J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Ha nem akarnak átverni egy PS-el, vagy a ugyanannak a gépnek a többszöri átfestésével, akkor igen. :)
 
OK, csak biztos akartam lenni benne, hogy jól olvasom le a számokat:)
 
Jó reggelt, akkor tegyük tisztába a J10-es hajtóműve kérdést:

Szóval összesen gyártottak 232 széria J10A vadászrepülőgépet 2002 és 2014 között. Ezekkel volt felszerelve kilenc légierős és egy haditengerészeti ezred. Ez papíron 236 gépet igényelt volna. Mivel volt még az állami, a légierős és a fegyverzeti teszt központokban, valamint a légierő bemutató csoportjában ezért valószínűleg nem sikerült teljesen feltölteni az alakulatokat, illetve az elő széria gépeket is használták.

Ezek közül, mind orosz gyártmányú AL-31FN hajtóművel repül.

111781_46617937_1918547_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





Közben elkezdték a J10B prototípusainak berepülését. A három(?négy) repülő prototípusból egy használta a WS-10-es hajtóművet.

2013 és 2015 között gyártották a PESA radarral felszerelt J10B változatott. Ebből a szériából azt próbálják elhitetni, hogy 55 példány épült. Ezek közül több teszt gép lett, például az utolsók között leszállított két olyan J10B, ami teszt célból WS-10-es hajtóművet kapott és rengeteg fotó kering a neten róluk. Tehát kettő kivétellel, az összes J10B AL-31FN hajtóművel repül. Ezek a teszt központokba kerültek, valamint az egyik J10A-val repülő ezrednél váltották le a korábbi típust.

J-10B_serial_in_snow_-_22.1.16_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





2015 óta a J10C gyártása folyik, ami állítólag már AESA radarral van felszerelve. Ezek közül, minden eddig átadott példányról készült fotón, orosz AL-31FN van beépítve.

J-10C2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





Valamint gyártásban van a kétüléses J10S. 2009-től napjainkig bő nyolcvan példányt gyártottak, mindet orosz AL-31FN-el szerelve.

27_72972_6ae30de8f992020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





<b>Összefoglalva, a széria J10-esek minden akítv alakulathoz került példánya még az orosz AL-31FN hajtóművet használja.</b>

Elvileg csak három J10-es proto és teszt gép repül, kínai gyártmányú WS-10-essel. Bár tény, hogy sok fotót publikáltak róluk, amik megtévesztőek.

Arról mit tudsz, hogy ezek közül mennyi az orosz gyártású és mennyi a liszenszben gyártott AL-31FN?

Tudtommal az eredeti szerződés 300 darabra szólt, ebből 100 orosz gyártású, a többi liszenszben Kínában készülne.
 
Én nem tudok arról, hogy Kína licencben gyártaná az AL szériat. Azt tudom, hogy javítják és képesek élettartamot hosszabbítani. Szóval valaminek történnie kell a közel jövőben, vagy rendelnek további hajtóműveket, vagy fel kell futtassák a hazai gyártást.
 
Nem gyárt Kína licenszben orosz Al-31FN-t. A 3. szériás FN-re megkapták az engedélyt(dokumentációt) a javításra .
Azt tudom,hogy 2011-ben rendeltek kb 120 FN hajtomuvet 500 millió USD-ért.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Szia @Phoenix,

a hajtóművek nem tartoznak a perverzióim közé. Az biztos, hogy nem gyártják a Al-31FN-t a Kínaiak.

Legutóbb három éve mentettem le ezt a blogbejegyzést:
54 ordered in 2000 delivered between 2001-2005
100 ordered in 2005 delivered between 2005-2008
122 ordered in 2009 delivered between 2010-2011
123 ordered in 2011 delivery’s due between 2011-2013
china-pla.blogspot.hu/2012_10_01_archive.html

Biztos van frissebb adat is, mert az itt írt mennyiség kevés.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Hopszi, mit találtam:)))
<i>Élettartam-hosszabbítás kínai módra</i>
http://htka.hu/2010/09/12/elettartam-hosszabbitas-kinai-modra/
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Szia @Phoenix,

a hajtóművek nem tartoznak a perverzióim közé. Az biztos, hogy nem gyártják a Al-31FN-t a Kínaiak.

Legutóbb három éve mentettem le ezt a blogbejegyzést:
54 ordered in 2000 delivered between 2001-2005
100 ordered in 2005 delivered between 2005-2008
122 ordered in 2009 delivered between 2010-2011
123 ordered in 2011 delivery’s due between 2011-2013
china-pla.blogspot.hu/2012_10_01_archive.html

Biztos van frissebb adat is, mert az itt írt mennyiség kevés.

A 2011-es szerzodés 123 darabra Al-31 FN, a tobbi Al-31F.
Volt még egy szerzodés 2012-ben 140 darab Al-31F-re 700 millió USD értékben.
 
Na ez plusz infó. A 399+140, az 539 hajtómű. Ha igaz amit a kínaiak a gyári oldalszámokkal sugallnak, akkor van most kb. 400 legyártott J10-es gép. Kérdés mekkora megbízhatósága ennek a hajtóműnek, elég e 400 gépnek, 539 hajtómű? Gondolom a J10-es teljes élettartamára vetítve lesz majd még rendelés az oroszoktól.
 
Nem tudom, mint mondjak? De ez már egy kicsit beteges.
https://www.facebook.com/CCTV.CH/videos/vb.761870613900500/1367990513288504/?type=2&theater
 
Még megértem, hogy mindenhova könnyűszerkezetes hangárokat építenek és a gépeket nem a szabad ég alatt tárolják. De ez??
:)))
 
Nem tudom, mint mondjak? De ez már egy kicsit beteges.
https://www.facebook.com/CCTV.CH/videos/vb.761870613900500/1367990513288504/?type=2&theater

"Információink szerint tisztogatásokat hajtott végre a kínai hadsereg, különleges önjáró, porszívó különítménye!" :D
 
Oldalszám kitörölve és azt sem lehet tudni, hogy mikori a kép
j-10b-ws-10b-9-5-16-jpg.27489