Kizártnak tartom,hogy minden alkalommal a teljes REH könyvtárat amcsibol keljen feltölteni.Egyszerűen felesleges,és sebezhető is.Teljesen logikátlan.Akkor mit tartalmaz maga a mission data file? Ha minden felszállás előtt fel kell tölteni az RWR, NCTR és más adatbázis, akkor behalok.
Valahol nagyon azért érzem, hogy alulspecifikált a beszélgetés.
Szerintem az adott bevetéshez adnak amerikai adatbázisú frissitést.Ha valakinek nélkülöznie kell ezt az adatbázist,az bizony hátrány.Nade nem teszi bevethetetlenné a gépet.
Izraeliek saját elektronikai cuccokat akartak integrálni,ezért kaptak egy külön forráskódú szoftvert.
Ehhez nem kell kétirányú kapcsolat. Elég ha - mondjuk 10 percenként - folyamatosan küldik a frissített csomagot. Alapvetően ez a real time frissítés nélkülözhetetlen is a sikeres feladatvégrehajtás szempontjából.
Ja.Egy másik kontinensről érkező adás nem érzékelhető,nem zavarható.Geostacionáris pályán lévő műholdak 36000km magasan vannak.Azonkivűl a pontos irányba adáshoz tudniuk kell a fogadó gép pontos helyét.Egy lopakodó behatoló támadógép pontos helyét.Talán majd irányjeladót kapcsol,had mérje be az ellenség...Az F35 MADL nevű datalink rendszerének a fél tucat antennája is AESA rendszerűek. Egész keskeny irányított nyalábbal dolgozik, ergó, az ellenség nem fogja észlelni és zavarni az adatkapcsolatot. De ezt már annyiszor átbeszéltük...
![]()
Az adatok nagy részét már a levegőben megosztják a többi géppel és a software központtal, vagyis sem szükséges a leszállás után letölteni és külön elküldeni.
Ezeknek a kis adattárolóknak egész más volt (és ma is más) a feladatuk.
A feladatot a pilcsi (vagy a kisegítő személyzet) bent az irodában egy asztali számítógépen szerkeszti meg. Ez része a feladatra való felkészülésnek és az briefingnek.
Van lehetőség szépen végig menni az egész feladaton, beállítani a kommunikációs frekiket, stb...
Utána az egészet kimásolják egy adattárolóra amit a pilcsi szépen magával visz a gépre, és egy mozdulattal betölti a feladatot a fedélzeti számítógépre.
Előnye hogy nem a gépben ülve kell kézzel bepötyögni az aznapi feladatot. (megjegyzem, ez már így történik mindenhol a civil repülésben is, beleértve az én LX9050-es computeremet is...)
DE!!
Ez csak maga a napi feladat, de nem a titkos mission data fileok. Azokat senki nem fogja kis kézi adathordozókon hurcibálni.
És ha valamiért megszakad az xezer kilóméterre lévő központal az adatkapcsolat,akkor addig nem mennek bevetésre a gépek.Szólnak az ellennek,hogy bocs,tüzszünet,mert lefagyott a net.....Holnaptol meg én leszek a római pápa