nem vitatkozni akarok a mondandóddal de számtalan részterülett van ahol az aero igen is be tud segíteni a fejlesztésbe szerkezeti elemek futómű különböző ajtók szerelőnyíllások és még számtalan más szegmens aminek mind1 hogy 3-4-5 gen a gép a tulajdonságoknak kell megfelelelőnek lenni. és mivel a gripen alapból egy nagy lego sok sok gyártó terméke összelapátólva és ezekre ráfejlesztve a hiányzó részeket bőven lenne helye az aeronak pláne hogy most a kabinbelsőhöz is hozzáférésük lessz.Még az sem biztos, hogy ők bele kezdenek egy új generációs vadászgép fejlesztésébe: még csak a megvalósíthatósági tanulmány készül 25-26-ig.
Amíg ennyire szoros a magyar kormány viszonya az oroszokkal addig sztem ilyen programba nem fognak a svédek bevenni. Lényegtelen alibi együttműködés lehet csak: elbábozzák hogy együtt fejlesztünk valamit, annak reményében hogy veszünk még Gripent tőlük.
Amúgy nem mintha némi aprópénzen kívül bármit is bele tudnánk adni egy új gép fejlesztésébe: nulla repülő iparunk van. Az Aero sincs azon a szinten, hogy 5-6G gépekhez érdemben hozzá tegyen. Náluk 50+ éves dizájn (L-39) pimpelés a "csúcs".
Inkább kell venni egy kész típust! Ha nem amerikait, akkor KF21-est!