Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
210 milliárdból már kb 26 JF-17-est is lehet volna vásárolni.
<blockquote rel="vajk"> 210 milliárdból már kb 26 JF-17-est is lehet volna vásárolni.
210 milliárdból már kb 26 JF-17-est is lehet volna vásárolni.
210 milliárdból már kb 26 JF-17-est is lehet volna vásárolni.
<blockquote rel="vajk"> 210 milliárdból már kb 26 JF-17-est is lehet volna vásárolni.
Gripen C/D kapcsán szerintem az a legnagyobb gond, hogy amikor meghosszabbítottuk a bérlést, akkor nem került szóba, hogy pl. a Meteor és KEPD-350 integráció kerüljön a gépekre és hogy elérhető áron lehessen 20-30 Gripen C/D gépet bérelni....
Azt néztem (én is), hogy JF-17 Block II egy nagyjából hasonló tudású gép lenne olcsóbban Magyarországon lévő Gripen-ek helyett. Persze jogos kérdés, hogy a felújítás hogyan menne.
Itt egy leírás a JF-17 Thunder gépről:
static.htka.hu/cikkek/JF-17/JF-17_Thunder.pdf
A Gripen kapcsán Gripen NG lenne egy nagyobb előre lépés, de valahogy ez a gép nagyon nehezen akar elkészülni. Itt már a hajtómű is jelentős előre lépés lenne az AESA radarral. Viszont ahogy olvastam az interneten elérhető forrásokat ennek a gépnek az ára a mostani gépnek a háromszorosa lenne és már régóta fejlesztik.....
A JF-17 mellett még ott van a "Chengdu J-20" is ami már a hírek szerint már alapból rendelkezik már "BVRAAM" rakétával.
A legfőbb problémát abban látom, hogy ki sem megy egy küldöttség Kínába vagy Pakisztánba és tájékozódni, hogy mit tudnak ezek a gépek és hogy Magyarország számára van-e lehetőség helyi szervizre....
Gripen C/D kapcsán szerintem az a legnagyobb gond, hogy amikor meghosszabbítottuk a bérlést, akkor nem került szóba, hogy pl. a Meteor és KEPD-350 integráció kerüljön a gépekre és hogy elérhető áron lehessen 20-30 Gripen C/D gépet bérelni....
Azt néztem (én is), hogy JF-17 Block II egy nagyjából hasonló tudású gép lenne olcsóbban Magyarországon lévő Gripen-ek helyett. Persze jogos kérdés, hogy a felújítás hogyan menne.
Itt egy leírás a JF-17 Thunder gépről:
static.htka.hu/cikkek/JF-17/JF-17_Thunder.pdf
A Gripen kapcsán Gripen NG lenne egy nagyobb előre lépés, de valahogy ez a gép nagyon nehezen akar elkészülni. Itt már a hajtómű is jelentős előre lépés lenne az AESA radarral. Viszont ahogy olvastam az interneten elérhető forrásokat ennek a gépnek az ára a mostani gépnek a háromszorosa lenne és már régóta fejlesztik.....
A JF-17 mellett még ott van a "Chengdu J-20" is ami már a hírek szerint már alapból rendelkezik már "BVRAAM" rakétával.
A legfőbb problémát abban látom, hogy ki sem megy egy küldöttség Kínába vagy Pakisztánba és tájékozódni, hogy mit tudnak ezek a gépek és hogy Magyarország számára van-e lehetőség helyi szervizre....
Hát, jól kiröhögtek volna ilyen hülyeséggel.Maximum arra lehetett volna használni, hogy az ártárgyaláson belengetni és talán nem röhögnek ki...
Azért megnézném, hogy milyen kiképzési vagy egyéb dokumentációkat kapnánk, ami emberi nyelven lenne. A gép menüje dettó
És akkor ezek talán a könnyen megoldható gondok...
Konkrétan mit akarsz korszerűsíteni rajta...? [fejvakarás]Az NG-ről csak pár éve van szó, sokáig megrendelés se volt rá, így annyira nincsenek elkésve, az elsőt már szerelik.
Ami szerintem probléma, hogy 10évesek a gépeink, nemsokára ideje lenne valami modernizáció
Konkrétan mit akarsz korszerűsíteni rajta...? [fejvakarás]<blockquote rel="ms07">
Az NG-ről csak pár éve van szó, sokáig megrendelés se volt rá, így annyira nincsenek elkésve, az elsőt már szerelik.
Ami szerintem probléma, hogy 10évesek a gépeink, nemsokára ideje lenne valami modernizáció
Persze, mindig lehetne elvi szinten korszerűsíteni dolgokat, de ár érték arányt nézve megéri ez?Az évekből indultam ki, azóta biztos vannak már korszerűbb cuccok hozzá. Radar, pilótafülke, önvédelemre tippelnék. Igaz, így azért más a helyzet, hogy megkaptuk eddig a szoftverfrissítéseket. Mondjuk állítólag az MS21 már nem fog automatikusan mindenkinek járni.