Fennebb belinkeltem egy animációt, ami vázlatosan bemutatja, hogyen működött a PL-15, mikor az indiai gépeket szedték le:Simán gyárthatnak exportváltozatot a kínaiak PL-15-ből, semmi más különbség nem lenen, csak szoftweresen kell butítani az exportvaltozatot. Nem 1960-ban járunk, hogy a fél gépnek másnak kell lennie egy butításhoz.
De az is teljesen elképzelhető, hogy nics exportvaltozat csak a paki gép nem tudja kihasználni teljesen a PL-15 képessegeit.
J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, KÃna)
Mekkora poén: J-10 a párizsi repülÅnapokon
Amúgy igen. A pakik butított export változatot kaptak, aminek a hatótávja le van korlátozva 150 km-re, az eredetinek 200-300 adnak meg, de gondolom ekkor amolyan "ballisztikus" pályán mozog és elsősorban az ellenfél lomhább AWACS/tankerjei ellen jó. Az eredetinek meg, ha minden igaz kombinált AESA/IR keresője van. Erről nagyon kevés kép van, ha megtalálom beteszem, de az AESA kereső felett van egy kis "pukli" egy kis optikával kiefészítve. Ami kép kering az interneten az gyakorlatilag mind az exportváltozatról készült.
Egész egyszerűen a jenkik és más sem tartott igényt ilyen rakétára, hát nem is gyártottak az AIM-54 óta.Tehát csak elhatározás kérdése lenne gyártani ilyet. Attól, mert egy rakéta nagy, még nem fejlett...Az élen járás inkább azt, hogy a Meteor milyen nevetségesen kis tömegből kihozza azt, hogy a rakéta nagy magasságban bőven 100 km távolság felett képes repülni.Figyelem az indítási távolság nem = azzal, hogy mennyit repül a rakéta egy közeledő célig... Ez a fejlettség. Az, hogy egy 200 kg alatti indulótömegű rakéta is elrepül akár 150 km-re is és nem 500 kilós...Az R-37M egy valós fenyegetés, de nem csodafegyver. Nagy rakéta, messzire repül.De az nem derül ki, hogy mennyire jók a fajlagos paraméterei, mit tud a gép radarja, vagy képsek-e most önerőből gyártani és nem import cuccból rakták-e össze.