Kizártnak tartom,hogy minden alkalommal a teljes REH könyvtárat amcsibol keljen feltölteni.Egyszerűen felesleges,és sebezhető is.Teljesen logikátlan.Akkor mit tartalmaz maga a mission data file? Ha minden felszállás előtt fel kell tölteni az RWR, NCTR és más adatbázis, akkor behalok.
Valahol nagyon azért érzem, hogy alulspecifikált a beszélgetés.
Szerintem az adott bevetéshez adnak amerikai adatbázisú frissitést.Ha valakinek nélkülöznie kell ezt az adatbázist,az bizony hátrány.Nade nem teszi bevethetetlenné a gépet.
Izraeliek saját elektronikai cuccokat akartak integrálni,ezért kaptak egy külön forráskódú szoftvert.
Ehhez nem kell kétirányú kapcsolat. Elég ha - mondjuk 10 percenként - folyamatosan küldik a frissített csomagot. Alapvetően ez a real time frissítés nélkülözhetetlen is a sikeres feladatvégrehajtás szempontjából.
Ja.Egy másik kontinensről érkező adás nem érzékelhető,nem zavarható.Geostacionáris pályán lévő műholdak 36000km magasan vannak.Azonkivűl a pontos irányba adáshoz tudniuk kell a fogadó gép pontos helyét.Egy lopakodó behatoló támadógép pontos helyét.Talán majd irányjeladót kapcsol,had mérje be az ellenség...Az F35 MADL nevű datalink rendszerének a fél tucat antennája is AESA rendszerűek. Egész keskeny irányított nyalábbal dolgozik, ergó, az ellenség nem fogja észlelni és zavarni az adatkapcsolatot. De ezt már annyiszor átbeszéltük...
Az adatok nagy részét már a levegőben megosztják a többi géppel és a software központtal, vagyis sem szükséges a leszállás után letölteni és külön elküldeni.
Ezeknek a kis adattárolóknak egész más volt (és ma is más) a feladatuk.
A feladatot a pilcsi (vagy a kisegítő személyzet) bent az irodában egy asztali számítógépen szerkeszti meg. Ez része a feladatra való felkészülésnek és az briefingnek.
Van lehetőség szépen végig menni az egész feladaton, beállítani a kommunikációs frekiket, stb...
Utána az egészet kimásolják egy adattárolóra amit a pilcsi szépen magával visz a gépre, és egy mozdulattal betölti a feladatot a fedélzeti számítógépre.
Előnye hogy nem a gépben ülve kell kézzel bepötyögni az aznapi feladatot. (megjegyzem, ez már így történik mindenhol a civil repülésben is, beleértve az én LX9050-es computeremet is...)
DE!!
Ez csak maga a napi feladat, de nem a titkos mission data fileok. Azokat senki nem fogja kis kézi adathordozókon hurcibálni.
És ha valamiért megszakad az xezer kilóméterre lévő központal az adatkapcsolat,akkor addig nem mennek bevetésre a gépek.Szólnak az ellennek,hogy bocs,tüzszünet,mert lefagyott a net.....Holnaptol meg én leszek a római pápa