120km-ről látja a radaron a másikat, az meg csak mondjuk 30-50km-ről a stealth-gépet
Ekkora a kulonbseg akkoris ha egyebkent teljes a rendszer? GlobalEye, radarok, NASAMS stb.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
120km-ről látja a radaron a másikat, az meg csak mondjuk 30-50km-ről a stealth-gépet
De ha már fön voltál a hegytetőn,azt amit láttál,az már a memoriádban van.Ujra felmenni nem tudsz,hogy ismét körülnézz.Nana, ez a "frissülés" olyan, mint a körülnézés a hegytetőről. Ha felmászok vagy valaki felvisz akkor körül tudok nézni. A könyvtár frissüléséhez ugyanígy valakiknek az aktív közreműködése kell, napfelkeltére csak úgy magától nem fog működni, egy rendszert MŰKÖDTETNI kell. Ott is aktív közreműködés kell.
A másik viszont tökéletesen igaz, még ha teljesen ugyanaz a fedélzeti elektronika is van két gépben, de csak az egyik stealth és ő 120km-ről látja a radaron a másikat, az meg csak mondjuk 30-50km-ről a stealth-gépet, mindenki gondolkozzon el hogy melyiknek a pilótája van előnyben!!
Ez a különbség nem egy állandó, fix érték, radar és géptípus és pozíció-specifikus, függ a radar és a célgép irányától, földi elhelyezési pozíciójától, a vadászgép és a célpont repülési magasságától is, és percről-percre változhat is.Ekkora a kulonbseg akkoris ha egyebkent teljes a rendszer? GlobalEye, radarok, NASAMS stb.
Szerintem a kulcsszó a frissülés.A gépnek van saját könyvtára,ami frissül.
Természetesen senki nem fogja tudni megerősíteni hogy a kritikus fileok mekkora része az ami törlődik és mi az ami nem, DE.És minden leszállás után törlődnek a fájlok...? Mert a fenyegetések meg nem egyik napról a másikra változnak.
A stealth kialakítást meg a gép nem fogja szoftveresen elveszíteni.
Ez olyan sebezhetőségeket teremt a globális F-35 flotta működésében és fenntartásában, amelyek csak most kezdtek megérteni. A legnagyobb kockázat az, hogy mivel az F-35 nem képes hatékonyan működni Egyesült Államokban lévő szoftverlaboratóriumokkal és a logisztikai támogató számítógépeivel való állandó adatcsre nélkül a kétirányú információáramlás bármilyen zavara veszélyezteti a bevetés hatékonyságát...
Ha szemét akarok lenni, ha nincs műholdas netkapcsolat, akkor a helyi UPC is kiüti az F-35-öst, ha nincs kábeles net?Természetesen senki nem fogja tudni megerősíteni hogy a kritikus fileok mekkora része az ami törlődik és mi az ami nem, DE.
Az F35 minden felszállás előtt igényli az adatkapcdolatot a Reprograming Laboratory-val.
Lsd. lenti cikk 3.29 pont
https://www.aph.gov.au/Parliamentar...efence_and_Trade/JointStikeFighter/Report/c03
magyarul:
"...3.29 Néhány beadvány aggodalmának adott hangot az F-35 adatcserére való támaszkodása miatt.
39] Mr. Archibald arra figyelmeztet, hogy az adatcsere megszakadása jelentősen veszélyeztetheti az F-35 hatékonyságát, és megjegyezte, hogy a gép foduló ideje erősen függ az adatkapcsolat sebességétől amikor repülőgép letölti és feltölti a szükséges adatok .
Az összes F-35 szoftver laboratórium az Egyesült Államokban található. Ez olyan sebezhetőségeket teremt a globális F-35 flotta működésében és fenntartásában, amelyek csak most kezdtek megérteni. A legnagyobb kockázat az, hogy mivel az F-35 nem képes hatékonyan működni Egyesült Államokban lévő szoftverlaboratóriumokkal és a logisztikai támogató számítógépeivel való állandó adatcsre nélkül a kétirányú információáramlás bármilyen zavara veszélyezteti a bevetés hatékonyságát..."
Ez a különbség nem egy állandó, fix érték, radar és géptípus és pozíció-specifikus, függ a radar és a célgép irányától, földi elhelyezési pozíciójától, a vadászgép és a célpont repülési magasságától is, és percről-percre változhat is.
De ha már fön voltál a hegytetőn,azt amit láttál,az már a memoriádban van.Ujra felmenni nem tudsz,hogy ismét körülnézz.
Viszont nem várható,hogy környékünkön olyan gyors legyen a haditechnikai fejlődés,hogy ez előbb okozzon problémát,mint hogy a gépek amúgy is földrekényszerűljenek a hagyományos logisztikai támogatás hiánya miatt.És a Gripen logisztikai támogatását ugyanúgy tudják blokkolni.
Várhatóan olcsóbb lesz az üzemeltetése a Gripen E-nek.Ennyi a várható előnye a svéd gépnek,de minden más tekintetben nagyságrendnyi hátrányban van.Harcérték arányra vetitve meg már jóval drágább a svéd gép.
Te emlegetsz vitakultúrát????Micsoda hülyeség, még nagyobb, mint a fogalmatlan kefires marhasagod. Gyakorlatilag bármit írtunk, te ignoraltad és most deklaralod az előre kijelentett hülyeséget, hogy igazad volt.
Szenzációs vitakultura.
Az uj fedelzeti radarok mar a hazi DJi dronodat is kiszurjak joval visual range felett azaz az F-35 cross section elonyenek a jelentoseg rohamosan csokken.
Ahogy valaki irta korabban, az elektronika par even belul lenullazza az egesz stealth előnyt, nem véletlenül nem erőlködött vele a Saab, nem véletlenül nem fog a kötelező korokon kivul tobbet rakolteni az FCAS program sem.
Te emlegetsz vitakultúrát????
Megbocsás,de nagyapám egy idevágó mondása jut eszembe rólad
A hülyeség baxa a nyomorúságot.
Az a kommunikációja a német/francia/svéd/angol gyártóknak, hogy a mi radarunk "mindent lát/ látni fog". Ha nem lenne jelentősége a csökkentett észlelhetőségnek, akkor minek kezdtek bele a Tempest (angol-svéd-olasz) és a FCAS (német-francia-spanyol) típusok fejlesztésébe és miért néznek ki úgy mint az F-35?
Kiskereskedelmi drónokkal bombáznak állásokat Szíriában, anélkül hogy hatékonyan védekezni tudnának ellene az oroszok.
És egy-két gyakorlaton már bebizonyosodott, hogy a nyugati légvédelem is tehetetlen lenne az ilyen támadások ellen. Még van hová fejlődni a radaroknak.
Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.Törökök azért aligha kepesztenének,hogy legyen egy gépük,amit nem kontrolálhatnak...Nezd, mi tenyeket irtunk vagy kerdeztunk (en pl allitom, higy az E/F-rol.semmit nem tudni meg az okos Saab PR-on kivul.) Az F-35-rol tobb helyen leirtak, hogy a fedelzeti szoftverrendszernek *muszaj* kapcsolodnia a remote serverhez - en szinte biztosan area tipprlek, hogy meg az OS boothoz is eloszor remote key upgrade kell a volume decryptionhoz, utana indul csak be a teljes rendszer. Azt is rebesgettek hogy a britek kapnak ilyen lokal servert, akarmilyen okbol (sokfelet rebesgettek, mert Tier1, mert ok a britek etc.)
Emellett világos, hogy semmilyen gép nem repül olyan rendszerrel, hogy elfogása eseten azon bármi használható maradjon. Régen ezt bitang crytoval oldották meg, ma már erre rájön a boot time remote load/update, ujabb security layer.
Azzal nincs baj, ha megkerdojelezed oket, de ahhoz illik ellenervet hozni.
A tied abbol allt, hogy "ez sántít" avagy nem letezik, mert te nem tudod elhinni (=nem passzol a prekoncepciodhoz.) A kefires marhaság után nehéz lesz komolyan venni bármit, ha nem hozol ellenervet, csak szólok...
Te mi a bánatrol beszélsz?Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.Törökök azért aligha kepesztenének,hogy legyen egy gépük,amit nem kontrolálhatnak...
Házi dronok mióta épülnek csökkentett észlelhetőségű technológiával?Dél Korea nem képes önállóan ilyet csinálni,de Ahmed összerakja a sufniban.....
Az új radarok is ugyanazoknak a fizikai törvényeknek engedelmeskednek,mint a régiek.Javaslom elolvasni Hpaps idevágó irásait.
Ma,mikor a mi Gripenjeinken nincs AESA radar,hiába régi vas,a fejlettebb harcelektronikája miatt a Kfir block 60 fölényben lenne vele szemben.Mert manapság a bvr harc a döntő.1982 óta nem lőttek le gá-val vadászgépet.Manőverező légiharcban lenne hátrányban,de az elől meg a nagyobb sebessége miatt ki tud térni.Persze ezen a Gripen harcelektronikájának fejlesztésével lehet változtatni.(megjegyzem,mikor előálltam a tejtermékkel,még nem volt C modernizációs program/kiárúsitás,mert akkor még azoknak a kibelezésével akarták a svédek épiteni az E-ket.Egyszerűen semmilyen más "olcsó" vadászgépajánlat nem volt a piacon).Másik kérdés viszont,hogy fogalmunk sincs,hogy mennyi szolgálati idő mard a svédek használt C-iben,és azokat modernizálva mennyiért adnák.Mert lehet osztani az észt amerikábol,hogy ennyi meg annyi új gép kéne,de azzal is kéne számolni,hiogy miböl?Kifizeted?
Napersze,kibicnek semmi se drága....
Minden stratégiainak minősûlő nemzetközi fegyver vásárlás egyben egy politikai nyilatkozat arról hogy ki-kinek a szövetségese és megerősítése egy mély bizalmi viszonynak.Azért sántit,mert épeszű állam nem szolgáltatja ki magát annyira,hogy totális kontrolt adjon egy mégoly szövetséges hatalomnak is a hadereje kulcsfegyverneméhez.
Minden stratégiainak minősûlő nemzetközi fegyver vásárlás egyben egy politikai nyilatkozat arról hogy ki-kinek a szövetségese és megerősítése egy mély bizalmi viszonynak. Ha valaki F35 öst vesz az egy egyértelmű tanuság tétel arról hogy a vásárló ország az USA szövetségese. Bizonyos országok esetèben ez a szoros szövetség egyértelmű (pl. a Five Eyes orszàgok) más országok esetèben kevésbé. Mindenesetre egy olyan országnak aki nem tudja eldönteni egyértelműen hogy kinek az oldalán is áll és újra, meg újra az állandó kudarc hintapolitikával próbálkozik (Berlin, Moszkva, Isztambul) annak tényleg nem való az F35.
Egy úgy bugyutaság, ahogy van. A Nebo méretű radar képes egy -30 dBsm méretű tárgyat zavarmentes környezetben úgy 90 km-ről követésbe venni. Az, hogy kis drónokat ilyen környezetben egyes radarok képesek 10-15 km annak semmi köze a stealth végéhez. Amikor az F-35 50 km+ távolságból dobálja az SDB salvokat...Az uj fedelzeti radarok mar a hazi DJi dronodat is kiszurjak joval visual range felett azaz az F-35 cross section elonyenek a jelentoseg rohamosan csokken.
Ahogy valaki irta korabban, az elektronika par even belul lenullazza az egesz stealth előnyt, nem véletlenül nem erőlködött vele a Saab, nem véletlenül nem fog a kötelező korokon kivul tobbet rakolteni az FCAS program sem.
A srác teljesen fogalmatlan...Egy úgy bugyutaság, ahogy van. A Nebo méretű radar képes egy -30 dBsm méretű tárgyat zavarmentes környezetben úgy 90 km-ről követésbe venni. Az, hogy kis drónokat ilyen környezetben egyes radarok képesek 10-15 km annak semmi köze a stealth végéhez. Amikor az F-35 50 km+ távolságból dobálja az SDB salvokat...
És az RCS modellek szerint az elnyelő festék nélkül is a jellemző stealth tartományban a -30 dB inkább a legrosszabb érték. Az F-22 esetén néhol -40 dBsm-re is beesik...
Az európai anti-stealth propaganda szépen megtette a hatását...
Természetesen senki nem fogja tudni megerősíteni hogy a kritikus fileok mekkora része az ami törlődik és mi az ami nem, DE.
Az F35 minden felszállás előtt igényli az adatkapcdolatot a Reprograming Laboratory-val.