Mondjuk, ha már lesz a románoknál F-35, nálunk meg E lesz. Erre a konfliktusra itt sokan várnak, mint lehetséges forgatókönyvre...
Ja, hat az ilyen ostobasagokat hivjuk kisikolas autoskartyas szinvonalnak, azt meg meghagyom nekik.
Okorseg a kobon.
Szerintem az nem autóskártya szintű összehasonlítás, hogy egy belső fegyverteres stealth jellegű gép és egy eleve nem ilyen kialakítású, de annál nagyobb visszaverődést produkáló rakétákkal felszerelt vadászgép közül melyik észlelhető messzebbről, VHF radarok ide, vagy oda. Vagy akár azzal is.
De-de, pontosan az. Osszevissza kiragadsz mondatokat meg ilyesmi adatokat, es dobalozol veluk. Az hagyjan, de amit nem ertesz, azt elegansan ignoralni akarod. Az ilyesmi a parbeszednek zero ertelme van, meghagyom az autoskartyas szakkornek inkabb...
Az F-35-ben meg nincs semmi ilyesmi, csak szenzorfúzió,
Te tudod mit takar ez az itt oly' divatos szo? (Koltoi kerdes volt; ha tudnad, akkor fel sem hoznad, olyan szinten nem ujdonsag.)
He...?
meg Network Enabled Ops, amivel mindent meg tud osztani az egyéb fegyvernemekkel...
Ugyan, lf@szt nem tudsz megosztani rola meg mindig. Majd egyszer, talan-talan mukodni fog a MADL es rendszerbe all minden funkcioja...
Mindekozben a svedek TIDLSe evtizedek ota letezik es folyamatosan fejlesztik, es kozben teljes csond van rola.
A NATOnak is csak valamikor az ezredfordulon arultak el par funkciojat, amikor elkezdtek arulni, azota meg 20 eve fejlesztenek; az E-n pl mar eleve beamforming van a szetpakolt antennakkal, sokkal fejlettebb lett es nagyon nehezen eszlelheto a p2p network mod stb.
Az F-35 jutottak el oda, hogy mar egyaltalan tesztelik, mikozben reszelgetik, de kozben a vegelathatatlan buglistaval kuzdenek, ami mindezek miatt meg csak no.... a szokasos amerikai rakfene, amikor mindent agyonbonyolitanak, mert azzal rettenetesen le lehet huzni a vevoket - aztan jol beletorik a bicskajuk. A MADL
www.defensenews.com
A svedek networked rendszere szerintem egy generacioval a MADL elott van, funkciokban biztosan, utobbiban egyedul az iszonyat magas freki (Ku band) lehet valamelyest hasznosabb, de ettol meg qrva bonyolult es draga lett.
Nem veletlen, hogy elege lett belole a USAF combat parancsnoksaganak es inkabb lecsokkentettek az F-35 rendelest es helyettu F-15-osoket rendelnek - azok legalabb mukodnek.
A gyártásról meg annyit, hogy tényleg jó lenne, ha az Aero-n keresztül tudnánk részesedni. Ott a mondatodban a kulcsszó: "időben". Aki időben lépett, az beszállít az F-35-be is...
Akkor utoljara: az utobbinak zero relevanciaja van mar evek ota, az F-35 program akkor bezarult.
A Gripenhez meg ennek semmi koze, mert ott semmifele ilyen "elorendelos" restrikcio nem volt soha.