J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 869
85 415
113
A gép üres tömegét tizenkinel és valamennyi tonnában saccolták meg, legalábbis wiki szerint. Kétlem, hogy sokat tévednének. Nagyjából ennyi a Szu-35 is. Ok, hogy S szívócsatorna, viszon kissebb a légellenállás.
????
Kb akkora vagy picit nagyobb gép mint a SZU-35,minden emberi számítás szerint jóval nagyobb felszálló tömeggel,mert az 5.gen egyik sajátossága a bődületes mennyiségű belső kerozinkészlet.Nézd meg a csöpp F-35-öt milyen kicsi,a max felszálló tömege meg akkora vagy kicsivel nagyobb mint egy F-15C-nek ami sokkal nagyobb nála.Ezután másnak próbáld bemesélni,hogy ez nem "alulmotorizált" az AL-31F-el...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Kb akkora vagy picit nagyobb gép mint a SZU-35,minden emberi számítás szerint jóval nagyobb felszálló tömeggel,mert az 5.gen egyik sajátossága a bődületes mennyiségű belső kerozinkészlet.Nézd meg a csöpp F-35-öt milyen kicsi,a max felszálló tömege meg akkora vagy kicsivel nagyobb mint egy F-15C-nek ami sokkal nagyobb nála.Ezután másnak próbáld bemesélni,hogy ez nem "alulmotorizált" az AL-31F-el...
Nézd, nem mértem meg a tömegét, csak annyit mondtam, hogy az alulmotorizáltságon segíthet, hogy nem nagyon van külső függesztmény.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
De marha nehéz,vagy ha nem akkor alig van benne kerozin 5.gen. léptékkel mérve ami nagyon nagy hátrány.
Én a wikin néztem meg a tömegét és elhittem, amit ott ír. Ha neked van hihetőbb tömegadatod, akkor oszd meg.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 019
113
Mondjuk azt megnézném,hogy ez a marha nagy dög "S" alakú szívócsatornával megáldott AL-31F-el mit produkál a levegőben.Mert az tuti,hogy akutt tolóerőhiányban szenved a gép.

Kb akkora vagy picit nagyobb gép mint a SZU-35,minden emberi számítás szerint jóval nagyobb felszálló tömeggel,mert az 5.gen egyik sajátossága a bődületes mennyiségű belső kerozinkészlet.Nézd meg a csöpp F-35-öt milyen kicsi,a max felszálló tömege meg akkora vagy kicsivel nagyobb mint egy F-15C-nek ami sokkal nagyobb nála.Ezután másnak próbáld bemesélni,hogy ez nem "alulmotorizált" az AL-31F-el...
De marha nehéz,vagy ha nem akkor alig van benne kerozin 5.gen. léptékkel mérve ami nagyon nagy hátrány.
A Szu-34-et akkor a ludak vontatják?;)
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
A SZU-34 repülési teljesítménye a közelében sincs egy SZU-35-nek...
5 gen géphez 5 gen hajtómű kell, míg nincs kész használnak ami van. Nem úgy repül, mint ahogy eltervezték, de ez a szitu. Öt évig nincs miért jegeljék a programot.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 941
10 709
113
Kell is a sok keró bele, mert azt rebesgetik, hogy a WS-15 kb. 27%-al többet fogyaszt az AL-31/WS-10 párosnál.
Illetve egy cikk szerint a WS-10 sem hozhatja az elvárásokat, mert nagyon hallgat róla a kínai média.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Kell is a sok keró bele, mert azt rebesgetik, hogy a WS-15 kb. 27%-al többet fogyaszt az AL-31/WS-10 párosnál.
Illetve egy cikk szerint a WS-10 sem hozhatja az elvárásokat, mert nagyon hallgat róla a kínai média.
Azt látsz bele ebbe az egészbe, amit csak akarsz. De a kínai média eléggé hallgatag szinte mindennel kapcsolatban.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Kell is a sok keró bele, mert azt rebesgetik, hogy a WS-15 kb. 27%-al többet fogyaszt az AL-31/WS-10 párosnál.
Illetve egy cikk szerint a WS-10 sem hozhatja az elvárásokat, mert nagyon hallgat róla a kínai média.

Mutatsz nekem olyat, hogy a hivatalos kínai média bőbeszédű és tényszerű információkat közöl bármiről, amihez a Kínai Fegyveres Erőknek köze van? :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 941
10 709
113
Azt látsz bele ebbe az egészbe, amit csak akarsz. De a kínai média eléggé hallgatag szinte mindennel kapcsolatban.
Mutatsz nekem olyat, hogy a hivatalos kínai média bőbeszédű és tényszerű információkat közöl bármiről, amihez a Kínai Fegyveres Erőknek köze van? :confused:

Most nem találom a cikket, de arról volt szó benne, hogy általánosságban véve a kínai média szeret azért a sikerekről beszámolni, ha nem is bőszavúan, adatokkal, diagrammokkal. Na ezt a sikerhírverést hiányolják a J-20/WS-10 viszonylatban. Illetve azt is a WS-10 rovására írják fel, amit boki is írt, hogy a kínaiak továbbra is vennének AL-31 hajtóműveket, csak mivel az orosz fél ezt további Szu-35 gépek vásárlásához kötötte, így lemondtak róla.
Aztán, hogy ennek mennyi a valóság alapja....
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
"Kína nem támaszkodhat egy orosz hajtómüre, mert Oroszország arra kérte Kínát, hogy vásároljon további Szu-35 vadászgépeket cserébe az AL-31F hajtómüre kötött üzletért" - mondta egy bennfentes, aki névtelenségét kérte. A WS-10C nem marad el az AL-31F től.
Kíváncsi lennék Roni ábrázatára !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 452
113
5 gen géphez 5 gen hajtómű kell, míg nincs kész használnak ami van. Nem úgy repül, mint ahogy eltervezték, de ez a szitu. Öt évig nincs miért jegeljék a programot.

Mc hasonlóért agyon savazzátok az Oroszokat Ronival ! Plusz mindent elhisztek amit a Kínai technikákról megjelenik !
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 742
113
Ha nem lennének azok a fenomenális bejelentések, amiken már csak mosolyogni lehet, az emberből sem bújna ki állandóan a kisördög.
Egyik sem jó, a maga módján viszont mindkettő "szórakoztató". Az oroszok kicsit össze-vissza beszélnek, állandóan dobálóznak a dátumokkal, aztán rendre nem jön be, amit nyilatkoznak. A kínaiak meg gyakorlatilag semmit sem mondanak, néha megjelenik egy homályos "spotter" kép, néha egy rajz, néha egy nyúlfarknyi nyilatkozat, amiből viszont sokan a végtelenbe és tovább következtetnek és kezelnek kész tényként feltételezéseket.
Amire Ogre gondol, hogy ugyanazt a helyzetet (első szériás 5. gen gép átmeneti 4. gen hajtóművel), az egyik oldalon gyengeségnek, szerencsétlenkedésnek állítanak be, a másik oldalon meg egy vállvonással tovább mennek rajta, "majd jön a megfelelő hajtómű a megfelelő időben".
Én kicsit úgy állok a dologhoz, hogy az oroszok az "influenszerek", folyamatosan dől belőlük a duma a neten, a felére nem kell odafigyelni, a kínaiak meg a némák, a felét észre sem veszem annak, amit mondanak, annyira ritkán szólalnak meg.