz lerepülve az aznapi feladat, vagy melyik lesz készenlétben.Beon biztos nem múlik hogy melyik gép repül!
Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.De ugye valakin igen! Vagy azt akarod kitalálni, hogy minden reggel tombolahúzással döntik el, hogy melyik gépen lesz lerepülve az aznapi feladat, vagy melyik lesz készenlétben.
Na akkor nem olyan nagy probléma elképzelni, hogy ha A lajstromszámú gépbe akarsz üzemórát pakolni, míg B-t kímélni, akkor ma is, meg holnap is az A fog repülni a B meg tartalékként működik. Ha valamilyen meghibásodás van, akkor repülik csak a B-t. A kiképzési terv ki van elégítve, ugyanakkor szerencsés esetben a hét minden napján is tud az A repülni, míg a B meg áldogál a hangárban.Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
Egy pilóta mikor gyakorol többet?Ez így van, csak ez nem arra válasz, amit felvetettem.
Egy pilóta mikor gyakorol többet?
Ha A gépen repül 35 órát + B gépen 5-öt, vagy ha A és B gépet egyformán terhelve mindkettőn 20 órát?
Nyilván ezt nem lehet megoldani 2x14 gép esetén...Nem hajthatod örökké ugyan azt a gépet, hiszen előbb-utóbb karbantartásra kell vinni.
Nyilván ezt nem lehet megoldani 2x14 gép esetén...
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket)
mennyit repülhet egy Gripen?Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.
Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
A mindenkori db számhoz viszonyìtva a 1,5 × feltöltés az ideális.Az éves repült óra mennyiség szerintem a 140 órát nem éri el átlagban.A bemutató pilóta/ták valszeg többet repülnek , ott meglehet a 140 óra!Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.
Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
6000 óra elvileg a C/D verzióra össz óraszám 30 évre (de lehet 40 évre erre nem emlékszem már).8000 óra volt a tervezett de ezt módosították,de talán mostanában ellenőrzik a svédek újra,hogy mégis lehetséges ez az óraszám.mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.