Mégtovább megyek.
Molnibalage a “négy Gripen árából..” véleményével behozta a képbe a reálpolitikát. Jól tette? Jól tette, mondhatná most mindenki.
A helyzet az, hogy nem. A reálpolitika az mindig az adott kor realitásán alapszik, azaz végignézünk a kül- és belpolitika horizontján és ameddig ellátunk, az a reálpolitika hatótávja.
Ez ma, idehaza, az immáron tíz éves Fidesz 2/3 ellenére sem több egy-két évnél.
Egy, már üzemelő Gripen mellé továbbiak beszerzése is alsó hangon öt év, miközben a típussal a saját jól felfogott érdekünk, hogy legalább húsz évre, de inkább többre tervezzünk.
A gépeink jelenleg 14 évesek. A MiG-23-asaink és a MiG-29-eseink ennél alig többet, csupán 17 évet voltak rendszerben.
Erre mondhatnátok, hogy na jó, de kikopott belőlük az üzemidő, vagy mögülük az üzemeltetési háttér, illetve amúgy is elavultak.
A szlovákok és a lengyelek az idén ünneplik meg a MiG-29-eseik harmincadik évfordulóját!
Úgy vélem, hogy a jóval előremutatóbb Gripenek esetében a 2026-ban eljövő huszadik évforduló még sovány is lesz ehhez képest.
Szóval látszik, hogy ide távolról sem az aktuális reálpolitika szerinti koncepció kell, mert azzal csak a földbe áll az üzemeltető.
Ide legalább két további évtizednyi terv kell, azt meg nekem ne mondja senki, hogy ezt a következő húsz évet is ilyen kis darabszámmal akarjuk végigszerencsétlenkedni.
Molnibalage a “négy Gripen árából..” véleményével behozta a képbe a reálpolitikát. Jól tette? Jól tette, mondhatná most mindenki.
A helyzet az, hogy nem. A reálpolitika az mindig az adott kor realitásán alapszik, azaz végignézünk a kül- és belpolitika horizontján és ameddig ellátunk, az a reálpolitika hatótávja.
Ez ma, idehaza, az immáron tíz éves Fidesz 2/3 ellenére sem több egy-két évnél.
Egy, már üzemelő Gripen mellé továbbiak beszerzése is alsó hangon öt év, miközben a típussal a saját jól felfogott érdekünk, hogy legalább húsz évre, de inkább többre tervezzünk.
A gépeink jelenleg 14 évesek. A MiG-23-asaink és a MiG-29-eseink ennél alig többet, csupán 17 évet voltak rendszerben.
Erre mondhatnátok, hogy na jó, de kikopott belőlük az üzemidő, vagy mögülük az üzemeltetési háttér, illetve amúgy is elavultak.
A szlovákok és a lengyelek az idén ünneplik meg a MiG-29-eseik harmincadik évfordulóját!
Úgy vélem, hogy a jóval előremutatóbb Gripenek esetében a 2026-ban eljövő huszadik évforduló még sovány is lesz ehhez képest.
Szóval látszik, hogy ide távolról sem az aktuális reálpolitika szerinti koncepció kell, mert azzal csak a földbe áll az üzemeltető.
Ide legalább két további évtizednyi terv kell, azt meg nekem ne mondja senki, hogy ezt a következő húsz évet is ilyen kis darabszámmal akarjuk végigszerencsétlenkedni.