Szerencsére a szomszédok hadereje is a vicc kategória. Max pár hetes csetepatéra elég, tartós eredményeket nem lehet velük elérni.Pedig előbb fogunk velük, mint mondjuk Portugáliával.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerencsére a szomszédok hadereje is a vicc kategória. Max pár hetes csetepatéra elég, tartós eredményeket nem lehet velük elérni.Pedig előbb fogunk velük, mint mondjuk Portugáliával.
Egy repült órára hat óra karbantartás az elég kedvező, a Gripennél 5,2 óra jut egy óra repülésre.Megmosolyogtató az egész. Arról szól, hogy megnyugtassa a közérdekűt, hogy miért kell csilliárdokat kifizetni egy, olyan gépre aminél 1 repült órára jut 6 óra karbantartás és erősen függ az online és fizikai US logisztikától vannak már tapasztalatok üzemeltetőknél ami nem teljesen szép kerek pozitív a Nato-n belül. Több modernizációjuk az említett beszerzés miatt erősen csúsztatva lesz.
Ez egy 2013-ban megjelent írás, a megadott forrásai meg sokkal korábbiak. Az idézett adat a JAS-39A-ra vonatkozik. Valószínűleg ez is valamilyen gyártói marketing anyagból származhat.Egy repült órára hat óra karbantartás az elég kedvező, a Gripennél 5,2 óra jut egy óra repülésre.
1. ábra
A Gripen platform üzemeltetési költségeinek kiszámításakor számításainkat a Cseh Légierő 14 darab JAS-39 Gripen C/D-nek az elmúlt tizennyolc év során történő üzemeltetéséből származó adatokra alapoztuk. A félreértések elkerülése végett az elemzésben kiszámoltuk, hogy az újabb JAS-39 Gripen E/F repülőgép üzemeltetése ugyanolyan költséges lesz (ami a nyílt forráskódú adatok szerint nem így van), mint a Gripen C/D. 24 repülőgépből álló flotta üzemeltetésére átalakítva, az F-35-nél alacsonyabb fogyasztású üzemanyagot és a lőszert figyelembe véve az éves működési költségek 3,7 milliárd CZK-t tettek ki áfával együtt. Az F-35 4,9 milliárd cseh koronával összehasonlítva a JAS-39 Gripen E/F flotta üzemeltetési költségei kevesebb mint egynegyedével alacsonyabbak.
A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni! Így kimarad a képletből, hogy a Gripen hadrafoghatósága kb. 80% míg az F35-é kb. 30%. Tehát az egyiknél a 24 gép az kb. 19, a másiknál a 24 gép az kb. 8. Na így tessék ezt átszámolni!Szerintem ezek a számok elég jól megmagyarázzák hogy miért F35-öt vesz mindenki, és nem Gripent.
Ez C/D szám vagy E/F?A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni! Így kimarad a képletből, hogy a Gripen hadrafoghatósága kb. 80% míg az F35-é kb. 30%. Tehát az egyiknél a 24 gép az kb. 19, a másiknál a 24 gép az kb. 8. Na így tessék ezt átszámolni!
igen, tudom hogy régi adat, de nagyságrendileg nem hiszem hogy sokkal kevesebb lenne mára, különösen a mi öregedő gépeinken (bizonyos részek, például a katapult ülések már 30! évesek).Ez egy 2013-ban megjelent írás, a megadott forrásai meg sokkal korábbiak. Az idézett adat a JAS-39A-ra vonatkozik. Valószínűleg ez is valamilyen gyártói marketing anyagból származhat.
Kíváncsi leszek, hogy a "csóró" KKE országoknál mennyi gép lesz ténylegesen bevethető hosszútávon és itt leginkább a románokra gondolva főleg az F-16 mellett.A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni! Így kimarad a képletből, hogy a Gripen hadrafoghatósága kb. 80% míg az F35-é kb. 30%. Tehát az egyiknél a 24 gép az kb. 19, a másiknál a 24 gép az kb. 8. Na így tessék ezt átszámolni!
Amcsik sem tudnak 60%nal többet 35-ös estén. Románoknak jó ha 20% összejön sztem...Kíváncsi leszek, hogy a "csóró" KKE országoknál mennyi gép lesz ténylegesen bevethető hosszútávon és itt leginkább a románokra gondolva főleg az F-16 mellett.
50+ százalék volt tavaly, 2021-ben meg 69.A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni! Így kimarad a képletből, hogy a Gripen hadrafoghatósága kb. 80% míg az F35-é kb. 30%. Tehát az egyiknél a 24 gép az kb. 19, a másiknál a 24 gép az kb. 8. Na így tessék ezt átszámolni!
Tudjuk hogy mindenki hülye. Ezért vesz mindenki F35-öt, Gripen E -t meg eddig csak olyan ország vette, aki magának fogja gyártani.A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni! Így kimarad a képletből, hogy a Gripen hadrafoghatósága kb. 80% míg az F35-é kb. 30%. Tehát az egyiknél a 24 gép az kb. 19, a másiknál a 24 gép az kb. 8. Na így tessék ezt átszámolni!
A cikk a C/D-t számolja.Ez C/D szám vagy E/F?
Én arra akartam rávilágítani, hogy a cikk számítási módszere torzít. Ez tény, mindegy, hogy 30 vagy most már 50 % az F-35 hadrafoghatósága. Nem ítéletet kívántam hirdetni a gépek fölött. Sajnos az ilyen (egyre gyakoribb) színvonalú cikkeket, videókat olvasni/nézni sem nagyon érdemes, nem, hogy kitárgyalni a benne foglaltakat. Van egy előre meghatározott célja, és annak megfelelően torzítja az adatokat. Lassan az objektív információátadás eltűnik a világból.Tudjuk hogy mindenki hülye. Ezért vesz mindenki F35-öt, Gripen E -t meg eddig csak olyan ország vette, aki magának fogja gyártani.
Persze nem hibáztatni akarom a cikket a fórumon megosztó tagot, csak felhívom a figyelmet, hogy mennyire hiteles az én meglátásom szerint a cikk. Aztán cáfoljatok meg. Lehet, nincs igazam.Sajnos az ilyen (egyre gyakoribb) színvonalú cikkeket, videókat olvasni/nézni sem nagyon érdemes, nem, hogy kitárgyalni a benne foglaltakat.
Tehát Viktor egy BOEING megrendeléssel fogja Trump fennmaradó jóindulatát kivívni?Egy kis vitaindító elmélkedés szeretnék nektek elindítani.Gripen mellett, milyen másik típusú századot tudnátok elképzelni EU gépek teljesítmény költség/óra. Amerikai típusok esetleg F18 Super Hornet Block III stb. kíváncsi vagyok a véleményetekre
![]()
Ez elég valószínűtlen: tök nem kell nekünk egy újabb 4G-s repülő.Tehát Viktor egy BOEING megrendeléssel fogja Trump fennmaradó jóindulatát kivívni?Rájuk jár a rúd úgyis civil fronton, kell is a megrendelés. Sőt, anno úgyis legacy hornetet szeretett volna mindenki
![]()
Félreértés ne essék, megint teljesen egyetértek Veled, de nem zörög a haraszt...Ez elég valószínűtlen: tök nem kell nekünk egy újabb 4G-s repülő.
Ha már amcsiktól kell valami, akkor az a nagy hatótávú légvédelem. Szóval ha már muszáj Trumpnak fizetni akkor olyanért tegyük, ami tényleg kell is nekünk...
Már ha lesz F-35-ös nekik.Amcsik sem tudnak 60%nal többet 35-ös estén. Románoknak jó ha 20% összejön sztem...
Szia,A költségeket nem darabszámra hanem repült órára kellene számolni!
A nyugati katonai sajtó eléggé rárepült a témára, szóval valami gebasz lehet a megrendelések körül, nagyon elkezdtek magyarázkodni.
Szerintem a hadrafoghatóságnál is hasonló a helyzet. Például a 800 óránként szükséges Svédországi karbantartás beleszámít vajon abba az időbe, amikor nem hadrafogható? Mert szerintem bele kellene számolni.
Persze az sem mindegy hogy mennyit repül egy gép évente. Ha délelőtt repül egy gép, délután karbantartás alatt van, és ez megy egész héten, akkor rosszabb lesz a rendelkezésre állása, mintha egy héten csak egyszer repül, és utána egész héten bevetésre készen áll a hangárban. A valóságban melyik a jobb háború esetén?
Nevetséges lenne egy 4. gen. repcsik másik 4.gen.re váltani. Nagy különbség nem lenne. Nem hiszem, hogy lenne rá pénz...Tehát Viktor egy BOEING megrendeléssel fogja Trump fennmaradó jóindulatát kivívni?Rájuk jár a rúd úgyis civil fronton, kell is a megrendelés. Sőt, anno úgyis legacy hornetet szeretett volna mindenki
![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..