Ja, a pilcsi még ott fog szobrozni leszállás után, amíg rákötik a gépet a netre (amúgy szinte biztosan egy közbülső terminálra csatlakozik és nem közvetlenül a netre), megtörténik az adatcsere, stb.
Miért kellene ott szobroznia? Az ALIS rendszernek pont az a lényege (ill. az ürügye, hogy a supporthoz szükséges információk már a levegőből feltöltésre kerüljenek.) Ezzel csökkenthető a 2 felszállás közötti állásidő.
Alapvetően az ALIS rendszer adatainak nincs köze az MDF-hoz. Viszont mindkettő real time adatkapcsolattal rendelkezik.
Konyhanyelvre lefordítva: Ez olyan, mintha Privát ablakban néznéd meg a leveleidet a Gmail-en, böngészőn keresztül. Tudod használni a szerveren lévő leveleidet, küldeni is tudsz levelet a szerveroldalán keresztül, de a böngészőablak bezárásával, valamint a gép újraindításával nem tudnak visszajelentkezni. Ez a terminál mód lényege.
Ennek a rendszernek az előnye a nagy adatbiztonság, és az adatok maximális frissessége. Hátránya az állandó hálózati kapcsolat szükségessége.
És ezzel vannak a problémái az üzemeltetőknek. Mert csorbul a gépek független üzemeltethetősége.
Nyilvánvalóan azonban, a EW könyvtárak biztonsági szintjéből az amerikaiak nem fognak lejjebb adni.
Ezt kb. úgy kell elfogadnia az országoknak, mint a szoftver használóknak a real time licence ellenőrzést.