J-11 / J-15 / J-16 Flanker , Flying Shark (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 307
13 778
113
Lenne benne ráció, ebben a súlycsoportban csak a JH-7-esük van csak, az is kezd korosodni és nem is éri el a nyugati/orosz megfelelői (F-15E, Szu-30SM, Szu-34) színvonalát.

És persze Szu-30MKK, csak ezeket lassan szétrepülik, szóval kéne valami helyettük.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 049
113
"Célmegjelölő meg a Szu-34 is van, csak beépített"

Igen tudtam én hogy beépített van de ez azt is magyarázhatná hogy a szovjetek nem tudtak akkoriba konténer méretűt alkotni és ezért kellet a széles szu-34 aminek a pilótafülklje is nagyobb lett konyha+ WC.

De nem érteném hogy miért kéne egy f-111 kategóriás gép Kínának mikor ott a szu-27/30 klón + mindegyikre biggyeszthetnek célmegjelölőt amit már exportra is ajánlanak.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 505
113
<blockquote>Lenne benne ráció, ebben a súlycsoportban csak a JH-7-esük van csak, az is kezd korosodni és nem is éri el a nyugati/orosz megfelelői (F-15E, Szu-30SM, Szu-34) színvonalát.

És persze Szu-30MKK, csak ezeket lassan szétrepülik, szóval kéne valami helyettük.</blockquote>

Kínai gyártásúra értettem, a Szu-30MKK-t a ruszkiktól vették. Nyilvánvaló okokból szeretnének már szabadulni az orosz függéstől, és ezt meg is fogják tenni mihelyst mindenből lesz kínai gyártású (de nem feltétlen kínai tervezésű) is.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Su-34 azért kellet a szovjetekenk mert nem volt célmegjelölő.

Olyan célmegjelölő, mint a Szu-34-en, már a Szu-24-en is volt (beépített), nem ez a 34-es kifejlesztésének az oka, hanem az, hogy előbb-utóbb kifogy a repidő a variaszárnyúakból, és akkor a 34 nélkül nem lenne megfelelő csapásmérő gépük Ivánéknak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 307
13 778
113
23344812109_a3cd29f18f_o.jpg

23630223691_7837b6c8d0_o.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 307
13 778
113
A többiek megint késnek:D
http://www.popsci.com/china-builds-its-own-wild-weasel-to-suppress-air-defenses
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 308
113
A Szu-30/34/35 szárnyvégein is van zavaró konténer, mégsem EW gépek. Sajnos elég kevés még az infó erről a kínai madárról. :-(
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Némi J11 Flanker állapot összegzés:

Az alapváltozatú szovjet-orosz Szu-27SzK és kínai összeszerelésű J11 példányai 1991 és 2006 között készültek. Ezek (a Szu-27SzK-k is. Nem, nem vonták ki) J11A változatra lettek korszerűsítve. Ami látványos változás a J11A-nál, hogy képesek a R-77-es légiharc rakéta bevetésre is, illetve tavaly óta egyre többen látható utólag felszerelt MAWS rendszer.

A második hadosztály J11A vadásza MAWS rendszerrel:
J-11A_11x3x_-_2._Div___UV_band_MAWS_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-11A_11230_-_2._Div___MAWS_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A 33. Hadosztály J11A gépe R-77-es lövészeten, plusz egy szép kép:
xes_49bd129a470cb4a05ae0f78fbe2c46a4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


J-11A_40x4x_-_33._Div___new_badge_-_Jan._15_-_2_Golden_Helmet_pilot_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Napjainkban hét ezred repüli a J11A-t, papíron egyenként húsz együlésessel, de a gyakorlatban már csak 15-18 J11-es jut ezredenként. Ehhez jön ezredenként, papíron négy Szu-27UB és J11BS kétüléses gép.

Tehát kb. 110-130 J11A repül napjainkban, hét kínai ezrednél.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Az eredeti Szu-27SzK vonalat a kíniak továbbgondolták, elsősorban izraeli és nyugati eredetű fedélzeti rendszerekkel. Ez lett a J11B. Új fegyver rendszer ami képes PL-8 (ex. Python) és PL-12 aktív légiharc rakéták kiszolgálására.

2008-tól napjainkig hat széria épült belőle, kb 170 J11B. A gyártás üteme az utóbbi időben csökkent, az utóbbi két és fél évben a J15-ös a prioritás a Senjangi gyárban.

Az J11B első szériája még orosz hajtóművel repül, de a további szériák már kínai gyártású WS-11-est használnak. A kétüléses változata a J11BS.

Jelenleg négy légierős és három haditengerészeti ezred repüli, egyenként papíron 20 J11B és 4 J11BS típussal.

Az első hadosztály, első generációs J11B vadászai:
21113362278_0d76a92923_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


95563dee51dcc75_2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A 33. hadosztály második szériás J11B repülőgépei:
Chinese__plaaf_operational_active_electronically_scanned_array__AESA__Chinese_J-11B_Flanker_Fighter_Jet_Grey_Radome_pakistan_paf_missile_bvr_pl-10_pl-12pl-15_bvraam_wvr_missile_antiship__5__www.kepfeltoltes.hu_.jpg


1358749645_97281_www.kepfeltoltes.hu_.jpg



A kínai haditengerészet bő hatvan J11B-je közül egy:

uxWjRST_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
2013-ban megalakult a Kínai Haditengerészet első J15-ös ezrede.

A Szovjet Szu-33-as sárkányára és a J11B fedélzeti rendszereire épülő J15-ösből most fejeződik be a harmadik széria gyártása.

A Lot 00-ban hét prototípus és 2-3 statikus teszt példány készült. A Lot 01 és 02 egyenként tíz gépes szériák, már sorozatgyártású gépekkel, melyek továbbra is orosz hajtóművet használnak.


A 2015-ös kitelepülés:
7bc702ddaecc2e8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


9ba411617fb5bbd_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


56c4ef8aa595ec6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


626e495d4ad9ba4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


07032693394e5ec_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


a699dfb7cf36461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


ac400a470c5377d_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


b7652d6d67be465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


bb2cf0ef6d2eac7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


d0c5d82e1c529e6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
A 1999 és 2004 között Oroszországban gyártott kereken száz kínai Szu-30MKK/MK2 változatból négy légierős és egy haditengerészeti ezred repül:


A 18-ik hadosztály, vietnámi kamós (próbálkoznak) agresszor gépei:
143473_46457616_01-01-01MKK_CH_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A Kínai Haditengerészet Szu-30MK2-esei:
37f3af5a7b7ff0d_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 307
13 778
113
Huitong oldala mennyire megbízható?
chinese-military-aviation.blogspot.com
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
A blog újabb típusok oldalszámait gyűjti össze. Az oldalszámokat kb egy éve itt valahol kibeszéltük, de ha kell frissíthetünk.

A blogon egy-egy típusváltozathoz, minden ismert oldalszámot igyekszik a szerző feltüntetni. Így van olyan ezred, ahol már leváltották a típust, de a fotók még léteznek. Valamint olyan is, ahol az adott ezred, más magasabb egységhez került és az oldalszáma változott. Így egy egység, két oldalszámmal látszik.

De új típusok beazonosításához megfelelő. Csak akkor teszi ki a blogger, ha valósnak tűnő fotóval tudja alátámasztani.