Elképesztően fogalmatlan vagy az ügyben.Nem vagyok annyira szakértő a karbantartás területén, de Én is tudom, hogy 800 órásra visszük ki a gépeket, de azt is, hogy szinte "just in time" rendszerben hozzuk az alkatrészeket, tehát erős a svéd jelenlét a szupport során. Nos ezt is vettük a tartós bérlettel (ami a lízing másik neve). A 29-esek idejében esetleges volt az alkatrész utánpótlás és nemcsak az orosz hibájából, hanem mert nem tisztán műszaki alapon történt azok megrendelése, sem időben, sem összetételben. Ezért is probálkozott a bázis az állapot szerinti üzemeltetéssel a végén.
Egyik hozzászóló sem írta, le, hogy magunk önállóan tudnánk üzemeltetni és karbantartani a Gripeneket, mert ez így nem igaz. Igen voltak és szerintem még most is vannak tervek, hogy vegyesvállalatként kiszervezve a Légijárműt a svéd gépek javítása még inkább magyarországon legyen, én ennek nem látom sem műszaki sem humán erőforrás hátterét. Az alábbinek a megfelelő berendezések hiánya, az utóbbinak nem a müszakiak felkészültsége, hanem létszáma folytán.
A H145M helikopterek nagyjavítása másik tészta., ne keverjük a Gripen üzemeltetésbe. Ott nincs lízing. (minden lízingnek van egy szupport szerződés része is).
Nem is értem. Lízing? Tartósbérlet? Support szerződés?
Igen vettük a support szerződést is, mivel a gépek a mai napig is a Flygvapnet leltárában szerepelnek, és minden support szerződést a Svéd Légierő kötött meg rájuk, a Saabnál adott repült órára. Amint kifizetjük a gépeket, akár magunk is megrendelhetjük ezt a szerződést a saját feltételeinkkel (több, vagy kevesebb repült órát rendelve a szerződés idejére) . De azon sem lennék meglepődve, ha továbbra is a Flygvapnet saját csomagjába alkudnánk bele a sajátunkat. Minek változtassunk, ha nem muszáj?
Mivel a szerződésünk repült órára köttetett, így semmilyen befolyása nincs annak, hogy mi mennyit akarunk spórolni az alkatrészen. Mi maximum annyit tehetünk, hogy nem reptetjük a gépeket, ha nincs pénzünk. De a support akkor is jön, ha éppen nem akarjuk, de elértük az adott géppel a szerviz intervallumot. (Vagy a gép megy ha éppen a 800 órás van soron)
Ebben semmi különleges nincs svéd részről. Mivel tudják a keret repültóra számokat - ráadásul 5 évre előre - így nagyjából egy ötödikes ki tudja számolni a logisztikai igényt.