Csak ennyi...
Be kell valljam kicsit unom cáfolgatni amiket írsz, úgyhogy csak összefoglalnám hogy - összhamgban a fenti ábrával - a DIRCM hogy működik, aztán be is fejezem:
- MAWS figyel (UV és széles IR tartományban) . Amikor egy nagyobb hőkibocsájtás jelet érzékel összehasonlítja a jel színkép spektrumát, időtartamát a veszély könyvtárában tárolt adatokkal és ha egyezés van akkor riasztja a DIRCM rendszert.
- DIRCM saját UV , IR érzékelőjével is passzívan követni kezdi a célt. Az eddig leírtakhoz max. 1-2 sec. időre volt szükség, vagyis a rakéta motorja ebben a fázisban még bőven ég.
- Amikor a rakéta megfelelő távolságba ér, bekapcsol a lézer. A rendszer a lézerrel is követni kezdi a célt, úgy hogy a lézer sugárral pontosan a rakéta elején lévő IR szenzort célozzák be, annak érdekében hogy elvakítsák az IR szenzort. Ha ebben a fásisban a rakéta motorja befejezi a működést nem gond, mert itt már az IR / UV szenzor és a lézer is követi a célt.
Ennyi...ha sikerült elvakítani a rakéta szenzorát akkor megúszták, ha nem akkor bajban vannak...
Na végre eljutottunk nagyjából ugyanoda. Akkor működik a DIRCM rendszer, ha még a hajmű működésének szakaszában be tudják fogni a lézerrel rakétát és elkezdhetik annak vakítását. Ha a hajómű már nem működik, erre nincs érdemi esély.
A rendszer messze nem 100%-os.
Ha a rakéta kicsi, mint a kézi légvédelmi rakéták, a hajtóműve csak rövid ideig működik, de ezalatt tetemes sebességet összeszed, azaz viszonylag nagyobb távolságra elrepül lendületből, akkor gond van, mert a követés megszakad miután az optika már nem látja a kiégett hajtóművű rakétát és a lézer gyenge visszavert jele miatt (nagy távolság, kis visszaverő felület) még esetleg nem tudta követésbe venni a rakétát. A rakéta pedig, ami csak 1 másodpercre vesztette el a célt, de hozzávetőleg még a cél felé repül, megtalálhatja azt.
Esetleg egyáltalán nem tudják vakítani a rakétát a hajtómű működési ideje alatt, mert több kézi légvédelmi rakéta hajtóműve kb. 2 másodpercig működik és a konkrét körülmények közt ez akár a rendszer reakcióidején belülre kerülhet. Ezalatt felgyorsulnak 700-900 m/s-ra és elrepülnek lendületből 5-7 km-re. Ha a 2 másodperc alatt, 4-6 km távolságból nem jön össze a vakítás, akkor a rakéta nyert.
Nem véletlen, hogy DIRCM-el sem nagyon merészkednek kézi légvédelmi rakéta hatómagasság alá, még akkor sem, ha nem a legújabb kézi légvédelmi rakétákkal kell számolni. Persze kiéve a helikoptereket, meg a le- és felszállást. És az sem véletlen, hogy a DIRCM mellett megtartották a szélesebb szögtartományban működő, pontos rakéta követést nem igénylő, lámpás renbszereket és egyre több csalit pakolnak a gépekre, amit szórnak is ezerrel, ha indítást érzékelnek.
És még csak ez után jönnek az olyan finomságok, mint a DIRCM lézerek hullámhosszán kívül eső, 3. célkövetési célkövetési csatorna a Verbánál, a hosszú hullámú infra tartományba eltolt, képalkotó fejek, vagy a fej vakítás elleni védelme a hajtómű működésnek rövid idejére és ismételt célbefogás.