J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 4082

Guest
Redgreg

A vicc az, hogy Európában az 5. generációhoz csak a repülőgép sárkány hiányzik.
Hajtómű technika van hozzá lásd. RR F136 vagy az EJ200 amiből van EJ230 update csak pénzt nem akar rá adni senki.
Radar technika szintén van, lásd. Captor-E. Csak erre sem adnak pénzt. De a Rafale-ba elvileg már szerelik az RBE2 AESA verzióját.
Önvédelmi rendszerből ott a Pretorian DASS vagy a Spectra.
IR szenzornak a PIRATE.
Fegyvernek a MICA, Meteor, Iris-T.
Európában két dolog nincs csak. 5 gen. sárkány, meg pénzzel megtámogatott akarat. Azon kívül minden készen van.

(UI.: Ezt csak elvi síkon. Az EU megvehetné a Szu-57 sárkányát. A cuccokat meg csak bele kellene tenni. 5 éven belül lenne 5 gen EU-s gép :D)
Ez mind szép és jó, de a kérdés az, hogy mi van mögötte, ami működteti. USA chippek, USA elektronika, nagyjából USA szoftverek. Engem ez aggaszt. Ami meg nem, az remek techdemó, csak gépbe még sose rakták be, és így a gyerekbetegségek se jöttek még elő. A technika maradéka meg nem eu vagy nem nato... És ami előnyke még van, az roham léptekkel erodálódik, pl az idióta szankciók miatt, ami rákényszerítette a ruszkikat arra, hogy megcsinálják a sajátot. Vagy a mindenki mindent is bele akar rakni. Avagy a teve az a ló, amit bizottság tervezett.


Már az is önmagában érdekes kérdés, hogy Európának kell-e egyáltalán 5. generációs repülőgép? (Ki ellen?)

"Mindig is úgy gondoltam, hogy érvelni legjobban egy felfejlődött hadosztállyal lehet"
Constanza Stark admirális a Csillagszövetség utolsó főparancsnoka.

A kétezres-kétezertizes években beindúlt egy hatalmas fejlesztési program, ami a legtöbb téren ledolgozta ezt az előnyt. Lassan alíg találunk valamit, amiben az oroszok még elsőbbségben lennének.
Én ezt nem gondolom így. Szerintem csak eljutott odáig Kína, hogy már válalható kompromisszum a saját cucc. De ez lényegen nem változtat. Mind a ruszkik, mind a kínaiak saját harci chippeket raknak a gépeikbe, saját szoftver hajtja, saját optikákkal, kijelzőkkel stb.
amíg az oroszok esetében kérdőjeles a gyártókapacitás, a kínaiak esetében ez nem probléme
Ezt nem tudom miből jelentitek ki így generálisan. Felszini hajógyártásra igaz.
De pl repülőből kb egálban gyártott a két hatalom 2010 óta.
"Látjuk" a flotta fejlesztését, már amit engednek láttatni belőle, és abból kiindulva amit mi látunk egyáltalán nem hihetetlen, hogy J-20-ból már több tucat van szolgálatban
A több tucat nem hihetetlen. Csak most ha jól csalódom 72 dbról szólnak a hírek, ami az eddigi reptech gyártási ütemükhöz képest nagy. Nem elképzelhetetlen, csak hihetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
50751667117_dc81aecf56_h.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 628
18 742
113
A 70-es évek második felében volt egy kínai program, ami egy nagy sebességű elfogó vadászgép kifejlesztését célozta, amolyan kínai MiG-25-ös, ez lett volna a J-9. Ez a gép látszik a képeken, egy szélcsatorna makett, és két grafika róla. Talán ismerősek a gép vonalai a J-20-asról. ;)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 707
85 661
113
Kína megszünteti a J-20 5. generációs vadászgépekbe jelenleg telepített orosz AL-31F hajtómü használatát, helyébe egy saját továbbfejlesztett WS-10C hajtómü, a WS-10 hajtómü módosított változata kerül.
"Kína nem támaszkodhat egy orosz hajtómüre, mert Oroszország arra kérte Kínát, hogy vásároljon további Szu-35 vadászgépeket cserébe az AL-31F hajtómüre kötött üzletért" - mondta egy bennfentes, aki névtelenségét kérte. A WS-10C nem marad el az AL-31F től.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Így is úgy is áttértek volna a saját hajtóműre. Nem titkoltan ez volt a cél mindig is.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Na mi van az 5.gen hajtóművel?
Tesztelés alatt. Kb. 2025-re tippelik, hogy kész lesz
Based on photos of recent J-20s, he believes that since mid-2019 all factory-fresh examples use WS-10C engines, and that a WS-15-powered aircraft is in testing. He reckons that the WS-15 will take until 2025 to reach operational service, but that the WS-10C is nonetheless a major breakthrough in that it erodes Chinese dependence on Russian engines – sawtooth exhaust feathers distinguish the WS-10C from the Russian engine. As for the WS-15, estimates suggest that its maximum thrust will be 18.4t (180kN), potentially enabling ‘supercruise’, or the ability to fly at supersonic speed without maintaining the use of afterburners.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 869
85 415
113
Mondjuk azt megnézném,hogy ez a marha nagy dög "S" alakú szívócsatornával megáldott AL-31F-el mit produkál a levegőben.Mert az tuti,hogy akutt tolóerőhiányban szenved a gép.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Mondjuk azt megnézném,hogy ez a marha nagy dög "S" alakú szívócsatornával megáldott AL-31F-el mit produkál a levegőben.Mert az tuti,hogy akutt tolóerőhiányban szenved a gép.
A gép üres tömegét tizenkinel és valamennyi tonnában saccolták meg, legalábbis wiki szerint. Kétlem, hogy sokat tévednének. Nagyjából ennyi a Szu-35 is. Ok, hogy S szívócsatorna, viszon kissebb a légellenállás.
????
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Addig is egy lista az eddig oldalszám alapján beazonosított gépekről.
1609953740679.png

Itt a forrás: chinese-military-aviation.blogspot.com/p/gallery-i.html