[HUN] Vadászgépek beszerzése

Dehogy teszteltek egymas ellen.


Kulon-kulon, egy elkepzelt programot repulve.
A legviccesebb az volt, amikor a "nagy hideg" miatt nem is szallhattak fel az amerikaiak, a Gripen meg vidaman lenyomta az aznapra kiirt tesztkoret. :D
Kamm tisztelettel megkérlek ne tulajdoníts nekem olyan gondolatokat amelyeket le sem írtam!NEM ÌRTAM HOGY A GÉPEKET EGYMÁS ELLEN TESZTELTÉK.!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
https://www.hngn.com/articles/24429...-makes-f-35-22-stealth-feature-vulnerable.htm Nagyon nem mindenben értünk egyet kamm-al , de vannak igazságai , mégha pindurik is!!!!Az "E" rendelkezik ilyen rendszerel!
Sírva röhögök ezeken, hogy majd az IRST segít dumán.*

  1. Mintha nem létezne időjárás, ha kell, akkor lentebb jön az F-22 is. Ha ez faktor lenne.ű
  2. Amúgy az F-22 bőven 100 km felül loftolja feléd az AIM-120. Sok siket az IRST-nek a szemből közeledő cél ellen, ami még utánégetőt sem használ és a törzs alulról nézve takarja a csóváját is a hajtóműnek.
  3. Track készítése az IRST-vel elég korlátos. Az meg kéne a rakétának.

*Amúgy meg az F-35-ön meg van DAS és EOTS. Nem csak nem stealth gépen lehet IRST...
 
Első kérdésem csak az lenne, hogy a radar felülete, hullámhossza és teljesítménye mennyi.
Elta 2052 AESA GaN LPI technológiás radar. telóról ki nem keresem, javaslom a. Radartuhtorialt és az Elta honlapján megnézni.REH Elta Elisra/Esmara.MAWS,Elta PAWS (ez konkrét egyezés,Gripen E -n is ez van). Vontatott csali szintén Elta És Elta EW podok, köztük a. Scorpione,ami az Arexis megfelelője.Plusz az Elta felderítő és célzó podok.Kfir C10P, amiket most vonnak ki...
Leonardo Raven az elfogadható antennaval különben némileg jobb,de technológiailag egy színt.
 
Sírva röhögök ezeken, hogy majd az IRST segít dumán.*

  1. Mintha nem létezne időjárás, ha kell, akkor lentebb jön az F-22 is. Ha ez faktor lenne.ű
  2. Amúgy az F-22 bőven 100 km felül loftolja feléd az AIM-120. Sok siket az IRST-nek a szemből közeledő cél ellen, ami még utánégetőt sem használ és a törzs alulról nézve takarja a csóváját is a hajtóműnek.\
Mondjuk errol te is tudod, hogy nem az infra fogja eszlelni, masreszt 100km tulrol inditott AMRAAM az mar igencsak a legvege, egy gyakorlott pilota siman lelepi, mert a legvegen mar igencsak lassu lesz, hogy elfogja.
Gyakorlatban az 60-70km lehet, utana mar sanszosan nem talalt, hacsak nem kepzetlen az ellenfel pilotaja. Ha Meteorral kerul szembe, akkor meg - pilotahibat, szituacios elonyt stb felreteve - biztosan veszitene.
A Meteornak pont ez az egyik elonye, a ramjet, hogy nem 8-10 masodpercig eg a hajtoanyag full gazon, aztan csak lassul, mint az AMRAAM. A Meteor egy sokkal okosabb, fejlettebb design: megy fel olyan csucssebessegre, mint az AMRAAM, de konkretan gyorsit is a vegen, raadasul vegig szabalyozza a hajtomuvet, ha jol remlik 120-140km at folyamatosan kepes hajtasra - sokkal-sokkal veszelyesebb, raadasul a no-escape zone is nagyobb, szerintem siman van 100km is, plane loft inditas mellett.

  1. Track készítése az IRST-vel elég korlátos. Az meg kéne a rakétának.

*Amúgy meg az F-35-ön meg van DAS és EOTS. Nem csak nem stealth gépen lehet IRST...

Persze, meg eleve sosem valami silver bullet a megoldas, hanem az aggregated, kompozit teljesitmenye a kulonbozo szerzorrendszereknek.
 
Hansold nem a gépet,hanem a kiengedett lumberg lencsét látta....Meteor integrálása még folyamatban.Kulonben a Meteor sem ér sokat.A működő hajtóművet a MAWS hamarabb kiszúrja.Mehet rá az aktív zavaras,dipol,aktív dipol,vontatott csali.F35 mindegyikkel rendelkezik...Sok sikert a talalathoz.De az indítás már problémás,hisz a Raven radar csak közelről látja az amcsit, jóval annak AMRAAM raketainak lotavolan belül.....
Vegyük már tudomásul,a Gripen a 4. generáció legkisebb teljesítményű gépe, és az E változatra ez ugyanúgy érvényes.
Minden más csak Saab reklampropi mese.
Olvasd már el a cikket legalább, amit belinkeltem!
A Luneberg lencsék a normál radarok számára világítják ki a gépet, mint a karácsonyfa, a Hensoldt meg passzív radarokkal követte a gépeket!
 
Ja,legalább a DAS messzebbről érzékeli a működő hajtómű hőjét....Plusz a légbeömlő radarvisszavero felület.Mehet rá az aktív csali,vontatta és kidobva is, fedélzeti zavaró,meg kitérő manőver.
Meteor sem csodaszer.....
 
Hát igen, akkor lehet továbbra is tolni a komcsi önlenézést és a mindenszar hozzáállást, vagy fel lehet kötni a gatyát rendesen.
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
 
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
Főleg,hogy a komcsi időszakban még tudtuk üzemeltetni a technikainkat.Volt hozzá meg ipari bázis is.Nem éppen a legmodernebb,de működött.
 
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.
Be vagy rúgva?
Olyan fogalmakat keversz, hogy elképesztő.
Politikára bízták a mindenkori support ellentételezését????!??
Mivan? Mit ellentételez a politika?

A lízing egyetlen dologra volt jó, hogy minimális azonnali befektetés tudjunk elnyújtottan - a költségvetési teljesítőképességnek megfelelően - gépeket kifizetni.
Hogy ennek milyen support háttere van az csak annyiban függ a lízingtől, hogy a futamidő végig a svédek tulajdonában maradnak a gépek, és emiatt kötelezhetnek bennünket a megfelelő üzemeltetésre.
Ebbe beletartozik, hogy a svéd légierőnek nyújtott technikai támogatását vesszük igénybe. Erre olyan országoknak is lehetősége van, mint Dél -Afrika, akik saját gépeikre rendelték meg a Saab supportját.
Megpróbálták a Saab nélkül is, de belebuktak. Ugyanakkor a svédek egyáltalán nem kérnek sokat, de már bejáratott procedúráik vannak.
Ezen kívül:
Nem akarlak elkeseríteni, de elég régen önállóan üzemeltetjük a Gripeneket. A 800 órás depó szintű nagyjavítást csinálják csak a svédek. A többihez csak az alkatrészt adják.
A 80%-os hadrafoghatóság pontosan a gondosan tervezett szervizciklusok, és a kiépült logisztikai háttér adja. Meg persze az elég tartósra, és könnyen szerelhetőre tervezett gép.
De ha itt tartunk, akkot az elképzelésed szerint a 2026-ban lejáró lízing után azonnal toljuk be a MÉH telepre a Gripenjeinket, vagy várjunk vele, hogy elromoljanak?
Csak mert lízing nélkül is tök egyszerűen megrendelhetjük a most is érvényes supportot. Ahogy végül Dél-Afrika is tette - már amíg végleg le nem pukkant az egész ország a francba.
 
sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt.
Kellett a lízing az elején, nagyon. Ha nem így lett volna cudarul is alakulhatott volna.
DE
ma karbantartás terén - a mindig kevés műszaki ellenére is - nagyon jól állunk, ha annyira 'bennfentes' vagy, mint amire tartod magad pontosan tudhatnád, hogy magas szinten vagyunk a gépek javítása terén is, ritkán jönnek svédek.
Volt hozzá meg ipari bázis is.
Teljesen másképp működik ma minden. De persze régen mindenvót...többszázis
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
Főleg,hogy a komcsi időszakban még tudtuk üzemeltetni a technikainkat.Volt hozzá meg ipari bázis is.Nem éppen a legmodernebb,de működött.

Hat, esetleg a MNH idejen, amikor meg lyukasseggu szegenyek orszaga volt az amugy is csoro orszag, mert a komcsi diktatura 6-7-8% GDPt koltott az amugy szandekosan hasznalhatatlan szinten kikepzett sorallomanyra epulo tomeghadseregre, csak hogy az azsiai nagytestver elmeroggyant atomhaborus almait tamogassa...

Amint eltunt a tomeghadsereg, meg a diktatura, nem lehetett lerabolni tovabb az orszagot, a komcsi azonnal elrohasztottak mindent, meg a vadonatuj MiGeket is.
Es nekik meg az a kifogasuk sem volt, mint Antalleknak, hogy a tolvaj komcsi diktatura utan kell gatyaba razni az orszagot - mikozben Antallek alatt a komcsik ott bomlasztottak, ahol csak lehet, mediaban stb, hergeltek a nepet az elso szabadon valasztott kormany ellen stb.
Majd ujra hatalomra kerultek, es elkezdodott a totalis leepules, ami aztan a Fleto meg a tobbi inkompetens posztkomcsi jottment alatt erte el a melypontot.

Megint miről beszélsz?
Jelenleg is mi üzemeltetjük a Gripeneket.
Az első H145M pedig épp most esett át a teljesen hazai nagyjavításon.

Az hagyjan, de a vicc az, hogy mar a jelenlegi, miniatur hadero is az elmult 30 ev legmodernebbje, soha nem volt ilyen, a koranak megfeleltetve korszeru eszkoze sem a MHnek, de elotte a MNHnek sem (annak kb utoljara a szerintem a 70-es evek korul volt ennyire up-to-date, de lehet, talan meg 1981-82 korul, meg a kvazi allamcsod elott megvasarolt cuccokkal kiallta volna az osszehasonlitast a maival.)

Teljesen másképp működik ma minden. De persze régen mindenvót...többszázis

Naja, sok analog, mai szemmel szart nem ero Szuhoj meg Mig... anno a svedeknek is 900-1000 (!!!) gepes legierejuk volt, konkretan a vilag 4. legnagyobb legierejet tartottak uzemben a hideghaboru alatt, annyira (joggal!) tartottak az (europai-globalis atomhaborut vizionalo) szovjetektol. (Mondjuk nekik mar akkor is networked volt minden, ugye. :P)
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
Ez így egy ritka primitív hozzászólás. A Gripenhez sem elegendő műszaki személyzet nem került kiképzésre, sem megfelelő karbantartási eszközök nem kerültek beszerzésre, önálló üzemeltetésre, és karbantartásra éppen a lízingkonstrukcióból adódó előny miatt. Ezeket nem lehet a nemzeti öntudattal pótolni, mert nem így működik. Nem véletlenül a regnáló kormányzat sem akarja a Gripeneket üzemeltetni önerőből. Magyarország a MiG-29-el bemutatta, hogyan lehet ellehetetleníteni egy technikát, azzal, hogy a politikára bízta a mindenkori szupport ellentételezését, és elégtelen támogatását. A lízing nem véletlenül eredményezte a 80%-os hadrafoghatóságot. Igy aztán hajatokra kenhetitek a komcsi önlenézést, és egyébb faszságokat.

Ez a Magyar Narancs kommentszekciójából hoztad?
 
Nem vagyok annyira szakértő a karbantartás területén, de Én is tudom, hogy 800 órásra visszük ki a gépeket, de azt is, hogy szinte "just in time" rendszerben hozzuk az alkatrészeket, tehát erős a svéd jelenlét a szupport során. Nos ezt is vettük a tartós bérlettel (ami a lízing másik neve). A 29-esek idejében esetleges volt az alkatrész utánpótlás és nemcsak az orosz hibájából, hanem mert nem tisztán műszaki alapon történt azok megrendelése, sem időben, sem összetételben. Ezért is probálkozott a bázis az állapot szerinti üzemeltetéssel a végén.
Egyik hozzászóló sem írta, le, hogy magunk önállóan tudnánk üzemeltetni és karbantartani a Gripeneket, mert ez így nem igaz. Igen voltak és szerintem még most is vannak tervek, hogy vegyesvállalatként kiszervezve a Légijárműt a svéd gépek javítása még inkább magyarországon legyen, én ennek nem látom sem műszaki sem humán erőforrás hátterét. Az alábbinek a megfelelő berendezések hiánya, az utóbbinak nem a müszakiak felkészültsége, hanem létszáma folytán.
A H145M helikopterek nagyjavítása másik tészta., ne keverjük a Gripen üzemeltetésbe. Ott nincs lízing. (minden lízingnek van egy szupport szerződés része is).
 
Nem vagyok annyira szakértő a karbantartás területén, de Én is tudom, hogy 800 órásra visszük ki a gépeket, de azt is, hogy szinte "just in time" rendszerben hozzuk az alkatrészeket, tehát erős a svéd jelenlét a szupport során. Nos ezt is vettük a tartós bérlettel (ami a lízing másik neve). A 29-esek idejében esetleges volt az alkatrész utánpótlás és nemcsak az orosz hibájából, hanem mert nem tisztán műszaki alapon történt azok megrendelése, sem időben, sem összetételben. Ezért is probálkozott a bázis az állapot szerinti üzemeltetéssel a végén.
Egyik hozzászóló sem írta, le, hogy magunk önállóan tudnánk üzemeltetni és karbantartani a Gripeneket, mert ez így nem igaz. Igen voltak és szerintem még most is vannak tervek, hogy vegyesvállalatként kiszervezve a Légijárműt a svéd gépek javítása még inkább magyarországon legyen, én ennek nem látom sem műszaki sem humán erőforrás hátterét. Az alábbinek a megfelelő berendezések hiánya, az utóbbinak nem a müszakiak felkészültsége, hanem létszáma folytán.
A H145M helikopterek nagyjavítása másik tészta., ne keverjük a Gripen üzemeltetésbe. Ott nincs lízing. (minden lízingnek van egy szupport szerződés része is).
Elképesztően fogalmatlan vagy az ügyben.
Nem is értem. Lízing? Tartósbérlet? Support szerződés?

Igen vettük a support szerződést is, mivel a gépek a mai napig is a Flygvapnet leltárában szerepelnek, és minden support szerződést a Svéd Légierő kötött meg rájuk, a Saabnál adott repült órára. Amint kifizetjük a gépeket, akár magunk is megrendelhetjük ezt a szerződést a saját feltételeinkkel (több, vagy kevesebb repült órát rendelve a szerződés idejére) . De azon sem lennék meglepődve, ha továbbra is a Flygvapnet saját csomagjába alkudnánk bele a sajátunkat. Minek változtassunk, ha nem muszáj?

Mivel a szerződésünk repült órára köttetett, így semmilyen befolyása nincs annak, hogy mi mennyit akarunk spórolni az alkatrészen. Mi maximum annyit tehetünk, hogy nem reptetjük a gépeket, ha nincs pénzünk. De a support akkor is jön, ha éppen nem akarjuk, de elértük az adott géppel a szerviz intervallumot. (Vagy a gép megy ha éppen a 800 órás van soron)
Ebben semmi különleges nincs svéd részről. Mivel tudják a keret repültóra számokat - ráadásul 5 évre előre - így nagyjából egy ötödikes ki tudja számolni a logisztikai igényt.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Elképesztően fogalmatlan vagy az ügyben.
Nem is értem. Lízing? Tartósbérlet? Support szerződés?

Igen vettük a support szerződést is, mivel a gépek a mai napig is a Flygvapnet leltárában szerepelnek, és minden support szerződést a Svéd Légierő kötött meg rájuk, a Saabnál adott repült órára. Amint kifizetjük a gépeket, akár magunk is megrendelhetjük ezt a szerződést a saját feltételeinkkel (több, vagy kevesebb repült órát rendelve a szerződés idejére) . De azon sem lennék meglepődve, ha továbbra is a Flygvapnet saját csomagjába alkudnánk bele a sajátunkat. Minek változtassunk, ha nem muszáj?

Mivel a szerződésünk repült órára köttetett, így semmilyen befolyása nincs annak, hogy mi mennyit akarunk spórolni az alkatrészen. Mi maximum annyit tehetünk, hogy nem reptetjük a gépeket, ha nincs pénzünk. De a support akkor is jön, ha éppen nem akarjuk, de elértük az adott géppel a szerviz intervallumot. (Vagy a gép megy ha éppen a 800 órás van soron)
Ebben semmi különleges nincs svéd részről. Mivel tudják a keret repültóra számokat - ráadásul 5 évre előre - így nagyjából egy ötödikes ki tudja számolni a logisztikai igényt.
Bocsi de nem értem a hozzászólásodat. Nem írtam a lízing szerződés részleteiről, sem arról, hogy a repült órával együtt járó karbantartási igényeket a svédek hogyan teljesítik. Amit írtál az mind evidens. Igy van. A repülőgépek lízingjének lejárása után hazánk további "karbantartási, szupport támogatási szerződés" akar. Azt, hogy a Gripenek magyar vagy svéd tulajdonban maradnak-e az még szvsz a jövő zenéje. Lesz-e maradványérték, az mennyi lesz, vagy tovább folytatjuk a lízinget, esetleg akár gépek cseréje, + gépek hozzátételet stb. (vannak elképzelések tárgyalások, nem nyilvánosak). A szupport szerződés, és svéd részről alkatrész utánpótlás mindenképpen szükséges és biztosítják, kérdés, hogy milyen konstrukcióban. Szvsz, a jelenlegi felelne meg legjobban érdekeinknek, mert bevált és is a kevés műszakival is relatíve kiemelkedő hadrafoghatóság van biztosítva.
 
Bocsi de nem értem a hozzászólásodat. Nem írtam a lízing szerződés részleteiről, sem arról, hogy a repült órával együtt járó karbantartási igényeket a svédek hogyan teljesítik. Amit írtál az mind evidens. Igy van. A repülőgépek lízingjének lejárása után hazánk további "karbantartási, szupport támogatási szerződés" akar. Azt, hogy a Gripenek magyar vagy svéd tulajdonban maradnak-e az még szvsz a jövő zenéje. Lesz-e maradványérték, az mennyi lesz, vagy tovább folytatjuk a lízinget, esetleg akár gépek cseréje, + gépek hozzátételet stb. (vannak elképzelések tárgyalások, nem nyilvánosak). A szupport szerződés, és svéd részről alkatrész utánpótlás mindenképpen szükséges és biztosítják, kérdés, hogy milyen konstrukcióban. Szvsz, a jelenlegi felelne meg legjobban érdekeinknek, mert bevált és is a kevés műszakival is relatíve kiemelkedő hadrafoghatóság van biztosítva.

Nem, te összekevered a leasinget a supporttal, és szerinted minden szar, mert magyarok vagyunk, és szerinted a magyarok csak szarul tudnak csinálni mindent, bezzeg mások.
 
Ráadásul többféle is.

Valójában semmi egyedi nincs az Arexisben,vannak páran vetejtarsai.Es erősen gyanítom,hogy az amcsi és zsidó konténerek alighanem lelepik....Csak mert azok éles harci tapasztalatok nyomán vannak fejlesztve
.
Örülnék ha ami légierőn is rendelkezne valami hasonlóval. Az izraeli vonalt nézegettem az utóbbi időben: szinte mindegyik rátehető a Gripen-C elülső Liteningnek "fenntartott" felfüggesztőjére...
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya