[HUN] Vadászgépek beszerzése

Tartom, 5 év , megkapod a 18 éves Chivast ha tévedtem!
Úriember biztosra nem fogad, de majd valahol eliszogatunk belőle. :)
Mar egy éve is rendkívül kevés volt a 14 gép, az nem légierő, hanem operettszazad, meg legirendeszet.
Ma mar teljesen más a helyzet, ma már nem is kérdés a több gép, a kérdés csak a prioritásuk.
A pénz véges, jó sansszal a jelenlegi cirkusz miatt a szárazföldi páncélos és tüzérségi erők egyértelműen fontosabbak, prioritást élveznek, ennyi az egész.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag
Írtam visszább , maximálisan igazad van a 14 gép kevés ; nem véletlenül írtam 5 évet!Az alatt bármi lehet , de nem hiszem.A pénz véges , a szárazföldi erők és a légvédelem fog előterbe kerülni valszeg.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles
Azt a lízingdíjat, ami MAJD felszabadul, MÁR elköltötték szerintem.
Az egy legalább akkora szakmai hiba lenne, mint amikor annak idején belekezdtünk a Gripen ügybe, és emiatt az megfojtotta Honvédség minden egyéb beszerzését.
Mi több nem csak az ott felszabadult mennyiséget kell fenntartani, hanem még mellé különíteni.
Az az igazság, hogy már vagy 2x - itt a fórumon - levezettem, hogy a 3 század is lazán finanszírozható lenne. Különösen C/D alapon.
A svéd légierő nyilvánosságra került szerződése alapján azt mondanám, hogy kb. a jelenlegi éves díj harmada, negyede mehet a fenntartásra. De semmiképp közelében sincs a felének.
Azaz, ha nem kell csak a fenntartást fizetni, akkor több fog felszabadulni, mint amit fizetnin kell.
Ne feledjük a cseheknek ingyen adták volna oda a gépeket, csak üzemeltessék tovább őket!
Úgy néz ki a csehek erre beintettek.
Nekünk csak azt kell mondani, hogy 2027 január 1-étől tessék szépen átrepülni ezekkel a gépekkel. Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket), akkor is itt van 28 gép kevesebből, mint amit jelenleg fizetünk.
Ezt már csak tovább kell gondolni egy harmadik század erejéig. Igen, többe fog kerülni, mint jelenleg, de amíg annak idején a Gripenekre költöttük a Honvédség éves költségvetésének (kb.: 300Mrd HUF) tizedét, addig bármilyen konstrukcióban 3 századért nem fizetnénk most ki a 20-adát sem!
 
  • Tetszik
Reactions: Giskard and SilvioD
Azt a lízingdíjat, ami MAJD felszabadul, MÁR elköltötték szerintem.
2025-ben jár le a lízing.....dehogy költötték el.
Ahogy felettem levezették ez a bővítés most könnyedébben finanszírozható mint a többi fegyvernem, itt vannak alapok. Ezt vétek lenne nem kihasználni!! Ráadásul ha megnézed az eddig bejelentett fejlesztéseket, minek kellene 8-12 kiképző gép, ha 12+2 Gripenünk marad??
 
Az egy legalább akkora szakmai hiba lenne, mint amikor annak idején belekezdtünk a Gripen ügybe, és emiatt az megfojtotta Honvédség minden egyéb beszerzését.
Mi több nem csak az ott felszabadult mennyiséget kell fenntartani, hanem még mellé különíteni.
Az az igazság, hogy már vagy 2x - itt a fórumon - levezettem, hogy a 3 század is lazán finanszírozható lenne. Különösen C/D alapon.
A svéd légierő nyilvánosságra került szerződése alapján azt mondanám, hogy kb. a jelenlegi éves díj harmada, negyede mehet a fenntartásra. De semmiképp közelében sincs a felének.
Azaz, ha nem kell csak a fenntartást fizetni, akkor több fog felszabadulni, mint amit fizetnin kell.
Ne feledjük a cseheknek ingyen adták volna oda a gépeket, csak üzemeltessék tovább őket!
Úgy néz ki a csehek erre beintettek.
Nekünk csak azt kell mondani, hogy 2027 január 1-étől tessék szépen átrepülni ezekkel a gépekkel. Ha csínján bánunk a bennük lévő üzemidővel (értsd sokat pihentetjük a cseh gépeket), akkor is itt van 28 gép kevesebből, mint amit jelenleg fizetünk.
Ezt már csak tovább kell gondolni egy harmadik század erejéig. Igen, többe fog kerülni, mint jelenleg, de amíg annak idején a Gripenekre költöttük a Honvédség éves költségvetésének (kb.: 300Mrd HUF) tizedét, addig bármilyen konstrukcióban 3 századért nem fizetnénk most ki a 20-adát sem!
Apage satanas!
Kell a kutyanak a ruhes csehek levedlett huszeves gepei... ertem en, hogy te arra apellalsz, hogy ingyen kapnad, de egyreszt az kizart, masreszt azzal csak tovabbrugtuk a szarosvodrot mondjuk 2-3 evvel, mert sok ertelme annak sem lesz mondjuk 2030 utan mar... esetleg akkor okes, ha egyben be is rendelik az E szazadot, mert akkor duzzogva, de lenyelem, hogy kozben jon a gebrauchte bohmische geschaft... :D
 
Apage satanas!
Kell a kutyanak a ruhes csehek levedlett huszeves gepei... ertem en, hogy te arra apellalsz, hogy ingyen kapnad, de egyreszt az kizart, masreszt azzal csak tovabbrugtuk a szarosvodrot mondjuk 2-3 evvel, mert sok ertelme annak sem lesz mondjuk 2030 utan mar... esetleg akkor okes, ha egyben be is rendelik az E szazadot, mert akkor duzzogva, de lenyelem, hogy kozben jon a gebrauchte bohmische geschaft... :D
A csehek 27-ről 29-re tették át a gripenjeik kifutását- ergo 90% biztos vagyok benne , hogyha lesz, akkor nem az övüké.
 
Apage satanas!
Kell a kutyanak a ruhes csehek levedlett huszeves gepei... ertem en, hogy te arra apellalsz, hogy ingyen kapnad, de egyreszt az kizart, masreszt azzal csak tovabbrugtuk a szarosvodrot mondjuk 2-3 evvel, mert sok ertelme annak sem lesz mondjuk 2030 utan mar... esetleg akkor okes, ha egyben be is rendelik az E szazadot, mert akkor duzzogva, de lenyelem, hogy kozben jon a gebrauchte bohmische geschaft... :D
Az életkor nem lenne probléma a csehek annak idején új gyártású gépeket kaptak), inkább a repült óra. De ahogy írtam is, azzal lehet mit kezdeni. Egyszerűen többet reptetjük a jelenlegi állományt.
Lenne egy olyan forgatókönyv, aminek te is örülnél, meg a káposzta is megmaradna.
A mostani gépeinket befizetjük egy a svédekével azonos MLU-ra (C/D+). Miközben megrendelünk egy E századot.
Mire lemegy a mi gépeink upgrade-je, kijön a csehektől a Gripen század. Azok is megkaphatják az upgrade-et.
Ebben a konstrukcióban egy elég nagy kompatibilitást tudunk a gépeinknek biztosítani, miközben folyamatos lesz annak idején a gépek kifutása is.
Mert ugye 15-20 év múlva szépen sorban elkezdhetjük leállítani a századokat. Először a cseh C/D-ket. Majd a mi saját gépeinket. Míg végül kb. 35-40 évvel a rendszerbe állítás után az E-ket is. Addigra meg már itt kell legyen az új generáció.
Cserébe a pilóták egyik gépről a másikra is könnyen átpakolhatók. Logisztikai szinten nem lenne megerőltető a 2 típus egymás mellett (valójában csak altípus), mégis az E-kkel a pénzünkért kapható legjobb/legmodernebb gépet üzemeltethetjük.
A cseh gépek előnye az olcsó pénzen való flotta duplázás lenne.
Ennél egyel többe kerülne a svédek saját gépeinek átvétele. A következő lépcső a félrerakott airframe-ek megépítése.
Mindenesetre most az erősen szöget ütött a fejembe, amit a Gripen pilóta őrnagy említett a Targo sisakok kiválasztása, és az E-kkel való kompatibilitásról.
 
Az életkor nem lenne probléma a csehek annak idején új gyártású gépeket kaptak), inkább a repült óra. De ahogy írtam is, azzal lehet mit kezdeni. Egyszerűen többet reptetjük a jelenlegi állományt.
Lenne egy olyan forgatókönyv, aminek te is örülnél, meg a káposzta is megmaradna.
A mostani gépeinket befizetjük egy a svédekével azonos MLU-ra (C/D+). Miközben megrendelünk egy E századot.
Mire lemegy a mi gépeink upgrade-je, kijön a csehektől a Gripen század. Azok is megkaphatják az upgrade-et.
Ebben a konstrukcióban egy elég nagy kompatibilitást tudunk a gépeinknek biztosítani, miközben folyamatos lesz annak idején a gépek kifutása is.
Mert ugye 15-20 év múlva szépen sorban elkezdhetjük leállítani a századokat. Először a cseh C/D-ket. Majd a mi saját gépeinket. Míg végül kb. 35-40 évvel a rendszerbe állítás után az E-ket is. Addigra meg már itt kell legyen az új generáció.
Cserébe a pilóták egyik gépről a másikra is könnyen átpakolhatók. Logisztikai szinten nem lenne megerőltető a 2 típus egymás mellett (valójában csak altípus), mégis az E-kkel a pénzünkért kapható legjobb/legmodernebb gépet üzemeltethetjük.
A cseh gépek előnye az olcsó pénzen való flotta duplázás lenne.
Ennél egyel többe kerülne a svédek saját gépeinek átvétele. A következő lépcső a félrerakott airframe-ek megépítése.
Mindenesetre most az erősen szöget ütött a fejembe, amit a Gripen pilóta őrnagy említett a Targo sisakok kiválasztása, és az E-kkel való kompatibilitásról.
Semmi sincsen cáfolva , semmi sincsen megerősítve!Az hogy a sisakcélzó izraeli , abból azért talán nem feltétlen következik hogy "E"-t veszünk , mert a brazìl "E"-hez izraeli sisakcélzó van!Meg nekünk is valszeg az lesz.
 
Semmi sincsen cáfolva , semmi sincsen megerősítve!Az hogy a sisakcélzó izraeli , abból azért talán nem feltétlen következik hogy "E"-t veszünk , mert a brazìl "E"-hez izraeli sisakcélzó van!Meg nekünk is valszeg az lesz.
A svédhez is az van, mivel csak az van készen, és az van integrálva az E-hez.
Ugye meghallgattad a podcast-tet?
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Akkor a pilóták nem gyakorolnának eleget.
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
 
A pilóták nem egybizonyos gépen szolgálnak folyamatosan (mint a taxisok). Amit éppen "dob nekik a gép", azzal repülnek. Azaz kizárólag a beosztáson/és az elöljárón múlik, hogy éppen melyik gépet nyüstölik. Képzeld el úgy, mint a hipermarket bevásárló kocsijait a tárolóban. A sor végén lévőt folyamatosan használják a vásárlók. A végén lévőt meg lehet, hogy csak akkor, ha éppen a személyzet átforgatja a kocsik sorrendjét.
"A" üzemórától "B" üzemóráig repül a gép vagy meghibásodásig.Amikor készül a repülési tervtábla , abba a gripen rep.m. főnök is beleszól!Az " X " órás ídőszakos műszaki felé közeledve óvatosan reptetik. Majd miután elérte , kiveszik a repülésből és átvizsgálják és ha az adott ídőszakoshoz tartozó műszaki átvizsgálás nem tárt fel semmilyen meghibásodást újra repül.Nagyon kivonatosan!