INS Vikramaditya (India) / ex-Baku / ex-Gorskov / Project 11434

Mikorra szeretnék elérni a bevethetőséget az indiaiak (Tejas nélkül, mert azzal soha) ?
 
Szerintem, ha az oroszok leszállítják az osszes megrendelt Mig-29K/KUB -ot.
 
boki

Már rég leszállították és azóta már bevethető is a század ami a hajóra kerül.
 
A hadihajóról történő bevethetőség kérdéses bár voltak gyakorolni a Kuznyecovon indiai pilóták.
 
boki

Már rég leszállították és azóta már bevethető is a század ami a hajóra kerül.

dudi
Igen a 16-ot már leszállították (12K,4KUB), de még rendeltek 29 darabot 2010-ben, amit 2015 végéig kell leszállítaniuk. Én arra az idore gondoltam , mivel még tesztelni fogják a hajot az indiaik a migekkel egyutt....

2015-ig biztos, de lehet, hogy hamarabb. :)
 
http://nitinagokhale.blogspot.in/2014/01/ins-vikramaditya-comes-home-escorted-by.html?spref=tw
 
A vártnál korábban, már ma megérkezett az indiai hadiflotta Karwari bázisára a Vikramadatya.
 
Tegnap leszállt az elso indiai MIG-29KUB a Vikramaditya -ra.
137481.JPEG
 
Nagyon jó videó, kár hogy a minőség pocsék.
Az indekből kinéztem, hogy ahogy megérkezik a hajó lezuhan rá egy repülőgép, felgyújtja, és elsüllyed az egész.
Miért nem csaptak le az angolok kivont harrierjeire?
 
Ez a bajom a Vikarmadityával is. A hajó műszaki élettartama lejárt. mire átadták Indiának. Elsóztak rájuk egy szépen festett roncsot. Persze ezt a Hermésszel már mexokhatták.
 
Elfárad. Minden hullám tör rajta egy kicsit. Keress 25 évesnél öregebb szovjet nagy hadihajót. Minél nagyobb, annál hamarabb megy tönkre. Ebben a méretben a 25 éves kereskedelmi hajókat már bontani szokták. A megrendelő tíz évesen már eladja őket, és gyorsan egyre szarabb cégekhez kerülnek. A Vika testvéreit már a SzUban kivonták. Különben annyira tervezték őket. A Groskov program szerint 85 körül kezdte volna felváltani őket a Kuznyecov féle osztály, aztán újabb 15-20 év múlva az Uljanov class. A Baku selejtezésére 2005 körül került volna sor.
 
gacsat: Nem lett volna ez rossz biznisz Indiának. Aláírták 800m$ (+ 1b$(gépek, fegyverek...)) 10év múlva meg váltja a Vikrant. Volt 10évig 800m$ból egy hordozójuk és a Hermes ~10évre való felújítása se lett volna sokkal olcsobb. És Vikrantal se kell sietni ha megcsúszik nincs probléma.

Aztán a 800m$ból lett 1500m$ majd amikor Indiának már esélye se volt más lehetőséget találni 2400m$. Na innen ráb*ás sokkal olcsobb lett volna a Hermes nagyfelújítása és a Vikrant siettetése.... és itt jött az igazi ráb*ás mert a projekt annyit csúszott, hogy végül a Hermest is el kellett küldeni arra a felújításara amit meg akartak spórolni.

Mondhatni India szarrá lett szopatva.

bartini: "Hiszen nem is hasznaltak." vasszerkezet+ sósvíz nem olyan mint a tudomisén asztal amit beraksz szobába azt 50év múlva is ott van. "A serult reszeket pedig ki lehet cserelni" Nem szokás ld gacsat hszét. Nem jó hasonlat de mint az autó amit minden nap használnak esős, tengerparti környezetben. 20év után mindene rohad, az üzemeltetés, meghibásodások költsége az amiatt kieső lehetőségek sokkal drágábbak mint ha vennének egy újat. Lehet újítgatni de nem éri meg.
 
Csak a vita kedvéért : ha példának okáért megrendeltek volna 1 angol Queen Elisabeth osztályú hordozót és tegyük fel kaphattak is volna akkor az emlékeim szerint kb a duplája lett volna plussz a rátelepített gépek meg fegyverzet ! Na az lett volna az igazi torkos borz mert ráadásúl kb 2018 közepén készülhetett volna el !
 
gacsat

Látom ide is leírtad a hülyeségedet hát itt is kijavítalak...

A hajó élettartama 2020-ig szólt(tehát ha nem újítják fel sem járt még le neki...) de ezt meghosszabbították a felújítás közben.Ha nagyon érdekel a hajó vedd meg az aktuális Aranysast van benne egy jó cikk róla.Amúgy a kazánok a Kínából vásárolt kerámiaszigetelés miatt égtek le...Az okozott még késedelmet a kazánokon kívül,hogy 900km-el több vezetéket kellett beépíteni mint a tervezett.