[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 249
8 374
113
Szerintem nem biztos még az Gripen E.
Egyrészt lehet, hogy 2024-ben visszatér Trump (de mimimum Republikánus elnök lesz) és 2020-ban Trump távozó budapesti nagykövete azt nyilatkozta, hogy nagyon meg lenne lepve, ha nem vennénk két század F-35-öt.
Másrészt 2024-ben repülni fog talán az új török csoda is és tudjuk, hogy Erdogán szultánnal is jóban vagyunk.
Szóval a politika még felülírhatja a mostani elképzeléseket.
Meg aztán még a koreai K21-et sem vetném el, és amíg ezek a gépek megjönnek (2030?), addig a 14+4 Gripen C/D-vel megpróbáljuk kihúzni.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
persze valószínűleg képlékeny a dolog, csak én vezettem le a hiányos infok alapján ezt. De a leglényegesebb amit pirossal kiemeltem
hatómű és repülő gyártás, ergo akkor a gyártástól nagyjavításig jórészt 'saját' vadász gyártásunk lenne!
 
  • Vicces
Reactions: Negan

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Szerintem nem biztos még az Gripen E.
Egyrészt lehet, hogy 2024-ben visszatér Trump (de mimimum Republikánus elnök lesz) és 2020-ban Trump távozó budapesti nagykövete azt nyilatkozta, hogy nagyon meg lenne lepve, ha nem vennénk két század F-35-öt.
Másrészt 2024-ben repülni fog talán az új török csoda is és tudjuk, hogy Erdogán szultánnal is jóban vagyunk.
Szóval a politika még felülírhatja a mostani elképzeléseket.
Meg aztán még a koreai K21-et sem vetném el, és amíg ezek a gépek megjönnek (2030?), addig a 14+4 Gripen C/D-vel megpróbáljuk kihúzni.
A németek most nyilvánosságra hozott számai alapján nyugodtan számolhatsz 300M USD/gép nagyságrendű F35-ös költséggel. Ez nem csak a gépek beszerzési költségét tartalmazza, de az infra és fegyverzeti költségeket is.
De a HX tenderes Gripen E-ben is ott a fegyverzet. Az infra beruházások meg gyakorlatilag kihúzhatók.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
A németek most nyilvánosságra hozott számai alapján nyugodtan számolhatsz 300M USD/gép nagyságrendű F35-ös költséggel. Ez nem csak a gépek beszerzési költségét tartalmazza, de az infra és fegyverzeti költségeket is.
De a HX tenderes Gripen E-ben is ott a fegyverzet. Az infra beruházások meg gyakorlatilag kihúzhatók.
a fegyverzet több mint 20 % az értékből a HX nél.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 859
6 030
113
Az a vicces, hogy a HX tender számaival pont kijön az az 1500 Mrd HUF, amelyet annak idején a Honvédelmi Bizottság előtt balhét okozott. Persze azóta az árfolyam elszállt, és szerintem pont emiatt az elszállás miatt nem lett még megrendelve a többi Gripen.

Azért jó sok egyéb területet kellene még fejleszteni, MEGINT oda fogunk jutni, hogy a légierő elvitte az összes pénzünket, Krisssnek meg nem lesz gatyája, benzine, APC-je stb
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 804
5 848
113
Másik, utoljára a vietnámi háborúban láttunk orosz és amerikai gépeket saját pilótákkal egymás ellen küzdeni. Azt nyilatkozták az amik, hogy örültek hogy 50% feletti volt a győzelmi arányuk. De ennyi semmi több.
Szerintem nézz utána a vietnami légi háborúnak. Meg az összes többinek, amiben az amerikai légierő részt vett a II. világháború óta. Néha sikerült az oroszoknak meglepni az amerikaiakat, és kicsit megszorongatni őket, de a vége mindig totális USA légi fölény lett.
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Azért jó sok egyéb területet kellene még fejleszteni, MEGINT oda fogunk jutni, hogy a légierő elvitte az összes pénzünket, Krisssnek meg nem lesz gatyája, benzine, APC-je stb
Tudomásul kéne venni, hogy évtizedek óta hagyták a sereget lerongyolódni, vagy még segítették is. Nem kell csodálkozni, hogy jelenleg rengeteg pénzt kell költeni a korszerűsítésre, mert mi nem ingyen kapjuk a cuccost, mint a hoholok, bár az is igaz, hogy ők háborúznak, és ha jól kijönnek belőle, az nekünk nagyon fájni fog.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Szerintem nézz utána a vietnami légi háborúnak. Meg az összes többinek, amiben az amerikai légierő részt vett a II. világháború óta. Néha sikerült az oroszoknak meglepni az amerikaiakat, és kicsit megszorongatni őket, de a vége mindig totális USA légi fölény lett.
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Lehet ezert van a +4 es nem mondjuk +16.
Egyelőre... :rolleyes:

Különben nekem tök mindegy, hogy mivel, csak növeljük gépek mennyiségét, minimum 2, de inkább 3 századra.
Ha csak Gipen C jön ki a pénzünkből, akkor azzal.
Ha csak azért vettük meg a +4 gépet, hogy kihúzzuk a széria/fejlesztett KF-21-ig (és abból rendelünk +2századot), akkor legyen az. Ha meg arra várunk, hogy kicsit egyenesbe jöjjünk, és utána rendeljük le a 2 század E-t akkor meg az. Mindkét utóbbi megoldás jó áthidalás lehet a következő generációig.
Ha be akarunk szállni az E-be, vagy a KF-21-be, de főleg ezek gyártásába, akkor érdemes lenne mihamarabb lépni, mert talán ennek lehet még értelme.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 665
12 069
113
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)

Ez hetven éve volt...
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 804
5 848
113
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
Az orosz pilóták miért mentek haza? És miért nem képezték ki rendesen a koreaiakat?

Valószínűleg nem ugyanazt a könyvet olvastuk. Amit én olvastam könyv, abban arról írtak, hogy az elején az amerikaiakat meglepte a mig-15 , ezért elég sok veszteségük volt, de aztán új harceljárásokat dolgoztak ki, és fölénybe kerültek. + ha jól emlékszem, nagyon hamar kijött az F-86 -os újabb verziója is. Akkoriban nem évtizedekig tartott egy fejlesztés, hanem hónapokig.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Az orosz pilóták miért mentek haza? És miért nem képezték ki rendesen a koreaiakat?

Valószínűleg nem ugyanazt a könyvet olvastuk. Amit én olvastam könyv, abban arról írtak, hogy az elején az amerikaiakat meglepte a mig-15 , ezért elég sok veszteségük volt, de aztán új harceljárásokat dolgoztak ki, és fölénybe kerültek. + ha jól emlékszem, nagyon hamar kijött az F-86 -os újabb verziója is. Akkoriban nem évtizedekig tartott egy fejlesztés, hanem hónapokig.
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 804
5 848
113
Rögtön az első cikk amit feldob a net, még csak elő sem kellett vennem könyvet.

"1951 nyarán 550 db MIG-15-ös szolgált a KNDK légierejében. Az ENSZ erők lényegesen nagyobb légiflottát tudhattak magukénak, de az egyetlen gépből, amely a MIG-ekkel szemben eredményesnek bizonyult, az F-86-osból csak 90 db állomásozott a térségben. A túlerő ellenére a Sabre pilóták nagy veszteségeket okoztak Észak-Korea repülőerőinek. A veszteségi arány 10:1 lett az amerikaiak javára. (egy elvesztett Sabre-re tíz lelőtt MIG-15-ös jutott) A szembetűnő különbség az észak-koreai pilóták hiányos kiképzéséből adódott. Az alakulatokhoz érkező szovjet oktatók megbízatása csak a pilóták sugárhajtású gépekre való átképzésére szólt, a harcra való felkészítés nem tartozott a feladatkörükbe. Az arány még ugyanebben az időszakban csökkeni kezdett, mert a szovjet kiképzők is bekapcsolódtak az összecsapásokba, így 1951 nyarától a döntetlen kimenetelű légi harcok jellemezték a háborút. 1952-től a szovjet és kínai pilóták átadták a helyüket az újonnan kiképzett észak-koreai pilótáknak, tehát ebben az évben ismét az amerikai pilóták kerültek fölénybe."

A piros a lényeg segítek! ;)
Még egy dolog abból amit nem emeltél ki pirossal az idézetedből: 550 db mig-15 vs. 90 db F-86. Vagyis az oroszok 6 szoros mennyiségi fölényben voltak. :)
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Még egy dolog abból amit nem emeltél ki pirossal az idézetedből: 550 db mig-15 vs. 90 db F-86. Vagyis az oroszok 6 szoros mennyiségi fölényben voltak. :)
mert nem másoltam be a teljes elemzést ami azzal kezdődik, hogy az amerikaiak többszörös túlerőben voltak. Aztán tért ki a két típusra.
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Ettore Fieramosca

Well-Known Member
2021. március 9.
1 120
3 186
113
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
Arra az orosz légierőlködésre gondolsz amelyi Ukrajnába sem tud légifölényt kivívni? Ugyanezt, hogy az orosz pilóták orosz géppel jobbak mondták már Egyiptomban is. Aztán a zsidók meg azt mondták hogy nem így van…
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 226
113
politikai okokból nem engedték az orosz pilótákat egy bizonyos távolságon túlra, harcba keveredjenek a feladatuk nem az volt. Hagyjuk már ezt az amerikai repülő mindent visz.
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
A mostani háborúnál is csak annyi lenne a feladata az orosz repülőknek, hogy ne legyen teljes légifölénye a Nato nak, mert szárazföldön úgy is ledarálnák a Nato-t.
:D
Hát ha csak ennyi.:rolleyes:

Ja ukrajnát is hogy lenyomták szárazföldileg.

Mielőtt leírtad átgondoltad?:D
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 804
5 848
113
Ha oroszok repülik a sajátot rögtön más az arány és ez a lényeg.
Ez az oroszok szokásos dumája.

1973 -ban, az arab - izraeli háború után kialakult egy vita az egyiptomiak és a szovjetek között. Az egyiptomiak szerint ócskák voltak az orosz vadászgépek, az szovjetek szerint az arab pilótákkal volt a gond. Ezért aztán a szovjetek oda küldték a legújabb vadászgépeiket és szovjet pilótákat. Az izraeliek erről tudomást szereztek, és csapdába csalták az oroszokat. Olyanba, ahol nem tudtak kitérni a légiharc elől. Az eredmény 3 vagy 4 orosz pilóta gépét lelőtték, az izraelieknél pedig egy gép sérült meg, de vissza tudott térni a bázisra. Az orosz pilóták ezután haza utaztak, Egyiptom pedig belátta, hogy szovjet fegyverekkel nem tudja visszaszerezni az elvesztett területeit, és 1978 -ban békét kötött Izraellel.