J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 444
13 828
113
J-20 has the highest lift coefficient and aerodynamic layout better than F-22: expert

https://www.china-arms.com/2016/01/...-50-pak-fa-will-be-no-match-for-j-20-fighter/
ez a cikk se rossz.

J-20-stealth-performance-test.jpg
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 445
15 698
113
J-20 has the highest lift coefficient and aerodynamic layout better than F-22: expert

According to a report from China’s “Ordnance Science and Technology” magazine on August 24, prior to July 15, the State Intellectual Property Administration of China announced the results of the 21st China Patent Awards. And the appearance design patent of J-20’s “lifting body side strip canard wing layout” won the gold prize of China Patent Award.

The report quoted equipment expert from the Chinese Air Force – Fu Qianshao as saying that J-20 uses a lift body fuselage, canards, sidebars, wings, rear side rails, camber double ventral fins, and camber full-motion double vertical tails based on vortex control technology. If the design level is high and properly controlled, it will produce huge lift gains and drag reduction effects. And its lift coefficient is about 2.1 to 2.2, ranking the first in the world.

Fu Qianshao said that the conventionally deployed US F-22 fighter has a lift coefficient reported to be about 1.7 and a supersonic cruise zero-lift drag coefficient of about 0.035. China has used a high-precision scaled-down model for wind tunnel tests, and the measured data are similar to the reported numbers, proving that the lift and drag coefficients of J-20 are significantly better than those of the F-22.

According to the report, in the conventional layout, when tail flatting maneuver the aircraft to raise its head, it has to deflect downward to generate negative lift and press down the tails, which belongs to the loading rudder surface. However, after the aircraft has a positive angle of attack, it will partially offset the negative angle of attack for the flat tails, reducing its efficiency.

However, J-20 has a mid-to-late canard layout, with large canard wing areas and long distances from the wings, with a side strip transition in the middle, which can use the multi-vortex interference generated by different aerodynamic surfaces to improve the lift and drag characteristics of the aircraft, thereby improved its control torque.

In addition, J-20 has larger rear side rails, double camber ventral fins, and full-moving double vertical tails with a larger camber angle. At high angles of attack, the side rails of the rear aircraft can provide certain pitch stability and head-down moment; the camber double ventral fins are located in a low position and are not easily affected by wing turbulence, and can provide certain lateral stability and head-down moment; and due to the large effective rudder surface area, full-motion camber double vertical tails can also play a part in flatting tails.

A lift coefficient az egy szám, a felhajtóerő (meg az ellenásllás - drag) képletében lényegében beleteszi a szerkezet további paramétereit (+alfa), ami nem a felület (az is benne van, A).
Ebben talán arra gondol, hogy a felület minősége jobb vagy az össz áramlástani jellemzők (veszteségek) kedvezőbbek? Ez így nagyon üres megfogalmazás nekem, vagy csak nem értem mire akar utalni.

"open lift coefficient"-nek fordított valamit. Soha nem hallottam róla, hogy mi az. Ez fordítási zizi lehet.

"Its lift coefficient is not less than 2.1-2.2, the first in the world"

Ez meg simán értelmetlen, mert a Cl és a Cd s állásszög függő. Ezen felül ez az érték ebben a formában semmitmondó.

Ennyi pontosan.
Szerintem a lift/drag értékre gondolhattak, vagy a felületi terhelésre, ami a gép alapfunkciója miatt lényeges. Vagy valami teljesen másra, ehhez a saját fogalom.
Az F-22 ugye arra készült, hogy a bázisról felszállva légi tankolással megtámogatva pár száz mérföldet elrepülve a VSZ fölött vágjon rendet, majd spurti haza - ezzel szemben a J-20 alapvetése, hogy nagy távolságra elmegy és szétveri az USAF hátsó sorát (tankerek, AWACS, stb...)
Na most ez utóbbihoz más aerodinamikai paraméterek optimálisak, hiszen a long endurance eléréséhez más sebességek, így más profil az ideális.

A "the lift and drag coefficients of J-20 are significantly better than those of the F-22. valszeg az erre a long endurance eléréséhez ideális Cd értékét érthetik az ehhez ideális sebességen (meg ami tolóerő ehhez kell)..
_I1sL85HlhTDpai1ASiG0p0dqckei1IMXzFADEhrcPwJKh1DpE5y7MnKBOabTYc9nm91cdFNUwLThMG9FDPAp5ANjGEtyiC52C9BUg


De nem tudom. Ez a "jobb" mint a másik egy harci gépnél nevetséges (hülyegyerek meg marketingesdumának jó max). Valszeg a számukra ideális rezsimen a gép jobb számszerűsíthető paramétereket hoz, amit így vezettek le. Vagy nem tudom.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Today's article on www.81.cn

In the hands of a pilot with about 100 hours flight time on a "new modified fighter jet", he scored a zero to 17 air-to-air fights in his favour. This "new fighter jet" is obviously a J20 judged by the 0 to 17 score.

Also amazing is that the pilot has only about 100 flight hours on this jet, shows easy integration between pilot and aircraft.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 537
84 871
113
Quzhou város felett, Zhejiang tengerparti tartományában. A tartomány Tajvan közvetlen közelében található.

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Röviden tömören miről van benne szó ?:)
Arról, hogy a mostani őszközép ünnep alkalmával állami kitöntetésben részesítették Cheng Ronghuit a WS-15 fejlesztéséért felelős főmérnököt, amiért áttöréseket ért el a fejlesztés stb. stb.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Mit jelent?
Are dozens of newly-built J-20s about to be handed over to the north
20-jpg.678129
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Azt hogy nehéz elhinni neki hogy több széria j-20 van mint pakfa proto az az ő baja :confused: