J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Amúgy érdekes ez a filozofálgatás a gépek/rakéták képességeiről.
Ugyanis pl. az AIM-120-at mindenki jó rakétának tarja, miközben az USA végig hatalmas légi fölény mellet vetette be a fegyvert, úgy, hogy a teljes légi helyzetképet átlátták az AWACS felderítésnek köszönhetően, míg az ellen elég komoly hátrányban volt minden téren.
Ehhez képest volt olyan Iraki MIG-25 amit csak a 3. AIM-120 talált el!
De volt egy másik érdekes eset is, amikor is véletlenül kialakult egy 1v1 helyzet. MIG-25 vs. F-18c főszerepléssel és a MIG-25 lelőtte az F-18c-t!
Ettől még persze az AIM-120 valószínűleg a jelenlegi legjobb BVR légi harcrakéta, és az F-18c sem rossz repülőgép.

Akkor szépen sorban.

Az ilyen esetek nagy részénél semelyik forrás nem részletezi - pedig a paraméterekből nyilvánvaló - hogy a rakéta egyszerűen NEZ-en kívül volt indítva. Az iraki 25-ösök a SV után csak provokáló repüléseket csináltak. Átlépték a repüléstilalmi övezet határát és mikor jött a reakció, akkor fordulás és uzsgyi. Lehet akármilyen pontos és zavarvédett az AMRAAM a kinematika az kinematika... AIM-54 elől is pattant meg 25-ös...

A lelőtt F-18 az SV első éjszakáján volt, AIM-120 akkor még nem volt, ezzel az esettel is foglalkozik az F-15 írás kék keretes része viszonylag ez elején...

Vietnám felett az összesített AIM-7 megsemmisítési arány 10% körül volt, a háború végi AIM-7E-2 elérte a 20%-ot emlékeim szerint.
 
M

molnibalage

Guest
A mindennapokban is nagy előny a vektorálhatóság pl repülésbiztonság terén mert olyan helyzetekből is ki lehet venni a segítségével a gépet ami nélküle biztosan nem menne.Ha a gép teljes élettartama alatt csak egyszer menti meg gép és pilóta életét akkor már csak ezért az egyért megérte.A T-50 sem 5000 méteren fog repkedni.

Ez marketing dumának tűnik, mert a Szu-30MKI statja nem tűnik eltérőnek a többi Szu-27/30 változattól sőt, a komplexebb hajtómű egyben nagyobb meghibásodási veszélyeket rejt magában.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
<blockquote rel="fip7">De volt egy másik érdekes eset is, amikor is véletlenül kialakult egy 1v1 helyzet. MIG-25 vs. F-18c főszerepléssel és a MIG-25 lelőtte az F-18c-t!

Azért az F-18C a 25östől igen messze áll egy klasszikus BVR harcban. Nem tudom milyen helyzet volt, de nagy magasságban abszolút nem meglepő, ha egy 25ös lenyomja a Hornetet.

</blockquote>

Az első öbölháborúban az iraki légierő egyetlen légi győzelmét MiG–25 PD-vel érte el, amely a háború első éjszakáján lőtt le egy F-18C-t, R–40 rakétával. Volt a Sasban is egy cikk róla. Ha jól emlékszem egy nagyon szerencsés tüzelési helyzet alakult ki, nem észlelte az irakit a bevetésről visszatérő amerikai, amikor leszedte a MiG. A pilótát eltűntnek nyilvánították asszem.
 
M

molnibalage

Guest
Föld-levegő és levegő-levegő rakétáknál is előnynek szokták feltűntetni a tolóerő vektorálást. Igaz nem kell nagy legyen az élettartalma, de ha annyi előnyt ad, hogy 15 fokkal szarabb szögből is idíthatod légiharcban, mint egy nem tolóerővektoráltat, az pont az élet és halál között dönthet. Ugyanígy a jobban forduló vadász is előnybe kerülhet.

Csak a rakétánál a tolóerő és tömeg aránya több, mint egy nagyságrenddel nagyobb, mint egy vadászgépnél, tehát nagyon is számít. Az AIM-9L tömege nincs 200 font, a hajtómű tolóereje meg 2500 font felett van...

Egy repücsinél egy 3G-s forduló azt jelenti, hogy a szárnyon a gép felhajtóerejének háromszorosa ébred. Namármost a tolóerő egy részének komponense felhajtó erő irányú. A kis sebességű manővereket leszámítva gyakorlatialag szinte semmit sem számít. Egyszerűen borzalmas az ár/érték aránya a TVC-s hajtóműnek. A nagyobb tolóerőre sincs igazán igény - lásd F-35 Ps elvárást, Super Hornethez nincs F414 EPE, F-15 flottán nem általános a GE hajtómű, stb. - nemhogy a TVC-re...
 
M

molnibalage

Guest
Abban gondolom egyetértünk, hogy ugyanaz a gép jobban fog manőverezni egy tolóerővektorált hajtóművel, mint egy olyannal ami nem tolóerővektorált.

Az éles helyzet és a repülőnap az két külön dolog, de te is tudod, hogy élesben elég széles skálán mozoghatnak a szituációk az 1 v 1 dogfighttól kezdve a 2-3-4-5 légierő + légvédelem + AWACS +műholdak + zavarók szituációig. Én mindenképp előnynek látom, hogy egy plusszot ad a gép manőverezőképességéhez, ami hátrány nem lehet, hacsak nem balesetveszélyes a kostrukció. Hogy mennyi előnyt azt az adott szituáció és a pilóták döntései határozzák meg
.

A különbség marginális és ez 100-200 gépes flotta esetén a TVC képesség élettartam során gépenklént több tízmillió USD-s tétel. Egyszerűen sokkal több és más hasznos képesség valósítható meg ennyiből...
 
M

molnibalage

Guest
Rosszul emlékeztem, az F-35 FAQ-ban volt szó a MiG-25 vs F-18-ról.

<i><b>Egyes országok megpróbálták „klasszikus” vadászgépként használni a MiG-25-öst, azonban ezek próbálkozások nagy része csúfos kudarccal zárult. A Sivatagi Vihar alatt valószínűleg egy MiG-25 lőtte le az első éjszakán az egyik amerikai F/A-18 Hornet vadászgépet, de ennek a MiG-25 maximális sebességéhez semmi köze nem volt. Mind a Foxbat mind az áldozata közepes magasságon repült, ahol a MiG-25 maximális sebessége és gyorsulása sem különleges. (Lásd az F-15 cikk Steak Eagle fejezetét.) Bármilyen más iraki vadászgép képes lett volna a sikerre infravörös légiharcrakéta használatával, a
MiG-25 egyetlen előnyét a hőpellengátora – infravörös keresője – jelentette, már ha egyáltalán rendelkezett ilyennel. Az igen zsúfolt légtér és a nagyon szigorú harcérintkezési szabályok (RoE, rules of engagement) tették lehetővé, hogy a MiG közel férkőzzön áldozatához. Így sikerült a csapásmérő kötelékbe befordulva valószínűleg egy R-40T infravörös rakétával lelőni a Hornetet, az infravörös rakéta indítására semmi sem figyelmeztette a pilótát.</b></i>
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nagyfelbontású kép
J-20_2012_older_but_mega_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 565
113
Ezen is van szögvisszaverő. Nagyon kíváncsi lennék rá, hogy mennyire jók a stealth képességei.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 427
113
Valószínűleg MAWS(rakétaindításra figyelmeztető rendszer).Vagy egy olyan kombinált optikai szenzor mint ami az F-35-ön van.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Van az a két hatszög alakú szürke folt. Arra én is kíváncsi vagyok, hogy mi lehet?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Végre rendes képanyag a tesztgépről amivel a J-20 alegységeit tesztelik.
https://youtu.be/VxtOwmmuK6o
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Nagyon érdekes kép. Ki találja meg rajta az igazán lényeges dolgot?
212541xfa22snyvzsypast_www.kepfeltoltes.hu_.jpg