[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Akkor a pilóták nem gyakorolnának eleget.
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
Beon biztos nem múlik hogy melyik gép repül!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!
Na, akkor látod már, hogy hogyna lehet egyes gépeket alul, míg másokat extrán terhelni?
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
De ugye valakin igen! Vagy azt akarod kitalálni, hogy minden reggel tombolahúzással döntik el, hogy melyik gépen lesz lerepülve az aznapi feladat, vagy melyik lesz készenlétben.
Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.
 
  • Tetszik
Reactions: amper

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szerintem ezt úgy döntik el hogy előző nap megcsinálják a tervtáblát , az alapján hogy az éves kik.terv az adott hónapra mit ír elő.A szd.kik. tisztje rácsörög a gripen rep.m.főnökre hogy mennyi a repülhető gép.Majd ennek figyelembevételével megrajzolja a másnapi tervtáblát.Gondolom én.De ha nem így van szólj nyugodtan.
Na akkor nem olyan nagy probléma elképzelni, hogy ha A lajstromszámú gépbe akarsz üzemórát pakolni, míg B-t kímélni, akkor ma is, meg holnap is az A fog repülni a B meg tartalékként működik. Ha valamilyen meghibásodás van, akkor repülik csak a B-t. A kiképzési terv ki van elégítve, ugyanakkor szerencsés esetben a hét minden napján is tud az A repülni, míg a B meg áldogál a hangárban.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.

Ez így van, csak ez nem arra válasz, amit felvetettem. :D
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
A fejlesztés topicba kelepisti írt egy remek kis szösszenetet , lehet vele nem egyetérteni de van igazsága.Hogy mire van és mire nincsen pénz azt csak fent tudják ; de év elején a cseh fejlesztés topicba és most Pistinél is szóba került hogy a cseh upgrade 1-2 hónap alatt lefutott.Nekünk ez 2 év.Beszédes szerintem.Ha egy 6 + 2 variációt össze lehetne hozni , Mekka felé meg lehet hajolni 5-ször ; de szkeptikus vagyok.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Nyilván ezt nem lehet megoldani 2x14 gép esetén... o_O

Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:
Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket)
, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 186
10 660
113
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Fussunk neki mégegyszer.
Most van X gépünk N pilótával, akiknek a repült óráinak összege T.
Ha lenne 2×X gépünk 2×N pilótával, akkor nekik legalább 2×T összegű repült órát kell biztosítani, hogy maradjon a színvonal.
A te ötleted az volt, hogy:

, azaz, hogy ezek a gépek az átlagosnál jóval kevesebbet repüljenek. Ez viszont azt jelenti, hogy amennyivel ezek kevesebbet repülnek, a többinek annyival kell többet repülnie.
Ha a maradék 14 gépnél azt akarjuk, hogy ne egyszerre koppanjon mind, akkor lesz olyan, ami repül évente akár 400 vagy még több órát, mert vagy 40 pilótát kell 14 gépre szétosztani, akiknek jó lenne átlag 120-140 órát repülni.

Néhány gépet lehet kevesebbet használni, de arra meg kell, hogy legyen a megfelelő ember, aki ezt kiszámolja, hogy mikor melyik menjen. ahogy előre le kell adni a svédeknek, hogy mikor melyik gép megy hozzájuk karbantartásra.
A mindenkori db számhoz viszonyìtva a 1,5 × feltöltés az ideális.Az éves repült óra mennyiség szerintem a 140 órát nem éri el átlagban.A bemutató pilóta/ták valszeg többet repülnek , ott meglehet a 140 óra!
 

hollywood

Member
2013. március 30.
39
25
18
mennyit repülhet egy Gripen?
A csehek 2020-ra érték el a 30.000 órát, 14 géppel az gépenként 2150 óra, szóval valahol 3500-4000 körül lesznek 2029-re. Nekünk ha jól tudom 2026ra lesz meg a 46.000 óra ami gépenként 3285, tehát 3600 körül leszünk mi is 2026-ra.
6000 óra elvileg a C/D verzióra össz óraszám 30 évre (de lehet 40 évre erre nem emlékszem már).8000 óra volt a tervezett de ezt módosították,de talán mostanában ellenőrzik a svédek újra,hogy mégis lehetséges ez az óraszám.
 
Status
Not open for further replies.